Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. 
Siddieqje schreef:Overlaatst moest de DA komen.
Heeft onderzocht en spuit gegeven (duurde ook maar 10 min.) en ik heb 5 spuiten + flesje peniciline gekregen voor 45 €
Jou dierenarts is duuuur.
, die is goedkoop!
ik vindt dat eerlijk gezegd echt niet kunnen! kvika schreef:visite: 50,42
onderzoek paard: 19,75
administratie kosten: 1,82
-------------------------------
totaal : 71,99
19% van 71,99: 13,68
---------------------------
te betalen : 85,67
aerdenhout1 schreef:Ik weet niet hoe het in Belgie is maar hier is 50 euro heel normaal! Nou ja ....normaal???? Vind je het gek dat steeds meer mensen eigenlijk te lang wachten met het bellen van een dierenarts?
(of ik moet zelf altijd geluk hebben gehad met mijn DA's; maar dat lijkt mij sterk)henkv schreef:Jammer dat er zoveel kritiek is op de tarieven van de dierenarts. Een enkeling uitgezonderd zijn de prijzen zelfs extreem en absurd laag. Vergelijk het even met wanneer je een loodgieter laat komen of een wasmachinemonteur. Dan ben je werkelijk een veelvoud kwijt van de kosten die jullie boven noemen (exclusief de materiaalkosten). En... ze komen niet dezelfde dag, niet binnen een uur, maar pas de volgende week. En bovendien hebben ze niet die kostbare apparatuur die een dierenarts bezit (röntgen, echo, etc.), nog los van gebouwen, assistentes en auto.
Heb je je auto al eens laten repareren of een grote beurt laten geven. Binnen een uur zijn is de automonteur klaar en de rekening bedraagt doorgaans vele, vele honderden euro's.
Welke gek rijdt er nog voor 25 of 30 Euro binnen enkele uren naar je paard? Ja hoor: de dierenarts, iemand die ook nog eens ruim 6 jaar doet over een dure studie!
Alle academische beroepsstudies rekenen zo maar een uurtarief van minstens 200-300 Euro. Dat zijn bedragen waar veel dierenartsen in 5 uur nog niet aan toe komen...
Dus: a.u.b. niet klagen over de rekening van de dierenarts. Hij/of zij zijn bespottelijk goedkoop!