Ik zal mijn vraag even nader toelichten:
Nou staat mijn E-pony voor op ijzers en achter blootsvoets. Deze aanpassing heb ik ongeveer anderhalf jaar geleden gemaakt, omdat we veel over de weg gingen rijden. Voor kwam er een paar keer een scheur in de hoef, dus heb ik besloten voor ijzers te doen. Haar hoeven zijn knoerhard dus er ontstaat gelijk een scheur en ze sleten amper af op de weg. Achter blijft echter onbeschadigd op de weg al slijt ze wel achter wel sneller af. Feit is nu dat ze achter vaak te kort staat, maar ik wil liever van de ijzers af dan dat ik ze er achter nu ook onder doe. Daarom wil ik achter aan de hoefschoenen en als dit bevalt voor ijzers er weer af en ook hoefschoenen. Mijn dametje staat nog niet lang op ijzers en heeft dus tot haar 4e jaar altijd blootsvoets gestaan. Dit zal dus het probleem niet zijn met wennen, veranderende hoefvorm enz. Doordat ik frequente lange buitenritten ging maken, ontstond de noodzaak voor hoefbescherming, maar van zichzelf heeft ze supergoede hoeven.
Ik wil vooral jullie ervaringen horen en met welke merken, voordat ik ze zelf aanschaf (ze zijn niet goedkoop te noemen).
Brand maar los
Mijn paard glijd namelijk op gras op wedstrijden (dresuur wil nog wel, maar ga binnenkort ook springen) en dan heb ik iets nodig om proppen in te draaien zonder ijzers ...