Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

heleenxx schreef:Ik heb 2 adviezen die je allebei zou kunnen overwegen.
De eerste is om er een goede osteopaat bij te halen. In jouw geval denk ik aan Stefan Alen, de docemt van de osteopathieopleiding. Voor verdere info kan je me pb sturen.
Daarnaast zou je bloed kunnen laten afnemen en gericht testen op de ziekte van Lyme. De symptomen kunnen daarop wijzen.
Sterkte met je paard!

djuno schreef:gossie...wat enorm naar voor jou en je paard!!
Dat met die hele dikke vacht zet met aan het denken....welk bekend paard had dit ook?? Kom niet op de naam...eindigt iets op chon?

karijn schreef:Hoi Desire,
Ik herken een aantal symptomen van je paard. Ten eerste de dikke vacht: dat is vaak een teken dat er in de weerstand van je paard iets niet goed zit, dat kan goed samenhangen met de ontsteking die hij heeft gehad. Het feit dat hij dikke benen heeft gehad, wijst op een vaat- of nierprobleem. Hij drijft het vocht niet goed af. Hij wordt ook niet dikker en is kreupel, de kreupelheid kan komen door het fractuurtje dat is gezien maar kan ook een gevolg zijn van verzuurde spieren. Is bij het bloedonderzoek ook de insulinespiegel en glucosespiegel en lipidenspectrum gemeten?
Bekend is dat hij problemen heeft met de stofwisseling, als ik het goed heb begrepen. Hoe is de leverfunctie? Drinkt hij veel? Plast hij veel?