Verbrande neus!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjam642

Verbrande neus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 18:45

Hallo,

Ik heb een criollo met een wit hoofd en nu kwam ik vandaag op stal en een roze neus rende me tegemoet!
Wat kun je nou het beste doen om een verbrande neus tegen te gaan?
Elke dag zonnebrand? Welk merk?
Hij staat 24 uur p/d buiten...

Groeten,
Mirjam

Pannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 20:28

of het echt iedere dag moet weet ik niet. maar het is iig niet onverstandig om een hoge factor erop te smeren iig! zo'n witte neus verbrand idd heel snel

Gea_Fille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 20:33

Je kunt ook van die doekjes kopen/maken en dan aan het halster bevestigen zodat ie net over de neus heen valt en er dus geen zonlicht op de neus komt, en ik zou smeren met een hogefactor en waterproof

BlackWych

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 20:36

Iemand bij ons op stal had voor haar haflinger een theedoek om het neusstuk van het halster genaaid. Werkte perfect!

mirgino

Re: Verbrande neus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:24

ik heb een appaloosa met roze neus,mond en ogen.

ik heb vorig jaar een crusader masker gekocht.
Afbeelding

Draak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 04:07

met een hoge factor insmeren

esther82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 05:36

wij hebben onze merrie ook 'versierd' met een lapje voor haar neus. We hebben het ook geprobeerd met zonnebrand maar dat viel toch tegen. Dit is nog goedkoper ook en werkt perfect!

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 05:46

Ik doe er niks aan, ik verbrand ook 1x per jaar, en dan niet meer, Bill ook.
Als je begint te smeren moet je blijven smeren, dat lukt me niet omdat ik een half uur moet rijden voor ik bij hem ben. En aangezien hij zonder halster op de wei staat is een lapje ook geen optie. Trouwens, dat zou tijdens het drinken nat worden en over zn neusgaten hangen, ook geen optie

Quartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 07:44

Ik smeer de neus van mijn paardje in met zonnebrandcrem van Loreal. Deze is speciaal voor kinderen factor 50+++ is waterproof en heeft een sunblock. Dit doe ik elke morgen en s' avonds smeer ik zijn neus nog in met fotosen creme.

Ik heb nu ook zo'n kapje van de paardendrogist (€13,50). Dit kapje kan je zo aan het halster bevestigen alleen kun je deze zelf beter ook nog even vast zetten anders draait het kapje of kan deze makkelijk losgetrokken worden door andere paarden. Het voordeel van dit kapje is dat het geen vocht opneemt. Dit gebeurd wel als je gewoon een lapje stof aan het halster vastmaakt.

http://www.paardendrogist.nl/index.asp?strPageType=productpagina&intHoofdgroepID=0&intSubgroepID=0&intProductID=26122

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 08:20

Mijn paard heeft ook een roze neus en ik doe er niets meer aan.. in het begin krijgt ze korsten op haar neus en als die er eenmaal af zijn is het verbranden voor de rest van de zomer ook over

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 09:52

de mijne krijgt van de zon echt hele dikke en rode ogen,ze verbrand echt
endat vind ik niet nodig.
en het verhaal hierboven dat ze maar 1x korsten krijgen is helaas niet mijn ervaring!

er zijn goede produkten te koop en deze gebruikt ik dan ook,laten verbranden is voor mij geen optie!

zelfs smeer ik haar mond nog in onder het masker.
het masker zit wel bovenop de neus maar ook de onderlip is roze en kan verbranden.

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 09:55

mij appie verbrandt ook rond zijn ogen en zijn neus ik heb het zelfde masker als mirgino en dat help goed

Dreeke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 10:29

Wij hebben een tinker gehad met een roze neus. De eigenaresse had een neuslapje gemaakt en aan het halster bevestigd. Werkte
prima.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 11:47

een zonnelapje...1 van mijn paarden heeft een vrij wit hoofd+snuit dus die behandel ik zowiezo.

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 12:05

Ik doe er altijd zonnecreme op van zwitsal, dat kun je er wat dikker op smeren, blijft goed zitten, plakt niet en het is een van de enige zonder parfum erin.. heel fijn
Een halster heeft mijn paard niet om, en een heel vliegenmasker heeft ie ook alleen maar last van, dus voor ons is zonnebrand creme de beste oplossing

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 12:13

Billy schreef:
Ik doe er niks aan, ik verbrand ook 1x per jaar, en dan niet meer, Bill ook.
Als je begint te smeren moet je blijven smeren, dat lukt me niet omdat ik een half uur moet rijden voor ik bij hem ben. En aangezien hij zonder halster op de wei staat is een lapje ook geen optie. Trouwens, dat zou tijdens het drinken nat worden en over zn neusgaten hangen, ook geen optie

Idd.
.Allejandro verbrand 1x z'n neus en dan is het rest van het jaar weer goed

Mickelodeon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:30

Ik smeerde altijd om de dag een kindvriendelijke zonnebrandcreme met hele hoge factor of gewoon sunblock. ( hoeft geen Zwitsal te zijn, kan ook huismerk)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 15:32

Voor [paard] heb ik ook een lapje van de paardendrogist!
Werkt ideaal en [paard] is sinds ik het ding gebruik niet meer verbrand.

Kiftje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 19:50

Mijn paard heeft een neus met wet roze vlekken en een roze oog, de DA om er zonnebrandcrème op te smeren. Vorig jaar heb'k niet gesmeerd en had ze er ook geen last van, maar de laatste dagen loopt ze met korstjes op haar neus en smeer ik met een factor 40. In het begin deed ze wat moeilijk, maar iedere dag gaat het telkens wat beter

mrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 20:10

MysticTinker schreef:
Ik doe er altijd zonnecreme op van zwitsal, dat kun je er wat dikker op smeren, blijft goed zitten, plakt niet en het is een van de enige zonder parfum erin.. heel fijn
Een halster heeft mijn paard niet om, en een heel vliegenmasker heeft ie ook alleen maar last van, dus voor ons is zonnebrand creme de beste oplossing

Goh, ik wilde net zeggen dat je geen Zwitsal moet gebruiken omdat ze dat zo vies vinden... Misschien hebben ze nu ook een ongeparfumeerde of zo

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 20:44

Idd zo'n masker / of sunblock erop met hoge factor en een waterproof versie.
Verder kun je voor aan het einde van de dag ook Aftersun gebruiken, dit koelt en hydroateert de huid.
Je hebt speciale middelen voor paarden, bijv. Hippo Solaire (Groene Os) en Sun Shield (NAF) .

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 21:12

mrie schreef:

Goh, ik wilde net zeggen dat je geen Zwitsal moet gebruiken omdat ze dat zo vies vinden... Misschien hebben ze nu ook een ongeparfumeerde of zo

Wij hebben inderdaad een ongeparfumeerde van Zwitsal, dat is de enige die mijn paard niet erg vindt. Ik heb wel eens andere geprobeerd maar dat vindt ie verschrikkelijk, dan gaat ie met zn neus in het water en schuren om het er maar af te krijgen
Zowiezo zijn de meeste andere merken er na een paar uur weer af, bij ons iig.. Zwitsal blijft een hele dag zitten

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 21:13

Smeerde Splash altijd in met Zwitsal, hoogste factor, waterproof

Hielp altijd goed, en nooit een verbrande neus meer gehad!
Succes.

twins4ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:58

photosen verkrijbaar bij de paarden drogist. dat werkt goed bij paarden die hun neus verbrand hebben.ik vind dat je heel voorzichtig moet doen met een paarden neus als het verbrand ben je al te laat (uit eigen ervaring) ik voelde me heel schuldig en het zal mij ook niet meer gebeuren.beter voorkomen als genezen geloof me me pony vond het echt geen leuk idee toen ik zijn verbrande neus moest insmeren.het deed echt heel veel pijn bij hem maar dat photosen werkte direkt gelukkig. en gebruik niet de zelfde zonnebrand als dat wij mensen gebruiken daar zit ook veel parfum in wat het juist weer erger kan maken.mijn advies.. kijk op de site van de paardendrogist. groetjes

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 23:29

De zonneklep van de paardendrogist werkt heel goed! ik heb hem bij de schoenmaker aan het halster laten naaien, want die klittebandjes zijn zo stuk.
Ik heb ook goeie ervaringen met het smeerseltje P20, verkrijgbaar bij de drogist. Normale zonnebrandcreme moet je elke 2 uur ofzo herhalen; deze werkt de hele dag. Het is vrij duur, het is een olieachtig goedje (geen melk dus) zonder parfum.