ALLERGISCHE REACTIE vliegenmiddel met FOTO

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shabbay

ALLERGISCHE REACTIE vliegenmiddel met FOTO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 11:26

hallo bokkers

Afgelopen vrijdag had ik anti vlieg-mugspray van Grand National gekocht. Daarop stond geschikt voor paarden & pony's. Spray tegen muggen en vliegen. Samengesteld uit NATUURLIJKE werkzame stoffen. Bevat citronella.

In de gebruiksaanwijzing stond naast gelijkmatig over het paard sprayen niet veel andere informatie. Omdat ik weet dat paarden die hoog in het bloed staan nog wel eens gevoelig willen reageren op het vliegenmiddelen heb ik mijn arabier zeer licht ingespoten op de hals en de flanken (3 sprays per zijde). Op de bijgeleverde foto's ziet je het resultaat, een allergische reactie. Het paard zit onder de bulten!

Het lijkt net of hij in een bijennest is gevallen! Gelukkig was ik wel zo slim het alleen tot de hals en de flanken te beperken. Hij heeft er zover ik zie geen last van, maar het zal vast wel jeuken. Ik spuit hem af om het wat te koelen en het is iets afgezwakt nu.

hebben jullie zoiets wel eens gehad? wat hebben jullie er aan gedaan? en voor middel gebruiken jullie? of zeggen jullie van gebruik gewoon een vliegendeken? Zal alleen water het middel uit zijn vacht krijgen of zal ik wel een milde shampoo gebruiken?

Ook heb ik de fabrikant gebeld maar diegene die daar over ging was natuurlijk in bespreking. Ik ga hem stalken totdat ik hem heb, hier moeten ze gewoon van weten en hun etiket aanpassen. En hun email deed het niet? ook lekker vaag....

Graag jullie advies! Bedankt!

http://image40.webshots.com/41/0/44/47/2507044470070014777ULWHNQ_ph.jpg

http://image46.webshots.com/47/1/69/25/2143169250070014777szQJCv_ph.jpg

ps als de foto's het niet doen moet je de link in het adresbalkje plakken
Laatst bijgewerkt door shabbay op 10-07-06 12:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Tyrza

Re: ALLERGISCHE REACTIE vliegenmiddel GRAND NATIONAL met FOTO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:29

Jup... ik ken het. Tol heeft er ook last van gehad. Was ook spul met citronella, Fliegenschutz ofzo. Dit kan gebeuren en ik denk dat dit paarspecifiek is.

Met Veerust spray heeft hij er geen last meer van.

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 11:31

was het snel weer over? baal er zo van! had zo'n zin om te rijden maar lijkt me nu beter van niet

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:31

Jeetje zeg, voor ik de foto's zag had ik niet verwacht dat het zo erg zou zijn.
Ik heb zoiets nog nooit eerder meegemaakt. Echt tips of antwoorden op je vragen heb ik niet.
Hopelijk krijg je ze snel nog aan de telefoon van dat bedrijf.

Succes er in ieder geval mee!

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 11:33

bedankt!

ja ik vind dat zoiets gewoon vermeld moet worden, wat als ik hem echt helemaal ingespoten had??! nu wist ik dat paarden die hoog in het bloed staat nog wel eens kunnen reageren op zulke middelen, maar ik schrok er toch van!

Tyrza

Re: ALLERGISCHE REACTIE vliegenmiddel GRAND NATIONAL met FOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:33

Het is alweer een jaar of 2 geleden dat Tol er last van had, maar het heeft een paar dagen geduurt tot het weg was. Hij had er volgens mij geen last van, maar lijkt me natuurlijk niet fijn als er op die bulten een zadel ligt ofzo.

Ik zou je paard even elke dag wassen met alleen water om het spul van zijn huid te halen. Niet met shampoo.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:38

Mijn paard heeft ook eens uitslag gehad van vliegenspray, wel veel minder als bij jouw paard, het merk weet ik niet. Nu heb ik Neovet Deo van fabrikaat Leovet waar ze totaal niet op reageert. Je paard kan altijd allergisch op bepaalde stoffen reageren, maar dat hoeft niet te betekenen dat het dezelfde uitwerking heeft op alle paarden. Het ziet er wel heftig uit.

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 11:39

ja leek mij ook beter er geen zadel op te leggen of hem zich te laten inspannen. Als je zelf uitslag hebt vindt jet het ook niet fijn om te zweten. Ik spuit hem vanmiddag gewoon weer af en idd geen shampoo misschien krijgt hij daar ook weer een reactie van en met al dat gewas gaat er dan ook teveel vet uit zn vacht.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:48

mijn paard heeft dit ook gehad; ook bij een speciale op natuurlijke basis enz. (waar het niet zou kunnen). Het was na 3 dagen weer weg.
Lastige was bij andere sprays dat het bijv. 3 dagen goed ging en dan weer raak was. Was zo best zoeken om iets te vinden waar hij niet op reageerde.

Cirano

Woonplaats: Kampenhout (België), eigenlijk Nederokkerzeel maar niemand weet dit liggen op de aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:51

De mijne heeft dit ook voorgehad met Walk-Free lotion. Na een paar dagen was het volledig weg. Leg nu een vliegendeken op. En als er nog dazen op het vliegendeken gaan zitten dan spray ik op het vliegendeken maar niet op mijn paard zelf.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:55

ik vind de reactie van je wat overdreven.
Iedereen weet dat je middeltjes eerst op een klein stukje moet proberen voordat je grote delen gaat behandelen.
Elk paard is anders en kan een andere reactie op een middel krijgen. Sommige paarden reageren heftig, anderen niet.

De fabrikant kan hier weinig aan veranderen.Denk dat je misschien te hotren krijgt dat ze het jammer vinden dat je paard zo reageert op het spul maar dat ze er verder geen boodschap aan hebben.

ik test zulk spul altijd eerst op een klein stukje, issie allergisch dan gooi ik het weg, geef ik het weg en koop gewoon wat anders. Geen probleem van maken.

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:01

@ ELcamino: natuurlijk moet je het eerst testen, maar een fabrikant zou wel moeten vermelden dat eventuele allergische reacties voor kunnen komen. Dit is nl medische info (bijwerking) die bekend is en dat moet worden vermeld, natuurproduct of niet. Vind het wel goed dat ze contact wil nemen met de fabrikant want dat kan andere mensen helpen om eraan te denken eerst een stukje huid te testten

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:04

wat vreselijk zeg. ik had nooit gedacht dat het zo erg kon zijn! dat lijkt me echt niet fijn voor je paardje. ik zou zeker het bedrijf bellen. dit kan natuurlijk niet. ik zou hem lekker afspoelen en laten rusten. ik hoop voor je dat het snel overgaat! succes Lachen

Jamayka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:10

Phoe, ik schrok best wel van de foto's. Ik zou niet meer bellen, maar een klachtenbrief schrijven, met de foto's erbij.

IkenKas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:12

Mijn pony heeft het vorig jaar ook gehad, ik heb het toen er goed afgespoten en wat gekoeld met water elke dag. Het was een beetje gevoelig geloof ik...maar na 2 a 3 dagen was het al weg. Gewoon andere vliegenspray zoeken...of anders zelf maken!

Succes

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 12:27

ElCamino schreef:
ik vind de reactie van je wat overdreven.
Iedereen weet dat je middeltjes eerst op een klein stukje moet proberen voordat je grote delen gaat behandelen.
Elk paard is anders en kan een andere reactie op een middel krijgen. Sommige paarden reageren heftig, anderen niet.

De fabrikant kan hier weinig aan veranderen.Denk dat je misschien te hotren krijgt dat ze het jammer vinden dat je paard zo reageert op het spul maar dat ze er verder geen boodschap aan hebben.

ik test zulk spul altijd eerst op een klein stukje, issie allergisch dan gooi ik het weg, geef ik het weg en koop gewoon wat anders. Geen probleem van maken.

nou ik denk dat eerder jou reactie wat overdreven is, of voel je je soms aangesproken? zulke dingen gebeuren en als het op natuurlijke basis is verwacht je dat niet. En wat ik al zei is dat ik hem niet helemaal heb ingesprayt.

ik ga de fabrikant echt niet aanklagen ofzo. ik wil gewoon dat ze er van weten en dat het wel handig is dat ze het op hun etiket zetten zodat het probleem bij anderen voorkomen kan worden. that's all.

Met een paar dagen afspuiten komt het mijn paardje allemaal wel weer goed. De zwelling is al weer een stuk minder.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:29

Ik vind het niet zo netjes om de fabrikant met grote letters in de titel te zetten. Of het een geheel natuurlijk middel is maakt niet uit; je paard kan altijd ergens allergisch voor zijn. In verhouding zullen meer paarden reageren op niet-natuurlijke middelen, maar dat betekent absoluut niet dat er geen paarden zijn die op natuurlijke middelen reageren. Juist daarom is het zo belangrijk om dingen eerst op een klein stukje huid uit te proberen!

Ik denk niet dat je succes zult hebben ze overhalen het etiket aan te passen. Tenzij iets zuiver water is heb je eigenlijk altijd kans op een allergie.

In ieder geval beterschap voor je paardje! Ik hoop dat hij snel weer "strak in het pak" zit. Knipoog

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 12:38

Guinevere schreef:

In ieder geval beterschap voor je paardje! Ik hoop dat hij snel weer "strak in het pak" zit. Knipoog

Hoop ik ook.

En idd van de merknaam had niet in de tiel van de topic gehoeven. Met andere producten van hun heb ik wel goede ervaringen! maar het ging mij erom of er meer waren die het met dit middel hebben gehad of dat die van mij een uitzondering is.

Op andere sprays met citronella heeft hij nooit een reactie gehad, dus vraag me af wat hier in zit waar hij niet tegen kan?....

edit ff merknaam uit kop verwijderd

Gabon

Re: ALLERGISCHE REACTIE vliegenmiddel met FOTO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:15

Op mijn vleiegenspray staat iets van; sommige paarden kunnen een licht allergiesche reactie krijgen, daarom eerst uitproberen op een klein stukje huid.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:21

Ik denk niet dat dit een reactie is op de vliegenspray in zijn geheel maar op de citronella an sich.

Ik heb mijn paard eens gedaan met citronella olie en daar kreeg hij soortgelijke bultjes van. Het lijkt erop dat het een beetje op de huid brandt. Verder overigens niets heel ernstigs hoor, is met een paar dagen over.

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 16:25

Het ziet er inderdaad erger uit dan het is...en dan is het vast zo weer voorbij. Ik blijf koelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:31

Het lijken wel blaren. Ik zou hem niet in de zon zetten met die huid. Mijn smid is allergisch voor notenolien die in vliegensprays zitten, krijgt hij ook gigantische bulten van.

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 21:39

het voelt eerder hard dan zacht maar ik sluit niet uit dat het iets van verbranding is....hij staat gelukkig in de schaduw dus dan hoeft hij niet in de hete zon te staan...

en vanavond was het al weer iets minder gelukkig!

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 07:58

Doen je foto's het niet meer? Ik krijg een foutmelding te zien Bloos

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 08:15

Ik zie ze ook niet, ziet het eruit alsof er dikke plakaten opliggen?

Zit er lavendel olie in? Daar heeft mijn paard toen een heftige reactie op gehad, was zeer pijnlijk Boos!