Kobus waarschijnlijk laten inslapen...... **UPDATE**

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissyTara

Kobus waarschijnlijk laten inslapen...... **UPDATE**

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 11:46

Toen ik vanmorgen in de wei kwam om te voeren, viel me op dat Kobus in zijn stal bleef staan. Toen ik rond ging lopen zag ik overal waterige diarree liggen. Ik liep naar Kobus toe en zag dat er mest uit zijn neus kwam. En dan heb ik het niet over een klein spoortje, maar over hele plassen. Hij was ontzetend suf en had moeite om overeind te blijven. Ik heb meteen mijn veearts gebelt, die hem meteen pijnstillers en een injectie tegen koliek heeft gegeven. Ook is hij met een sonde naar binnen gegaan omdat hij in eerste instantie dacht aan een verstopte slokdarm. Nadat mijn veearts twee trechtertjes water naar binnen had laten lopen kreeg Kobus spontaan een koliekaanval en zakte hij gewoonweg door zijn benen, begon te rollen en sloeg zijn hoofd verschillende keihard op de tegels. Met man en macht hebben we hem overeind gekregen, en moesten we afwachten. Na een uur zagen we nog geen enkele verbetering, en de veearts is opnieuw geweest. Kobus heeft weer pijnstillers gekregen en staat er nu erg suf bij, maar hij heeft nog steeds erg veel pijn.... Mijn veearts heeft in feite toegegeven dat hij het even niet meer weet, en dat we moeten afwachten. Ondertussen komt er nog steeds mest uit zijn neus, begint hij een beetje uit te drogen en is zijn tandvlees erg bleek. Mijn vader komt zo naar huis en dan gaan we kijken wat voor Kobus het beste en humaanste is. Ik wil een beslissing nemen die in zijn belang is....... Ik houd jullie op de hoogte, en hoop op een goede uitkomst, maar blijf realistisch

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MissyTara op 25-07-06 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

XxLiEsJuHhxX

Re: Kobus waarschijnlijk laten inslapen......

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:50

ohh wat erg...
ik hoop met je mee voor een goede uitkomst..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:51

meid wat erg,heel veel sterkte,ik hoop ook mee!

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:54

oh meis heel veel sterkte met je pony

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 14:16

Heel erg veel sterkte! Mijn shet had een keer een zandbuik en toen was ik ook zo erg zenuwachtig met wat er ging gebeuren!

MissyTara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 14:16

Even een update:
Het gaat niet beter, maar ook niet slechter met Kobus. Hij is nog steeds erg versuft en lusteloos. Het lijkt nu wel alsof hij wil drinken, maar alsof hij het niet durft. Er komt zometeen een andere veearts, misschien dat de second opinion wat oplevert..... Ik houd jullie op de hoogte!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 14:18

heel erg veel sterkte ben benieuwd wathet is.

MissyTara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 14:24

Dank jullie wel voor jullie medeleven, ik hoop van harte dat hij het haalt. Hij heeft het al zo slecht gehad in zijn korte leventje en hij is pas drie.....

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 14:48

Kun je niet eens rondbellen bij ervaren paardendierenartsen en de symptomen vertellen. Misschien dat zij dan iets meer kunnen zeggen?

In ieder geval heel erg veel sterkte.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 14:51

Heel veel sterkte, ik hoop dat ie het haalt !

MissyTara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 16:09

GOED NIEUWS!!!

Ik heb een andere veearts ingeschakeld, en het hele probleem is opgelost. Mijn andere veearts had een veel te grote sonde gebruikt (de maat die ook voor een rund wordt gebruikt) EN een obstructie in de slokdarm over het hoofd gezien. De nieuwe veearts heeft met een kleinere sonde doorgespoeld en Kobus is weer helemaal de oude. Hij begon meteen te drinken en heeft inmiddels (natte) brokjes op. Hij mag voorlopig geen hooi en moet binnen blijven zodat hij niks eet, maar hij is opgewekt. Inmiddels is hij zich aan het afreageren op zijn voerbak omdat zijn brokjes op zijn en hij het niet genoeg vond, en loopt hij voortdurend rondjes omdat hij zijn stal inmiddels wel gezien heeft en naar buiten wil! Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie medeleven en een toost uitbrengen op de goede afloop!!

P.S.: wat zouden jullie doen tegenover de eerste veearts, gezien het feit dat mijn pony zijn fout bijna met de dood heeft moeten bekopen??

Dani001

Re: Kobus waarschijnlijk laten inslapen...... **UPDATE**

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 16:12

Gelukkig goed afgelopen ...

In het vervolg de veearts vragen die je als 2e opgebeld hebt, en de eerste laten voor wat het is. Iedereen kan foutjes maken, maar bij mijn paarden tolereer ik geen fouten, hij had best een beetje creatiever kunnen zijn en iets kunnen proberen...

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 16:12

Mooi dat er goed nieuws is Haha!
Ik zou de vorige dierenarts opbellen dat het nu super gaat..Maar niet dankzij hem !! m mooi dat het goed gaat Haha! veel plezier nog met um Haha! xx

Koss_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 16:13

Oh ik ben erg blij voor je dat het allemaal goed is gekomen Haha!
Ik zou iig de veearts opbellen en vertellen hoe en wat, en ook op de feiten drukken, dat door zijn fout bijna jouw paardje was gestorven.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 16:16

Ik zou hem idd even inlichten zodat hij er van leren kan, maar in het vervolg naar een ander toegaan.
Fijn dat het met een sisser afgelopen is.

Dani001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 16:18

Ja idd eigenlijk zou je dat zeker moeten doen, en eens vragen hoe het kan dat hij zo n fout gemaakt heeft...
Kan natuurlijk altijd een uitleg voor zijn , maar dan moet hij wel een fatsoenlijke verantwoording afleggen!

Ocharme Kobus, heeft hij eigenlijk ook langer pijn moeten lijden dan nodig...

Maar gelukkig goed afgelopen!!!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 16:22

Super dat het goed afgelopen is! GEFELICITEERD!! Haha!
En idd de DA er even op "aanspreken".

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 16:34

echt super dat het goed i afgelopen zou iddmaar deandere dierenarts ffbellen en hemop zn foutje drukken. mijn da heeft ook een keer een goede fout gemaakt vraag tegenwoordig naar een andereis die niet bechikbaar bel ik een andere kliniek.

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 18:47

Ik zou je eerste veearts opbellen en het verhaal uitleggen. Hij / zij kan hier altijd van leren. je moet niet gelijk denken dat deze fout is geweest. Bij elke DA gaat wel eens wat fout. Nu kan hij/ zij in iedergeval een volgend paard wel goed behandelen. En als deze DA een goede DA is dan zal hij/zij zijn fout beamen en zich heel rot voelen, is dat niet zo dan zou ik nooooooooit meer naar deze DA gaan, want dan is hij geen goede DA.
gelukkig dat je pony het beter maakt.
gr Yvette

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 18:52

Ik ben het met Summer eens.
Ik weet wel: het is jouw pony en voor jou is zo'n fout enorm, zeker als het niet goed gegaan was. Maar..de veearts is ook maar een mens en ik mag hopen dat hij heeft gedaan wat hij kon op dat moment. Geen enkele veearts zit er op te wachten om een slechte naam te krijgen.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 18:58

hoi eef alles goed nu dus met je pony, was wel schrikken zeker.zal nog maar effe tijdje goed op hem letten als ik jou was .

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 19:40

Cassidy schreef:
Ik zou hem idd even inlichten zodat hij er van leren kan, maar in het vervolg naar een ander toegaan.
Fijn dat het met een sisser afgelopen is.

DAt doe ik ook altijd ! laat het wel weten aan hem...dan denkt hij de volgende keer iets dieper na !!!

MissyTara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 06:59

Ik denk dat ik dat inderdaad maar ga doen. Ik ben helaas niet de enige bij wie hij de mist in is gegaan de laatste tijd, bij het paard van een vriendin zag hij een eiwit-vergiftiging over het hoofd. Hij is helaas de laatste tijd ook al vaak negatief in de publiciteit geweest omdat hij nogal graag een borrel lust.... Omdat ik echter nog nooit iets geks met hem had meegemaakt gaf ik hem het voordeel van de twijfel, hij heeft mijn merrie al enkele keren heel goed door een koliek heengesleept. Ik ben nu wel mijn vertrouwen in hem kwijt helaas, ik hoopte zo dat hij het tegendeel zou bewijzen over de verhalen die laatst allemaal over hem hoorde....

Ment

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 21:17

Gelukkig dat het goed is afgelopen, arme pony!

Vraagje: je hebt het over mest dat uit zijn neus kwam. Is dat geen biks/brokken geweest? Dat is namelijk een van de kenmerken van een slokdarmverstopping dat het eten er via de neus weer uitkomt. En ik vraag me af hoe er mest uit een paard zijn neus zou kunnen komen???

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 15:01

fijn dat je ppny weer beter is!
betreffende de veearts: bellen, uitleggen wat er gebeurd is, en hem om een reactie vragen. gaat hij hier niet op in, of reageert hij bot/onverschillig/ontkennend, dan bestaat er zoiets als 'veterinair tuchtrecht'; dat zou je eens kunnen laten vallen in je gesprek...
succes! enne, de volgende keer v.a. nummer 2 bellen, en 1 lekker aan z'n borrels laten zitten, wat een (^&&%^$!!! Boos!