cherokeepaarden (.nl)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

cherokeepaarden (.nl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 15:44

nou, hier ga ik even in de stress en flink ook. Noob heeft al een ruime 2 weken dat hij overal voor schrikt en dan overeind gaat of aan de kletter gaat. Vrijdag eraf gevallen en zaterdag was hij superbraaf. Vandaag er weer op en het was weer mis. Aan zijn lijf merk ik niets qua pijn ofzo, dus waar het aan ligt? we gaan er wel iemand bijhalen: www.cherokeepaarden.nl Misschien dat zij ons wat meer kan vertellen.
We hebben wel besloten dat als blijkt dat Noob weer pijn in zijn lijf heeft, we niet eindeloos gaan dokteren. Dat vinden we gewoon niet fair tegenover hem.
Morgen heb ik wel les; kijken wat er gebeurt. als het niet gaat, stoppen we direct en halen we ook bodegraven (bart) er weer bij....

heeft iemand hier ervaring mee?

dierfysio

Re: cherokeepaarden (.nl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 16:39

geen ervaring mee, maar zo te zien (site net bekeken) hebben ze geen enkele (para)veterinaire / (para)medische achtergrond.

misschien slimmer om een dierenarts en/of dierenfysiotherapeut in te schakelen? die hebben ieder minimaal 6 jaar studie achter de rug, en dus een gedegen basisi en kennis.
voor dft: zie www.nvfd.nl -> therapeuten. zoek naar iemand in jouw buurt met een 'p' bij z'n naam; die behandelen paarden.

beterschap met je paard en succes!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 17:03

noob is al onder behandeling bij de dierenartsenpraktijk in bodegraven. ook wordt hij regelmatig gezien door Solange Schrijer en de manueel therapeut van DAPB; Jan.
Zij kunnen medisch geen oorzaak vinden voor zijn huidige gedrag. Zijn Kissing Spines zijn niet verergerd, zijn rug is superlos, evenals de rest van zijn lijf. Het probleem lijkt echt 'tussen de oren' te zitten. Vandaar dat we graag eens willen laten kijken. Ben ook gewoon benieuwd, ben meestal niet zo van het 'zweverige'...
bedankt voor je antwoord in ieder geval!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 20:45

oh, OK, dat wist ik natuurlijk niet, van Solange en Jan.
als je echt op de zweverige toet wilt Knipoog : een telepathisch gesprek met je paard?? ik geloofde er geen barst van, maar heb het eens geprobeerd, en echt maf, maar ze wist dingen te vertellen die gewoon TE toevallig waren. kon ineens rare tics goed verklaren. het heeft ons erg geholpen. was bij Muriel, van www.mandeor.nl

succes! ik ben ook altijd erg van het rationele/wetenschappelijk bewezen, maar soms... Knipoog

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 07:21

thanx! ga daar ook even inlichtingen inwinnen...

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 11:20

vriendin van mij heeft er stage gelopen via hbo opleiding.. heeft haar eigenpaard nu ook op hun manier gereden en t werkt wel!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 11:39

maar voor die rij-manier ben ik juist een beetje bang! lijkt een beetje op antoinne de both-stijl en daar hou ik nou net niet van...

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 13:05

benangelique schreef:
maar voor die rij-manier ben ik juist een beetje bang! lijkt een beetje op antoinne de both-stijl en daar hou ik nou net niet van...

nee, daar zou ik als ik jou was ook niet aan beginnen...
sucecs met uitpuzzelen!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 14:21

Haha!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 19:19

Ze lessen daar ook bij Antoine de Bodt.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 08:40

hmmm, benangelique... dat is dus niet wat je zoekt. Lachen
succes verder!

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 08:49

Bij ons op stal zijn er juist veel paarden die baat hebben gehad bij de manier van rijden van Antoine de Bodt. Er was ook een paard dat door de dierenkliniek al was afgeschreven, waarvan ze niet meer wisten wat ze moesten doen. Hij loopt nu na een weekend trainen bij de Bodt weer goed. Wij waren op stal eerst ook een beetje sceptisch, maar ik moet zegen dat ik hier van terug kom. Ik zou die manier van rijden nu juist wel proberen.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 08:59

Ik ben een keer bij Marijke (Cherokee) geweest met een excursie van school. Was erg indrukwekkend. Zij kan via foto's contact met het dier maken en zo al veel details vertellen. Ik geloofde normaal nooit in dat soort dingen, maar wat zij kan is echt heel knap. Een lerares is later met haar (moeilijke) paard naar Marijke geweest en ook van dit paard wist ze erg veel te vertellen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 11:45

Wat Marijke doet is zeker knap en misschien meot de TS jhet gewoon proberen ondanks dat er gelest wordt door hun bij Antoine. Een open mind is altijd het beste. Maar als je er nu al ernstige twijfels over hebt werkt het misschien niet.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 11:46

Ik ben overigens absoluut NIET tegen Antoine de Bodt, heb hele goede dingen van hem gezien.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 13:10

ik ga er ook met open mind heen hoor; beetje met de instelling 'baat het niet, dan schaadt het niet...'.
Ik ben er tenslotte zelf altijd nog bij; mocht blijken dat hij er volgens haar baat bij zou hebben als ik op hun/AdB-manier ga rijden, kan ik altijd nog zeggen dat ik dat niet wil.
Heb helaas te veel ellende gezien en dat bespaar ik Noob natuurlijk liever Ja

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 14:19

Ik heb goeie ervaringen met zowel paard, pony's als onze hond die bij Marijke geweest is. En hoe ze het doet, doet ze het, het gaat mij om het resultaat. Mijn eigen paard heeft er baat bij, onze E pony en zelfs 2 minipony's van ons en onze herdershond.
Een leerling van me is er ook geweest met haar pony, die is ook opgeknapt. Dus ik heb nog geen negatieve ervaringen van meegemaakt.

Daarnaast weet ik dat ze inderdaad op AdBt manier rijden. Ze doen het ook vaak in samenwerking van holistische als het rijtechnische. Dat doet haar dochter Daphne. En ook niet zonder goede resultaten kan ik je zeggen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 14:51

maar hoe dan ze dat dan als je gaat voor bijvoorbeeld een probleem in de trailer? dat heeft niet met het rijden te maken!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 15:04

Paard kan angst hebben of trauma opgedaan in verleden. Ze gaat dan als het ware "communiceren"met het paard. Dat is ook afhankelijk of paard haar daarin toelaat, dwz vertrouwt paard haar en staat paard ervoor open. Dat is net als dat zij via mij een paard kan zien van bijv kennis van me, waar ik het probleem voorleg, ik sta er open voor. Zij kan de aftekeningen van paard voorleggen aan mij, dat ik zelf moet denken van, oh is dat zo... heeft ie daar die aftekeningen, en dan ga ik kijken en klopt het ook nog eens.
Vraag me dus aub niet hoe dat kan. Want dat weet ik niet.
Via paard van mijn vriendin kon ze wel veel informatie verkrijgen terwijl het van mijn eigen paard bijna niet te doen is. Waarom weet ik niet. Ik heb er geen woorden voor. Gaat mij er echt puur om, of het werkt en of het lukt. En ik heb goeie resulaten gekregen. Dat komt ook omdat ik veel trammelant met DA en klinieken gehad heb, zij woont niet ver van mij vandaan en ik ben de alternatieve kant zeg maar gaan proberen.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 16:19

Mijn paardje is weer helemaal de oude geworden door Marijke!
Niet twijfelen, gewoon afspraak maken!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 17:07

woensdag ga ik ja; met 2 paarden en een hond! Haha!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 17:44

Nou laat weten wat je ervan vond. En hopelijk horen we over een tijdje of er vooruitgang in zit.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 18:55

ik laat het zeker weten! ben zo onwijs benieuwd! hoe kan je je er goed voor openstellen?

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 19:31

Toeval bestaat niet; mijn paard is én onder behandeling van Marijke (van Cherokee) én onder behandeling van Bart (van DAP Bodegraven). Met beiden heb ik goede ervaringen. Wanneer je meer wilt weten, PM me dan even, dan kan ik je het hele verhaal "vertellen"

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 07:40

benangelique schreef:
ik laat het zeker weten! ben zo onwijs benieuwd! hoe kan je je er goed voor openstellen?

Ja dat weet ik niet. Ik ben nuchter van mezelf maar vind wel interessant omdat ik denk dat er meer is tussen hemel en aarde. En ja hoe dat het allemaal kan weet ik niet, ik kan je ook niet zeggen hoe ze aan die informatie kan komen en hoe dat het werkt. Maar het klopt wel (tot nu toe ... haha zie je wel ben ook beetje sceptisch...)