Groene leem kuur schadelijk voor de chip?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paradiso

Groene leem kuur schadelijk voor de chip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 14:07

Ik hoor veel verschillende verhalen hierover. Mensen die zweren bij groene leem (orale kuur of op benen bv) en mensen die het nooit zouden doen (als je het je paard in poedervorm te eten geeft zou de chip kunnen gaan zwerven).

Ik wil nu eigenlijk wel 's weten of dat echt zo is...

Hier mensen met ervaringen/ideeen? Knipoog

ikke20

Re: Groene leem kuur schadelijk voor de chip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 17:57

hoi,
ik heb bij mijn paard een reiningingskuur gedaan met ook groene leem. de werking daarvan is dat het de schadleijke stoffen uit het lichaam haald dus ook ijzeren pinnen en dus ook een chip. nou heb ik op een bedrijf stage gelopen die het verkochten en die verkopen het al meer dan 50 jaar en is nog nooit iemand geweest waarbij een chip eruit is gekomen. ook bij mijn eigen paard is dat niet gebeurt. een chip kan zowieso gaan zwerven door het lihaam daar zijn wel meerdere verhalen van bekend. wet zo de site even niet meer. verder lijkt het mij ook dat het geen kwaad kan je moet het alleen niet een paar maanden achter elkaar gebruike denk ikl zelf.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:50

Het kan echt geen kwaad. ik heb mijn paard een groene leemkuur gegeven op advies van de silverlinde. zij gaven me in eerste instantie ook een gebruiksaanwijzing mee waarin stond dat de chip afgestoten kon worden. heb dit toen ook aan haar (margriet dudok van heel) gevraagd en zij vertelde dat ze hier vroeger bang voor waren maar dat het nog nooit gebeurd was. de kans dat het zou kunnen gebeuren is dus ook te verwaarlozen.

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 08:13

Bedankt voor jullie reacties. Hoor graag meer mensen Lachen

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 08:51

Wij hebben ook een groeneleemkuur gegeven.Zowel oraal als op de benen.Mij is verteld dat er geen chips konden afgestoten worden maar vroegen ze me wel of hij ijzeren pinnen had.

Let wel op dat je het zeker 3weken na medicatie geeft,anders wordt dat ook afgestoten Clown

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:21

Ik heb wel 's gehoord dat een groene leemkuur hooguit een probleem zou kunnen opleveren voor de chip als die kort daarvoor gezet is.
Als de chip zich eenmaal gehecht heeft schijnt groene leem absoluut geen kwaad meer te kunnen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:57

Als de chip eenmaal ingekapseld is dan gaat ie er echt niet meer uit met groene leem. Dus ik zou een paar weken wachten als ie net gechipt is.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:02

Ach jongens toch......... pinnen eruit, chips, misschien ook uitkijken met een pacemaker bij mensen? Hóe zou dit nu toch moeten gebeuren? Groene leem is gewoon modder hoor.

Niet altijd maar alle sprookjes geloven die mensen bedenken om interessant te doen.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:42

Rosita schreef:
Ach jongens toch......... pinnen eruit, chips, misschien ook uitkijken met een pacemaker bij mensen? Hóe zou dit nu toch moeten gebeuren? Groene leem is gewoon modder hoor.

Niet altijd maar alle sprookjes geloven die mensen bedenken om interessant te doen.

Mensen met een pacemaker mogen inderdaad geen groene leem kuur gebruiken omdat de pacemaker dan los komt. Net als mensen met donororganen en pinnen. Leem is extreem zuiverend, nooit gehoord dat een modderbad erg gezond is?

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:14

een modderbad is vast gezond, al was het maar omdat je er een paar uur in moet liggen en daardoor hopelijk ontspant.

Maar toon eens aan waarom en hoe die leem ijzer en nu ook zelfs donororganen oplost? afscheidt? Wat en hoe gebeurt dat volgens jou?

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:16

Het stoot niet-lichaams eigen stoffen af.
Zoals pinnen ter ondersteuning van botten/botbreuken, pacemakers e.d.
Ook voor vrouwen met spiraaltjes wordt gewaarschuwd. En je mag het ook niet geven samen met anti-biotica of andere medicijnen. Om dat de groene leem de werking hiervan kan beinvloeden.
Ik heb het ook nog niet aangedurfd. Voor het chippen gaf ik m'n merrie 1 of 2x per jaar een inwendige groene leem kuur.

henkv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:06

Als groene leem echt iets met chips doet, dan ga ik ook geloven dat alle sprookjes van de gebroeders Grimm ook echt zijn gebeurd.
Samengevat: onzin!!!
En voor de mensen die het wel geloven heb ik nog (een heel duur) poedertje, dat het genoemde effect van groene leem doet opheffen... Lachen

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 21:12

henkv schreef:
En voor de mensen die het wel geloven heb ik nog (een heel duur) poedertje, dat het genoemde effect van groene leem doet opheffen... Lachen

shoot......... dit had ik willen bedenken;-). Welkom op Bokt henkv

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:09

Vallen je vullingen ook uit je kiezen als je groene leem gebruikt?

Ik sta net op het punt om een groene-leemkuur aan mijn paard te geven. Nou dat van die chip daar maak ik me echt nog geen seconde druk om!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 00:05

- Reinigingskuur van groene leem en etherische olien, voor paarden die NIET gechipt zijn.

- Reinigingskuur op basis van Chlorophyl, voor paarden die WEL gechipt zijn.

- Schindele’s leem, reiningingskuur die niet alleen ontslakt en afvalstoffen afvoert, maar ook 34 mineralen en sporen aan het lichaam toevoert. Ook voor gechipte paarden in te zetten

http://natuurlijkinbalans.nl/zomereczeem.htm

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 01:22

Mensen wilen zich nu eenmaal graag laten belazeren...

henkv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 07:34

Als je het effect van verplaatsen van de chip ten gevolge van groene leem wilt tegengaan, is er een eenvoudig middeltje: vang tussen 07.00 en 08.00 uur 's morgens (alleen dan!) enkele Dagpauwoogjes (dat is een vlindersoort). Maal de vleugeltjes tot een poeder en geef hiervan 0,05 gram per dag in, samen met een theelepeltje ongeslagen honing.
Belangrijk: het ingeven moet gebeuren met de linkerzijde van het paard (daar zit immers de chip) naar het zuiden gericht en bij onbewolkt weer.
Voor degenen die het lastig of wreed vinden om vlindertjes te vangen, heb ik het kant-en-klare poeder in huis. Het is bij mij te bestellen. Ik geef 100% garantie op succes (niet goed: geld terug).

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 07:44

Als je nou niet gewoon kan reageren, reageer dan niet. Kinderachtig zeg.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 08:08

Chips die langer zitten zijn voldoende ingekapseld, die blijven wel zitten bij een groene leem behandeling. Met pas gezette chips zou ik wel oppassen.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 08:34

Esther schreef:
Chips die langer zitten zijn voldoende ingekapseld, die blijven wel zitten bij een groene leem behandeling. Met pas gezette chips zou ik wel oppassen.

Nou, wanneer donororganen en pacemakers ervoor op de loop gaan dan zou ik met je ingekapselde chippie ook maar uitkijken Clown

En semra, het onderwerp vraagt toch om 'kinderachtige' reacties? Het is per slot van rekening een sprokkje en daar mag je best zelf iets bij verzinnen.

henkv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 08:45

Inderdaad. Misschien een kinderachtige reactie, maar ik kan werkelijk boos worden op kwakzalvers die goedgelovige mensen 100% flauwekul verkopen. En tegelijkertijd wordt ik verdrietig van mensen dat ze er nog intrappen ook!
Even terzijde: Waarom geloof je het verhaal van de kwakzalver wel, en dat van mij trouwens niet?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 08:52

Rosita schreef:
Esther schreef:

Nou, wanneer donororganen en pacemakers ervoor op de loop gaan dan zou ik met je ingekapselde chippie ook maar uitkijken Clown

En semra, het onderwerp vraagt toch om 'kinderachtige' reacties? Het is per slot van rekening een sprokkje en daar mag je best zelf iets bij verzinnen.

Als jij daar niet in gelooft,prima maar laat andere mensen in hun waarde.
Er zijn nou eenmaal mensen waarbij homeopathie werkt en er baat bij hebben.
Dus ga lekker ergens anders zeveren

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 09:44

Nou ja een sprookje... Het staat ook op de site van de paardendrogist, dat groene leem bij gechipte paarden niet gebruikt mag worden... Dat zullen ze er wel niet voor niets bij zetten.

Maar aan de andere kant... Alle paarden zijn nu gechipt, dus zullen ze de groene leem ook wel niet meer verkopen Knipoog

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 09:45

Hmm dit zet me wel aan het denken! Ik heb mijn paard ook een kuur gegeven en smeer het op wondjes. En haar chip is spoorloos!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 10:12

Groene leem heeft niets met homeopathie te maken hoor..... Bij homeopathie verdun je een middel dusdanig dat je er niets meer van terugvind en het toch werkt, volgens zeggen <..>.

Je zaakjese een beetje op een rijtje houden Armaris Knipoog