Pavo Nature's best muesli

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Pavo Nature's best muesli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 15:12

Ik heb deze muesli gekocht en ben benieuwd wat de ervaringen ermee zijn.

gootje12

Re: Pavo Nature's best muesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:14

Een kennis vooet het aan haar tinker en is er zeer tevreden over.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 15:16

Ik ben benieuwd ik had al een proef zakje en het ziet er heel goed uit.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:17

Heb ook de proefemmers geprobeerd,paarden zijn er dol op en vinden het heel lekker.Wat ik positief vind is dat er geen haver in zit en zo arm is aan eiwitten.Ik ben er alleen nog niet uit of ik het blijf voeren wilde ook even de meningen en ervaringen van anderen anderen afwachten dus volg even.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:19

waar kun je zoon proefzakje krijgen of kun je dat gewoon aan je ruitersportwinkel vragen? zit er namelijk ook over te denken

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 15:21

Bij ons lagen die erbij in de dierenwinkel, ze hadden ook proefemmers van 3 kg die kosten 2,95. Ik heb gelijk een zak van 20 kg gekocht voor 10,90.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 16:02

ik vind muesli altijd lekker voor paarden.Het is smakelijk en je kan zien wat er in zin,dat kan je niet met brokken.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 16:04

timokyana schreef:
Heb ook de proefemmers geprobeerd,paarden zijn er dol op en vinden het heel lekker.Wat ik positief vind is dat er geen haver in zit en zo arm is aan eiwitten.Ik ben er alleen nog niet uit of ik het blijf voeren wilde ook even de meningen en ervaringen van anderen anderen afwachten dus volg even.

mag ik vragen waarom je het fijn vind dat er geen haver in zit?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 16:06

Ik heb ook de proefemmer gekocht (overigens 1 euro waar ik ze gehaald heb) en de paarden vinden het heerlijk.
Ik vind het fijn dat er weinig eiwitten in zitten. Nu hopen dat ze het ook echt gaan verkopen daar dan stap ik waarschijnlijk over.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 17:58

mijn haflinger vind het heerlijk! wat ik belangrijk vind is dat er geen eitwitten EN geen suikers in zitten. zelfs geen melasse

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 18:07

Tulandro schreef:
timokyana schreef:

mag ik vragen waarom je het fijn vind dat er geen haver in zit?

tuurlijk,mijn idee, is dat ze met haver wat heter worden,hoeft natuurlijk niet altijd negatief te zijn.
Heb hier zelf geen ervaring mee met haver voeren, dus mag hier misschien eigenlijk niet over oordelen zonder de kennis.

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 22:44

Ik heb een proefzakje gekregen bij mijn bestelling bij de Paardendrogist. Mijn paard vindt het geloof ik wel lekker. Ik ben ook blij dat er geen haver in zit, omdat ik ook het idee heb dat ze daar heter van worden, en daar heb ik geen behoefte aan.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 22:50

Ik ben ook overgestapt.
Ik voerde eerst Equi Sanum muesli, op zich goede muesli ware het niet dat ie ontzettend zoet is. Zit veel te melasse in.
Omdat de Equi Sanum weer eens niet leverbaar was, heb ik Pavo Nature's Best eens geprobeerd. M'n paarden zijn er gek op, en......het is suikerarm: er zit maar 2 % suiker in.
Ook het feit dat er Spelt in zit vind ik prima, dat is een oergraan en ontzettend gezond !

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 07:39

ik heb ook een proefzakje gekregen bij de voerboer.Ted vindt het heerlijk.Maar het lijkt heel veel op de muesli die ik nu al voer.Hartog balance.En die is iets goedkoper dus ik blijf daar maar op.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 10:45

ik kreeg ook een proefzakje bij de voerboer, ook nog van een andere nieuwe musli van Pavo, ik heb beide eerst even doorgemeten bij mijn paard en de natures best mag hij wel hebben, de andere niet.
Ik voerde Stimix, die was perfect maar is er helaas uit.....

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:29

Heb van onze pavo leverancier ook 3 emmers gehad, voor elk paard 1 Haha! Heb ze voornamelijk na het werk dit dan gegeven als lekkernij op stal ipv slobber. Ze vonden het erg lekker en smulden er bij. Toch blijf ik gewoon stimix, muesli en slobber voeren. De reden dat ik ze hier niet volledig op zet is omdat ze het eigenlijk aanbevelen voor paarden die recreatief gereden worden of licht in de sport lopen, of paarden die snel hoefbevangen worden of dik worden. Nou heb ik maar 1 paard die snel dik wordt op gras en wel in de sport loopt, dus dan kan ik beter minderen op gras dan alleen op krachtvoer. Vandaar dat ik niet de overstap maak om het volledig te gaan voeren.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:59

Citaat:
Toch blijf ik gewoon stimix, muesli en slobber voeren

dan heb je pech, want Stimix wordt niet meer gemaakt daarvoor in de plaats zijn die natures best en die andere musli's gekomen,met allemaal helaas véél meer suiker/zetmeel dan stimix.....

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:30

De voorraad stimix wat hier nog staat en wat mijn leverancier nog zegt te kunnen leveren geeft nog voldoende tijd voor we overstappen. Denk trouwens wel dat ik, gezien de sportprestatie`s dan overstap op Pavo Sportmengeling...hier wordt trouwens geen eens de hoeveelheid suikers (apart) vernoemd .hmm

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:33

Ik geef het mijn pony, omdat eiwitten zomereczeem kunnen verergeren Vork . Ook heeft hij de neiging om.. Zwaarlijvigheid te creeëren Clown

RoughRebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 19:23

Sinds een week staat Rebel ook op Nature's Best van PAVO
Hij is er dol op. Ik kan nog niet veel zeggen na een week natuurlijk, maar het lijkt mij HET voer voor Rebel. Hij heeft waanzinnig aanleg om dik te worden, heeft deze zomer tegen hoefbevangen aangezeten en haver heeft hij nou ook niet echt nodig..
Dus voorlopig ben ik zeer tevreden. Ik hoop dat het op langere termijn ook zo blijft Haha!

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:22

Ik heb een proefzakje gekregen en ze vonden het wel lekker, En mijn shetten zijn nog best wel moeilijk met eten. Nu krijgen ze het verder niet. Maar van de herfst ga ik zeker een zak voor ze halen.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:18

Alfie krijgt sinds een week of 3 ook de Natures Best muesli. Hij eet het goed, maar ja, hij eet vrijwel alles, dus da's geen graadmeter Haha!
Wat ik er fijn aan vind is dat er lucerne in zit waardoor hij er merkbaar langer op kauwt dan op de (Eko)brok en (Havens)muesli die hij daarvoor kreeg.

Saillant detail is dat ik met Alfie 3 weken geleden bij Eric Laarakker ben geweest. Daar is onder andere het voer getest dat hij op dat moment kreeg. Ik had toen al besloten om van de Eko brok en de Havens muesli over te stappen op de Pavo Natures Best muesli. Van alle 3 had ik een sample meegenomen. De Eko brok en de Havens muesli testten negatief (waren op dat moment dus niet wat hij moest hebben)*. De Pavo Natures Best muesli testte zeer positief (was dus op dat moment precies wat hij moest hebben. Ik vond het wel heel grappig dat ik dus, onbewust, de beste keuze voor hem had gemaakt Clown

*NB: dat de Eko brok en de Havens muesli voor Alvaron negatief testten betekent dus niet dat dit geen goed voer zou zijn!! Alleen was het voor hem dus niet wat hij op dat moment nodig had.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:36

er is grote kans dat je dat testen van voer ook zelf kan, 1 op de 5 mensen kan het NIET namelijk en het is wel belangrijk om het met enige regelmaat te (laten) doen, want de behoefte aan bepaalde stoffen kan veranderen!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:41

Morrie schreef:
er is grote kans dat je dat testen van voer ook zelf kan, 1 op de 5 mensen kan het NIET namelijk en het is wel belangrijk om het met enige regelmaat te (laten) doen, want de behoefte aan bepaalde stoffen kan veranderen!

Hoe kan je dat zelf testen?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:45

het verstandigst is het omnaar een holisitisch DA te gaan en te vragen of hij/zij het je wil leren. Een biosensor kan je via i-net zo bestellen, maar het gebruik ervan moet je even onder de knie krijgen