Kom net bij mijn shetlandertje vandaag, mijn alles!
Ik kwam aan, en er waren 2 kleinere meisjes gekomen om lekker te rijden op het nieuwe zadeltje!
Ik haalde snel een borstel over rudi heen, en gaf hem een knuffel. Ik zadelde hem op, singelde aan, maar op dat moment flipte hij compleet! Hij steigerde en ging liggen. Ik dacht, omdat hij het zadel nog niet zo gek vaak op had gehad (hij is wel goed ingereden hoor! altijd zonder zadel) dat hij daarom zo gek deed! Hoewel ik hem al een tijdje longeerde met zadel, en hij altijd braaf was.
Hop, meiske erop en lekker stappen. Rudi wilde niet, niks voor hem, dus ik zei spoor maar aan (aaahhh als ik dit geweten had
)Hij wou nog steeds niet, dus ik zei stap maar even af, zijn oortjes gingen hangen, en koppie omlaag, ik zadelde snel af. Hij wou poepen, en stond zo te persen dat zelfs zijn schouders samentrokken! Hij piepte! Ik helemaal geschrokken deed snel zijn halster om ipv hoofdstel, en ging rondjes lopen, ondertussen ouders gebeld haal een dierenarts!!!
Na kwartiertje (wat wel uren leek te duren) was hij er, ik ondertussen rondjes stappend. De dierenarts luisterde naar de buik, temperatuur was goed, hartslag ook. Maar de buik ging erg te keer! Hij wou toen een of ander onderzoekje doen, door zijn hand in zijn kont te doen, maar rudi ging rechtovereind staan. Hij sloeg het over (was toch niet heel erg belangrijk in dit geval). Toen heeft hij snel een praam en 2 spuiten gehaald. Praam om (jaja mijn kleine ventje is een echt draakje
) en hij heeft een darmverslapper en pijnstiller gehad.Hij moest op stal zonder bodembedekking (niet zo moeilijk, want ze hebben nooit iets op de grond) en het hooi moest aan de kant geschoven worden. Hij mag tot morgen avond niet eten. Over 2/3 uur zijn de spuiten uitgewerkt en kan het terug komen. Aangezien hij niet thuis staat, kijken de boer en boerin dan geregeld naar hem, en als het fout is, bellen ze! Dan moet de dierenarts terug komen.
Ik ben zo geschrokken! Hij stond er zo zielig bij, en piepte zo! Verschrikkelijk om hem zo te zien.
Ik wist van te voren niet of de dierenarts iets zou kunnen doen in zijn geval, toch gebeld! Ik betaal namelijk liever 100 keer de dierenarts voor niks als 1 keer te laat!
Bedankt voor het lezen van het lange verhaal!