Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

CielitoLindo schreef:Maar met verkoop naar het buitenland gaat het in 99% van de gevallen van handelsstallen om dure sportpaarden?
Cassidy schreef:Ik zou voor mezelf altijd foto's willen.

Bij die wedstrijden komt al veel meer kijken als bij een 'normale' wedstrijd. In de zin van veterinaire keuring, incl voordraven bij start, vetgate en nakeuring 
lucas03 schreef:wat als je een paard wilt kopen en toevallig heeft de verkoper dezelfde dierenarts als koper. toch bij een andere dierenarts foto's laten maken of wat is hier verstandig.

Dito schreef:lucas03 schreef:wat als je een paard wilt kopen en toevallig heeft de verkoper dezelfde dierenarts als koper. toch bij een andere dierenarts foto's laten maken of wat is hier verstandig.
Als ik op voorhand geen goed gevoel bij dat paard zou hebben (of eigenlijk vooral die eigenaar) zou ik een andere DA nemen.

Miss_Petit schreef:Alleen kan mij opzich wel voorstellen, dat de verkoper de prijs dan verhoogd om de kosten van de foto's er uit te krijgen
Citaat:
als je geen goed gevoel bij het paard hebt , laat je hem toch gewoon staan. dan ga je toch geen foto's maken. Heb net even DA gebeld; kosten 425Euro.

lucas03 schreef:Het gaat hierbij om een fokmerrie, als de PROK keuring dus niet goed is, gaat de koop niet door. Terwijl de merrie echt geweldig is en geweldig fokt. Wat is voor jullie de meerwaarde van het PROK certificaat?
Cassidy schreef:Miss_Petit schreef:Alleen kan mij opzich wel voorstellen, dat de verkoper de prijs dan verhoogd om de kosten van de foto's er uit te krijgen
Waarom? Kosten van foto's bij afkeuring voor de verkoper, kosten van de foto's bij goedkeuring voor de koper. Loop je als koper ook niet het risico dat je, als je meerdere paarden gaat bekijken en foto's laat maken en veel geld kwijt bent voor niets als er wel wat mocht zijn.
CielitoLindo schreef:En wat nou als de verkoper van dat paard in de lagere prijsklasse die fotos niet kan betalen wanneer hij afgekeurd wordt, en de verkoper zelf in het verleden ook nooit fotos gemaakt heeft (en dus ook niet kan weten hoe het paard op de foto is)
Dus de prijs zal daardoor nog lager worden en de verkoper krijgt nog minder in het laatje.
Cassidy schreef:Een oud paard wat op de foto wat problemen laat zien, maar verder alles in huis heeft wat ik in een merrie zoek, zou ik gewoon kopen. Dan zou de PROK me toch echt gestolen kunnen worden. Afwijkingen op de foto hoeven niet perse erfelijk te zijn.

lucas03 schreef:In de lagere prijsklasse zal niet altijd gekeurd worden en de verkoper hoeft maar 1x de kosten te betalen. Bij de volgende koper kan hij direct al vermelden dat de foto's niet goed zijn.Dus de prijs zal daardoor nog lager worden en de verkoper krijgt nog minder in het laatje.
In mijn geval is het geen lagere prijsklasse en is het een eigen fokprodukt wat nooit op de foto gezet is. Hij vertrouwd erop dat ze goed is