ben me kapot geschrokken!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Buddha

ben me kapot geschrokken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 20:27

Hoi!
Kom net bij mijn shetlandertje vandaag, mijn alles!
Ik kwam aan, en er waren 2 kleinere meisjes gekomen om lekker te rijden op het nieuwe zadeltje!
Ik haalde snel een borstel over rudi heen, en gaf hem een knuffel. Ik zadelde hem op, singelde aan, maar op dat moment flipte hij compleet! Hij steigerde en ging liggen. Ik dacht, omdat hij het zadel nog niet zo gek vaak op had gehad (hij is wel goed ingereden hoor! altijd zonder zadel) dat hij daarom zo gek deed! Hoewel ik hem al een tijdje longeerde met zadel, en hij altijd braaf was.
Hop, meiske erop en lekker stappen. Rudi wilde niet, niks voor hem, dus ik zei spoor maar aan (aaahhh als ik dit geweten had Verdrietig )
Hij wou nog steeds niet, dus ik zei stap maar even af, zijn oortjes gingen hangen, en koppie omlaag, ik zadelde snel af. Hij wou poepen, en stond zo te persen dat zelfs zijn schouders samentrokken! Hij piepte! Ik helemaal geschrokken deed snel zijn halster om ipv hoofdstel, en ging rondjes lopen, ondertussen ouders gebeld haal een dierenarts!!!
Na kwartiertje (wat wel uren leek te duren) was hij er, ik ondertussen rondjes stappend. De dierenarts luisterde naar de buik, temperatuur was goed, hartslag ook. Maar de buik ging erg te keer! Hij wou toen een of ander onderzoekje doen, door zijn hand in zijn kont te doen, maar rudi ging rechtovereind staan. Hij sloeg het over (was toch niet heel erg belangrijk in dit geval). Toen heeft hij snel een praam en 2 spuiten gehaald. Praam om (jaja mijn kleine ventje is een echt draakje Duivel ) en hij heeft een darmverslapper en pijnstiller gehad.
Hij moest op stal zonder bodembedekking (niet zo moeilijk, want ze hebben nooit iets op de grond) en het hooi moest aan de kant geschoven worden. Hij mag tot morgen avond niet eten. Over 2/3 uur zijn de spuiten uitgewerkt en kan het terug komen. Aangezien hij niet thuis staat, kijken de boer en boerin dan geregeld naar hem, en als het fout is, bellen ze! Dan moet de dierenarts terug komen.
Ik ben zo geschrokken! Hij stond er zo zielig bij, en piepte zo! Verschrikkelijk om hem zo te zien.
Ik wist van te voren niet of de dierenarts iets zou kunnen doen in zijn geval, toch gebeld! Ik betaal namelijk liever 100 keer de dierenarts voor niks als 1 keer te laat!
Bedankt voor het lezen van het lange verhaal! Tong uitsteken

jorien_

Re: ben me kapot geschrokken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:30

heel veel sterkte nog!!!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:33

sterkte ermee.
het is al;tijd belangrijk om op de conditie en het gedrag van je pony te letten, ik vond het niet leuk te lezne dat je er kwam om te rijden, snel borstel erover, hup zadel en als pony dan bang doet ofzo dan gelijk maar aanpakken..
zoals je nu weet, en zoals het meestal is, heeft een pony een reden voor zijn gedrag.

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 20:38

Ho even! Ik kwam niet om te rijden, was eigenlijk beetje te laat, en heb alleen even snel zijn hoefjes gekrabt en een borstel over hem heen gehaald, wel rustig, maar ik bedoel niet super uitgebreid! En ik heb hem helemaal niet aangepakt! Ik heb het meisje dat erop rijd ook geleerd dat ze niet mag schoppen, maar moet drijven. Aansporen betekend bij ons dus ook knijpen met kuiten, dus we hebben echt niet in zijn buik geschopt! Ik merkte al na 5 min dat het mis was dus hebben meteen afgezadeld en gaan wandelen met hem!

Marieketje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:44

Veel sterkte !!
Hopelijk gaat het nu al wat beter.
xx

paramejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:54

jeetje zeg dat is even schrikken. Sterkte,verder.

R0cky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:57

Inderdaad echt wel schrikken , sterkte verder!

_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:57

veel sterkte! en geef maar een dikke × kus van me aan je sjet!

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 15:33

Die kus heeft hij gehad hoor! Ik ben vanmorgen gaan kijken, poepen lukte hem niet. Ik heb dierenarts weer gebeld, ik moest hem even longeren, lekker laten draven! Dat heb ik gedaan, vanavond ga ik nog even kijken naar mijn ventje..!

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 12:08

Het is nog steeds niet goed Verdrietig Kom er net vandaan, zijn buik rommelt en hij kan bijna niet mesten!
Ik heb gebeld, en de dierenarts komt vanmiddag opnieuw! Duimen jullie mee voor me? Lachen

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:18

Natuurlijk duimen we voor jou en je paardje, veel sterkte!

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 14:56

Dierenarts is net geweest, zijn buik was al weer gekalmeerd en temperatuur was goed Lachen !! Hij staat nu lekker te grazen op de wei, maar moet vanavond weer op stal Lachen Gaan het weer langzaam opbouwen Haha!
Ben blij Haha!

lovemonami

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 15:15

mooi Haha! dat alles weer goed gaat Haha!

NewForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 17:50

Gelukkig dat alles weer beter gaat,, =) Sterkte met het herstellen..

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:02

Gelukkig maar, het is vreselijk schrikken als zoiets gebeurt!
*Waarom kunnen ze niet gewoon praten, dat zou het zoveel gemakkelijker maken...

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 18:03

Inderdaad! Zal soms wel makkelijker zijn!

lovemonami

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 10:27

ja in dan kunnen ze hun pijn aangeven Knipoog

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 14:06

Dierenarts is weer moeten komen Verdrietig
Rudi stond opnieuw te piepen en met heel zijn lijfje te persen. Maar hij kon niet goed mesten..
Toen hij uiteindelijk mestte, kwam er zelfs bloed mee!
Ik heb hem vooruit moeten slaan, jankend en wel... hij stond zo te kreunen Verdrietig Maar hij moest lopen! Ook wou hij steeds liggen.
Dierenarts heeft hem niks gegeven, maar zei dat ik zemelen en lijnzaadolie moest geven elke dag. Ik heb kans (grote kans) dat dit chronisch blijft! Dus altijd Boos!
Maar de zemelen lust hij niet, dus geef ik voortaan maar een boterham met die olie.
Toen hij wat gegeten had, (met olie) ging het al iets beter met hem, heb hem lekker even gelongeerd. Ookal liep hij niet echt graag.
Dadelijk nog even een boterhammetje brengen met olie, en dan nog eventjes longeren! Ik hoop echt dat hij beter wordt! Hij had zoveel pijn!

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:11

veel sterkte ermee ik hoop dat het goed komt!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:15

Ooooh, wat erg, ik hoop met je mee...

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 12:04

Hmm.. kom er net vandaan, hij heeft nog steeds pijn.. Ik vraag me af, als het zo blijft .. wat dan? Raak ik dan mijn lieve paardje misschien wel kwijt? Ik hoop zo dat dit na een paar dagen minder gaat worden, want hij kan niet mesten, kijkt naar zijn buik en hinnikt als ik wegga.. Hij heeft gewoon pijn Verdrietig Ik ga hem zo nog maar eventjes een boterhammetje brengen, met wat olie erop, en een knuffeltje! Denk dat ik hem ook maar even longeer.. Jeetje wat baal ik hiervan! Heeft iemand misschien ervaring met een pony die eigenlijk niet kan mesten enzo? De dierenarts zegt dat ik hem gewoon die olie moet blijven geven, maar wat als het nou niet verminderd?

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:17

Wat denk de dierenarts dan dat je pony precies heeft?Als je het niet vertrouwd kun je altijd met je paard naar een goed paarden kliniek rijden om hem na te laten kijken.Er moet toch wel meer mogelijk zijn dan alleen olie geven waarom kan hij niet mesten?Vreselijk om te zien dat je paardje zo'n pijn heeft ik hoop dat er snel verbetering is.

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 15:06

Misschien had de pony al een lichte koliek aanval toen je hem opzadelde. Dat zou zijn rare gedrag verklaren.
Werken zemelen niet laxerend in kleine porties? Dan zou hij het toch moeten eten. ALs je eigen DA verder niks wil doen, zou ik mooi naar een ander gaan en een second opinion vragen. Het paard van een vriendin van mij heeft een stevige koliek aanval niet overleefd. Heel veel sterkte er mee iig!

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 15:18

hmm,, hij heeft niet echt koliek meer denk ik, gewoon buikpijntjes. Mesten gaat de ene keer beter als de andere, de ene keer komt er niks, de andere keer wel, ik wacht nog een paar dagen af, anders ga ik actie ondernemen!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 15:26

Jeejte zeg... eerlijk gezegd zou ik een verwijzing naar een kliniek vragen, dit duurt nu al wel even... sneu dat ie zn ontlasting niet kwijt kan.