Fysiotherapie & Osteopathie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ArGieVai

Fysiotherapie & Osteopathie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 19:38

hallo,

mijn pony heeft sinds een maand hele rare kuren gekregen (Tong uit z'n mond, tong over het bid, scheef lopen, hoofd kantelen, problemen met aanspringen, problemen met buigen)

nu heb ik m'n zadel gecheckt (heb net een nieuwe) Dierenarts is gekomen (was niks aan de hand) en binnenkort komt de tandarts, die overigens ook al in Februari is gekomen, en toen grootte haken weg gevijlt heeft, maar nog steeds is het niet opgelost..

ik ga nu met thiedeman rijden, is me aangeraden door mijn instructrice, maar wil hem graag laten checken door een fysiotherapeute. (http://www.fysio-osteo-paard.nl/) heeft iemand ervaring met deze fysio of andere fysio en informatie over Osteopathie??

Faux

Re: Fysiotherapie & Osteopathie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 19:40

www.osteonet.nl

Zij komt morgen voor mijn paard. Heb daar een goed gevoel bij maar dus nog geen ervaring met haar. Wel staat er op die site genoeg informatie om een goed beeld te krijgen van wat Osteopathie inhoudt. Lachen Ik kan het je wel aanraden.

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:16

ArGieVai schreef:
ik ga nu met thiedeman rijden, is me aangeraden door mijn instructrice, maar wil hem graag laten checken door een fysiotherapeute. (http://www.fysio-osteo-paard.nl/) heeft iemand ervaring met deze fysio of andere fysio en informatie over Osteopathie??

Heleen Slebos heb ik zelf ook laten komen bij mijn paard, zij heeft hem 1 keer behandeld.
En het heeft echt geholpen. Ik had ook problemen met het aanspringen in galop, hij begon telkens te bokken als ik aan wilde springen(en zo is hij niet normaal, is anders heel erg rustig)
Kon ook geen pasje verruimen meer in draf en buigen was er ook niet bij op een gegeven moment ging hij gewoon scheef lopen (hierdoor zat ik dus ook helemaal scheef om hem) alleen maar om geen pijn te hebben. Hij had dus een blokkade in z'n rug en ook zijn hals zat erg vast.

Ik zou als ik jouw was eerst een fysio of osteopaat laten komen en niet met Thiedeman gaan rijden ,daar maakt je het probleem waarschijnlijk alleen maar erger meer.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 20:19

ok Lachen dus zij is wel goed?? want die is wel het dichstbij.. had ook nog wat andere gezien, vind Rodinde beejte ruig zegmaar met der hamer.. Lachen heb ook net allerlei boeken over fysio gekocht en over massages en allerlei massagedingetjes en mint-kruiden bij de paardendrogist.. Lachen wil gewoon echt alles er aan doen om me paard te helpen en hoop echt dat het werkt.. Lachen

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:25

Ze zit hier ook op bokt Heleenxx
Zelf heeft Rodinde ook mijn paard gedaan met "hamers" maar dat heeft niet echt geholpen, het probleem was iets minder geworden, maar niet verbetert en omdat het daarna alleen maar erger werd ben ik hier op bokt gaan zoeken in topics enzo en toen kwam ik Heleen tegen.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 22:21

ok Lachen ja ik ben het ook neit zo met rodinde eens...... maar ga morgen haar bellen Lachen komt ze naar jou toe of moet je naa rhaar toe eigenlijk?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 13:08

@ TS: ik zou haar voordat die Rodine is geweest niet gaan rijden met thiedeman hoor. Dadelijk breng je haar hierdoor in een pijnlijke houding.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 17:57

oké Lachen ik laat de regiokampioenschappen wel zitten.. maakt neit uit.. eerst me paardje goed dan pas de rest Lachen ga zo snel mogelijk een fysio laten komen, hij loopt nu op de rechtervolte met buiging ook erg onregelmatig (tegen kreupel aan) en aan de longe gewoon onregelmatig, heb dierenarts laten komen, die liet me op en neer draven en op een volte draven, niks aan de hand. heeft geen buigproef gedaan ofzo.. Verward Verward ?? heel raar.. maarja..
de gezondheid van me paard gaat natuurlijk voor alles Lachen

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:08

Zeker doen, een osteopaat laten komen.
En inderdaad, de gezondheid van je paard gaat voor. Lachen

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 22:33

ok Lachen heb Heleen nogwat gemailt, ga binnenkort een afspraak maken.. Lachen

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 22:34

ArGieVai schreef:
ok Lachen ja ik ben het ook neit zo met rodinde eens...... maar ga morgen haar bellen Lachen komt ze naar jou toe of moet je naa rhaar toe eigenlijk?

Je bedoelt Heleen, die komt bij je op stal

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 22:47

ja heb haar al gesproken idd Lachen

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 22:54

ArGieVai schreef:
ik ga nu eerst naar de fysio toe voor controle, daarna tandarts nog eens en daarna kijken hoe het gaat en anders nog eens DA want hij loopt nu ook kreupel op 1 kant op de rechtervolte, DA is al geweest, maar geen buigproef gedaan.. Verward Verward?? maarja die zij dat er niks is maar als ik er op zit loopt hij kreupel op de rechtervolte en aan de longe (pessoa) loopt hij onregelmatig.. dus alles checken (zadel/rug/wervels alles!!)

hoop echt dat er niks ergs is.. miss scheve wervel ofzo??

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 23:05

Ik heb ook Heleen laten komen en bij mijn paard heeft het ook heel goed geholpen. Hij had moeite op de rechterhand, vooral met de galop. Er bleken wervels vast te zitten en die heeft ze los gemaakt en nu springt hij gewoon weer in één keer in de rechtergalop aan!

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 23:29

hoe heeft ze dat prescies los gemaakt??

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 13:38

Ze heeft steeds met d'r handen langs z'n rug gevoeld en de wervels die vast zaten tikte ze tegenaan met d'r vingers (dat zag er best apart uit) en dan had ze ze losgemaakt. Daarna mag je een weekje niet rijden. Het beste is een weekje rust op de wei. Ik moest toen eerst weer met de pessoa trainen om z'n rug sterker te maken en daarna mocht ik weer rijden. De behandeling duurde bij mijn paard ongeveer 1,5 uur.

Jazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:14

Erik Laarakker is echt geweldig! Dierenkliniek Den Hoek in Utrecht.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 15:44

ik ben geweest Haha! er zaten zegmaar waar zijn rug 'omhoog' gaat en zijn kont begint een heel aantal wervels vast, die heeft ze los gemaakt, nu een week niet rijden dan een week alleen stap en draf en dan gewwoon weer normaal rijden Haha!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 17:48

mooi zo! beterschap met je paard.
heleen is en dierenfysio en osteopaat. volgens mij (voor wat ik qua posts van haar gelezen heb) een kundige dame.

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 22:10

En ging het losmaken van de wervels net zoals ik had omschreven? En moet ze nog een keer terugkomen? Bij die van mij hoefde dat niet, misschien over een jaar weer voor controle. Iig veel succes ermee! Hopelijk is er verbetering met rijden!

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 22:22

t ging idd hoe je zei, over 2 maanden nog een keer een check-up. hij is sinds die behandeling zooooooo veel actiever geworden!! kan hem niet meer houden tijdens het wandelen ofzo Tong uitsteken

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:03

haha nou dat klinkt dan al goed! Ben benieuwd hoe die straks aanvoeld met rijden. Houd ons maar op de hoogte!

bloem79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 17:31

heleen is erg goed zij is ook bij mijn paard geweest en nog een aantal paarden behandeld wij zijn allemaal erg tevreden

Elmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 17:07

Mag ik dit topic even gebruiken om te vragen wat nou precies het verschil is tussen een osteopaat en een fysio? Ik wil graag weten wat jullie het beste vinden en wie jullie liever laten komen...

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:29

dierenfysiotherapeuten hebben in ieder geval een degelijke, 6-jarige opleiding gevolgd, en hebben een beschermde titel. je weet dus dat je een kundig iemand treft.
osteopaten hebben dat helaas niet; iedereen mag zich osteopaat noemen. vraag dus goed na wat voor opleiding iemand heeft gevolgd.
grof gezegd behandelen fysio's alle problemen aan het bewegingsapparaat (gewrichten, spieren, pezen) en doen aan sportbegeleiding (net als bij mensen-sporters). ben je zelf wel eens bij de fysio geweest? dierfysio is niet veel anders dan dat!
osteo's doen behandeling van orgaanproblemen, samenhang tussen onderdelen van het lichaam, en opheffen van blokkades daarin.