Max h

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

meimei_

Max h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 11:10

hoi,

wat vinden jullie van Max h?

Mijn pony krijg het op aanraden omdat ze geen zout/mineralen stenen mag omdat ze die te snel op eet (baksteen formaat is binnen 5 dagen weg). En als ze geen mineralen steen krijgt gaat ze in de paddock zand eten..
Sinds de Max h merk ik dat ze ontzettend veel drinkt en dus ook erg veel plast kan dit hiervan komen? ze krijgt de gewone hoeveelheid voor een pony (half schepje).
Verder eet ze niet veel zand meer in de paddock..maar meer positieve resultaten merk ik er niet van...enkel dat minder zand eten.. nadelen: sinds ik het geef is ze een stuk suffer aan het worden en dus dat ze zo veel drinkt.

Kan ik niet beter overstappen naar een ander suplement dat het mineralen te kort aanvult en waarvan ze niet zo suf wordt en dorstig? of kunnen die laatste 2 bijna niet van de max h komen? (over t algemeen hoor ik namenlijk dat paarden er eerder drukker van worden )

groetjes Louiza

Vonnie84

Re: Max h

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:13

Misschien zeewier proberen?
Ik heb zelf wel goede resultaten gehad met MaxH. Ik kan ook niet bedenken waarom je pony opeens zoveel drinkt en plast. Misschien voor de afvalstoffen? Hou dat drinken en plassen wel in de gaten en als het niet verdwijnt, zou ik er een DA bij halen.

Hoe lang voer je de MaxH nu?

meimei_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 11:16

Vonnie84 schreef:
Misschien zeewier proberen?
Ik heb zelf wel goede resultaten gehad met MaxH. Ik kan ook niet bedenken waarom je pony opeens zoveel drinkt en plast. Misschien voor de afvalstoffen? Hou dat drinken en plassen wel in de gaten en als het niet verdwijnt, zou ik er een DA bij halen.

Hoe lang voer je de MaxH nu?

ehm ik ben nog bezig met mn eerste bak, de kleine verpakking en ik heb nu ong 3/4 verbruikt

meimei_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 11:17

edit: misschien handig om te vermelden het is voor een haflinger, ivm eiwitten misschien? zitten er in Max h te veel eiwitten misschien?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:17

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een paard suf en dorstig van MaxH werd maar het kan natuurlijk gebeuren.
Misschien is je pony gevoelig voor suikers en die zitten er volgens mij behoorlijk veel in.
Ik zou eens een ander vitaminepreparaat proberen.

meimei_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 15:48

Katja schreef:
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een paard suf en dorstig van MaxH werd maar het kan natuurlijk gebeuren.
Misschien is je pony gevoelig voor suikers en die zitten er volgens mij behoorlijk veel in.
Ik zou eens een ander vitaminepreparaat proberen.

aanraders?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:02

Pavo heeft een fijne.
Afbeelding

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:56

ik heb een haflinger en die heeft max h moeten hebben na een operatie omdat er mineralen in zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:30

Ik hoor eigenlijk alleen maar positiefs over MaxH; wat niet zegt dat je paard er minder op reageert natuurlijk. Ik zou dan ook eens een ander supplement proberen en Multivit15; wou ik je ook al aanraden.
En misschien is Pavo Summerfit (koeken) wel een aanrader, is ook echt geschikt voor sobere rassen en er zit weinig eiwit in verder, maar wel al het nodige.

stroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 05:45

ik had max h omdat mijn pony zoveel plaste en zijn plas niet goed geconcentreerd was

likkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 08:18

Hoi

Ik gebruik sinds kort maxh omdat dit geadviseerd is door een vrouw die ooit een relatie heeft gehad met een hoefsmid. Zij heeft het zelf ook gebruikt voor haar eigen paard die slechte hoeven had. Mijn paard heeft opeens "zomerhoeven" (hoornwand scheurt bij de nagels en ijzers vallen eraf)door het droge weer. Maxh zou dit moeten oplossen ipv biotine. Mijn eigen hoefsmid zegt dat biotine alleen maar de hoeven sneller laat groeien maar dat de hoeven er kwalitatief er niet beter van worden. Ik ben net 2 weken bezig met maxh. Tis nog ff afwachten dus. Verder moet maxh ervoor zorgen dat je paard er gezonder van wordt en er beter uit gaat zien. De beschrijving op de bus is ook niet echt uitgebreid moet ik zeggen. Ik heb wel een via google "maxh" ingetypt, dan kom je op de site van maxh. Misschien kun je daar ook eens kijken.

Gr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 09:15

Ik heb ooit MaxH gevoerd, merkte niet veel verschil, vind het duur. Ook constateerde ik dat er erg veel glucose in zit. Dat mag niks kosten en daar kunnen inderdaad flegamtieke paarden wat frisser van worden.

Zeewier is een goedkopere oplossing en eventueel wat extra vitamine E voor de spieren voeren en ben je goedkoper uit.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:07

Ik voer mijn paard zeewier omdat hij geen liksteen aanraakt.
Heb je al eens een Himalaya-liksteen geprobeerd?
Die zijn echt ontzettend hard, krijgen ze niet zomaar stuk. Knipoog

meimei_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 19:57

BasjeGuwrl schreef:
Ik voer mijn paard zeewier omdat hij geen liksteen aanraakt.
Heb je al eens een Himalaya-liksteen geprobeerd?
Die zijn echt ontzettend hard, krijgen ze niet zomaar stuk. Knipoog

ze bijt er niet persee in maar ze staat er gewoon uuuuuuren aan te lebberen... Tong uitsteken
als ipv slapen/op rust gaat zij aan dat ding likken.. Vork

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:44

Een paard kan gerust 5 grote likstenen opeten hoor, ze stoppen vanzelf als ze voldaan zijn en dan gaan ze er anders mee om. Veel opeten duidt op een verstoring in het lichaam.

Kennissen hadden een jonge merrie die ze ook opat waar je bij stond. Van de DA mocht het gewoon, als er maar genoeg water voorradig was. Ze is uiteindelijk er gewoon mee gestopt

En ze doet het nu met mate...

banjer2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:37

IK voer mijn pony al bijna 5 jaar MaxH, voor mij en mijn pony is het echt een wondermiddel.
Mijn pony is op het moment erg ziek en volgens de dierenarts heeft mijn pony zo'n goede weerstand dat de "normale" symptonen van zijn ziekte er niet eens zijn, heb zelf wel het idee dat dit mede door de MaxH komt! Zweer er echt bij!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:40

Heeft je pony geen "suikerziekte'? In Max h zit naar horen zeggen veel suiker..........................

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 19:48

Mwoah, 90% van 25 gram is nog niet veel, niet genoeg voor suikerziekte iig.
Ik vind het een goed supplement. Heb het ook een tijd gevoerd.

banjer2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 21:01

@ gouda, nee mijn pony heeft geen suikerziekte maar luchtwegproblemen

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:25

ik ga dit topic ff volgen. Ik kreeg maxh ook aanbevolen voor mijn merrie. Omdat mijn merrie nog in de groei is en het erg ondersteunend werkt. Mijn vriendin voert het haar paard ook en die is ook erg positief.

Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:39

Ik voer het ook en ik vind het super spul Ja
geen klachten, vacht glanst mooi, ja helemaal top! Haha!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 19:27

Ik gebruik het ook en bij mij werkt t ook goed Ja
heb nergens last van verder!

Misschien idd een ander supplement gaan voeren..

banjer2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 17:18

@gouda, er is geen suiker aan toegevoegd, er zit alleen natuurlijke glucose in!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 09:51

Ik heb het jaren aan mijn paard gevoerd op advies van een paardentandarts toen ik zei dat het zo'n kwakkelaar was, en ik vind het prima spul!

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 16:54

Me moeder gebruikt het ook welis voor haar paard ( wedstrijd paard loopt Z dressuur ) zij vind het heel fijn spul Knipoog

net voor de extra