Wat op droge neus smeren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quartertje

Wat op droge neus smeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 08:29

De neus van mijn paardje toch nog verbrand ondanks het insmeren met zonnebrandcrème (loreal factor 50 +++ voor kinderen). Omdat het nou steeds regent heb ik zijn neus niet ingesmeerd. Zijn neus is nu niet meer rood, maar wel wat droog. Wie kan mij vertellen wat ik het beste op zijn neus kan smeren zodat de huid zich beter kan herstellen?

maaike13

Re: Wat op droge neus smeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 08:30

Ik doe dan gewoon vochtinbrengende creme of wat baby spul zodat het wat zachter wordt!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 08:31

gewoon wat vaseline of uierzalf op smeren

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 08:32

idd een vocht inbrengende lotion.
geen olie dat maakt de verbranding alleen maar erger zodra de zon weer even door breekt.
scuses

Quartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 10:21

Bedankt voor jullie reacties. Als je vaseline of uierzalf op de neus doet en de zon komt er door, dan verbrand de neus toch ook?

cow_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 12:19

Quartertje schreef:
Bedankt voor jullie reacties. Als je vaseline of uierzalf op de neus doet en de zon komt er door, dan verbrand de neus toch ook?

Ja, precies, dat zou ik niet gebruiken met mooi weer, misgien tegen de avond, want het is een vette zalf.

Zelf gebruik ik voor een droge of schrale neus, calendula zalf.... deze helpt ook goed als de neus al wat verbrand is.
Kun je gewoon halen bij de kruidvat.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 13:42

Inderdaad Calendula zalf, werkt super.
Gewoon tegen de avond opsmeren.

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:35

Ik gebruik altijd gewoon uierzalf, maar misschien ga ik die Calendula zalf ook eens proberen.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:52

wat dacht je van after sun

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 06:49

Ik zou er geen aardoliehoudende ( vaseline, uierzalf) zalf op smeren. Calendula-zalf op basis van plantaardige olie is prima!

YDWINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 09:12

Levertraanzalf werk ook heel goed

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 09:14

Calendula is ook verzachtend als je paardje zijn neus al verbrand heeft. Je hebt er creme en zalf van en een emulsie. Die creme is wat vetter, die gebruik ik omdat mijn paardje soms ook korstjes heeft.

Quartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 10:41

Bedankt voor jullie reacties, ik ga de calendula creme/zalf kopen.

@YDWINE levertraanzalf mag toch niet op plaatsen dat verbrand is of geweest is gebruikt worden?

YDWINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:50

Quartertje schreef:

@YDWINE levertraanzalf mag toch niet op plaatsen dat verbrand is of geweest is gebruikt worden?

De neus van mijn verzorgpony was tijdje geleden erg verbrand (korsten enzo).
Heb 3 dagen lang levertraan op gesmeert en haar neus was weer helemaal zoals die hoord te zijn. Het werkte heel goed. Ik zie geen reden waarom dat niet zou mogen maar goed...
veel succes er verder mee

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 04:49

Ik heb van de paardenwinkel pot met gele zalf. (wit potje rode deksel).Is huidverzorgende zalf. Smeer hem daar dik mee in dan is het mer een nachtje al een heel stuk beter. Ook eventuele korsten komen er dan mooi en makkelijk af.

Quartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 12:42

YDWINE schreef:
Quartertje schreef:

De neus van mijn verzorgpony was tijdje geleden erg verbrand (korsten enzo).
Heb 3 dagen lang levertraan op gesmeert en haar neus was weer helemaal zoals die hoord te zijn. Het werkte heel goed. Ik zie geen reden waarom dat niet zou mogen maar goed...
veel succes er verder mee

Op het potje van mijn levertraanzalf staat dat het niet op een verbrande huid gebruikt mag worden.

nobelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 21:39

ik smeer er uiercrème op Lachen

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:15

Bij de ruitersportzaak zou ik het even vragen.
Heb zelf een tube gehaald, kan even niet op de naam komen. Maar binnen drie dagen zijn de scheuren en vellen op zijn neus verdwenen en genezen.

Dani001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:18

Een van mijn paarden had ook altijd een hele droge neus vooral aan de zijkant. Ik heb toen de tip gekregen om Zwitsal Babyzalf voor rode billetjes ( Haha! ) er op te smeren. Nu smeer ik dat dagelijks als ik ga trainen, en hij heeft er absoluut geen last meer van.

PS met callendula zou ik voorzichtig zijn, ik veronderstel dat paarden ook allergisch kunnen reageren, maar vele mensen zijn allergisch voor callendula (waaronder ikzelf, heb het van verschillende mensen gehoord die net zoals ik voor niks allergisch zijn hebben dan een tattoo laten zetten en reageerden uiterst allergisch op die callendula. Veronderstel dat dat bij paarden ook wel kan, dus dat zou ik eerst op een klein stukke proberen)

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:32

Inderdaad babyzalf, werkt prima Haha! evt 's avonds als je er zeker van bent dat de zon niet meer doorkomt een lekkere laag vaseline/uierzalf Ja

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 16:58

......de meeste paarden hebben geen tattoo.......

Dani001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:57

lennie schreef:
......de meeste paarden hebben geen tattoo.......

Ik hoop dat dit als grapje bedoeld is Scheve mond want heel duidelijk is het me niet (is ook moeilijk natuurlijk als je alleen maar woordjes kan lezen en geen gezichtsuitdrukking ziet)

callendula is in eerste instantie voor de snelle genezing van brand- en schaafwonden. Maar omwille van z'n helende werking wordt het boven vaseline (want die laat geen lucht meer door) en ook boven uierzalf (hier weet ik niet waarom) aangeraden om het genezingsproces van een tattoo goed te laten verlopen. Helaas zijn er vele mensen allergisch aan, wat mij toen in de apotheek verteld werd (maar aangezien ik te koppig was om te luisteren, en dacht van *ik ben nooit ergens allergisch voor Haha! * heb ik die toch gekocht, en toch gesmeerd. Achteraf teruggegaan wegens vele rode puntjes en dat was dus blijkbare een allergische reactie die veel mensen vertonen.

zoals ik al zei, ik weet niet of paarden hierop allergisch kunnen reageren maar aangezien ze (uit ervaring weet ik dat, heb t met vliegenspul gehad) op sommige stoffen allergisch kunnen reageren, zou ik t voor de veiligheid t eerst op een klein plaatsje proberen...

Tot daar mijn hele epistel (wat niet nodig was geweest als het een grapje was, maar aangezien ik daar niet slim genoeg voor ben ( Bloos sorry maar ik kan dat echt niet opmaken van je post) om dat door te hebben ja of nee zet ik t toch maar neer Knipoog

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 21:33

baby olie is lekker mild en wordt erg vaak bij paaden gebruikt. werkt erg goed

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 14:36

hoe zit dat met de pH van paardenhuid en mensenhuid? Misschien aloe vera op de neus smeren, daar is een hele lijn van. één van onze paardjes had hetzelfde, na 2 dagen was het uitzichzelf weg! Misschien smeren we soms iets te snel ergens iets op?

Dani001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:00

Caballos schreef:
hoe zit dat met de pH van paardenhuid en mensenhuid? Misschien aloe vera op de neus smeren, daar is een hele lijn van. één van onze paardjes had hetzelfde, na 2 dagen was het uitzichzelf weg! Misschien smeren we soms iets te snel ergens iets op?

Dat vind ik wel interessant om te weten ja, als iemand t weet ? Ik zoek intussen ook wel s online, mocht ik iets tegenkomen zet ik t hier wel.