we hebben de wonden afgespoten, en daarna hebben we er wondspray op gedaan
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

lindsey schreef:Wonden zien er vrij oppervlakkig uit dus ik denk dat hetgene wat jij al gedaan hebt het beste is. Ik zou de wond op zijn onderbeen niet gaan verbinden. Wonden genezen beter als ze in contact komen met de lucht. Als je het gaat verbinden blijft het alleen maar langer open.
Je moet wel uitkijken dat er niet te veel zand in komt. Dus op wei of stal staan kan wel maar ik zou hem niet in een zanderige paddock zetten waar het stuift. Als dit wel moet dan zou ik zijn been wel bedekken voor de tijd dat hij in de paddock staat.
Poedersuiker of honing of iets anders wat hier genoemd wordt zou ik er niet opsmeren. Lijkt mij meer kwaad doen dan goed.

Armaris schreef:Waarom zou dat meer kwaad dan goed doen?
Propolis,een bestanddeel van honing,wordt zelfs gebruikt bij White Line Disease!
Craignethan schreef:Armaris schreef:Waarom zou dat meer kwaad dan goed doen?
Propolis,een bestanddeel van honing,wordt zelfs gebruikt bij White Line Disease!
White Line Disease is wel even iets anders dan een paar oppervlakkige wonden, met honing sluit je de boel af en dat is de bedoeling bij WLD, zodat de bacteriën/schimmels geen zuurstof meer krijgen. Zulke wondjes hebben juist zuurstof nodig om beter te genezen.