Ik heb een hengst, die vroeger gedekt heeft. Hij is in april plots ontzettend veranderd, met de eerste zonne stralen. Hij is helemaal gestresseerd geworden. Ik kon amper nog iets doen met hem, omdat ie altijd stijgerde en zich sterk maakte. Bij het rijden wass ie ongelooflijk heethoofdig

Hij heeft toen enkele weken amper gegeten. Ik ben dan gaan pavo kruidenmengeling gaan kopen, in de hoop dat ie dat graag zou eten en terug zijn voer zou opeten.
Het heeft geholpen, hij is na enkele dagen terug beginnen eten, en ook weer meer hooi beginnen eten. Nu eet ie weer goed en gaat ie om de 2 dagen een namiddag op de wei, en dat helpt hem wel te ontspannen, en als ie dan zot is heb ik er tenminste geen last van.
Hij krijgt per dag nu:
's morgends: 1,5kilo pavo kruidenmelange
1,5 kilo lannoo structuurmengeling ( een mengeling zonder haver en met luzerne)
en 's avonds het zelfde.
Van hooi krijgt hij per dag 1 baal.
Het probleem is dat ie gewoon niet verdikt! Hij staat nog steeds wat gestresseerd met momenten ,als ie de andere hengsten ziet op de wei ofzo. Maar hij is echt veel kalmer en ontspannener.
Ik heb geprobeerd met maisvlokken, dat eet ie niet.
en bietenpulp eet ie ook niet.
Ik ga nu nog proberen bij een bakker te kunnen oud brood halen, omdan bij zijn eten te doen, maar ik weet niet of dat wel zo goed is elke dag en of het veel gaat helpen?
weten jullie mangelingen ofzo waarvan ie verdikt, maar niet heviger wordt?
bedankt
edit: en hij is steeds ontwormt