Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Antheman schreef:Sterkte ermee!
Te dunne zolen heb ik helaas ervaring mee. Ik heb de hoefsmid er uit gegooid.
Hou je ons op de hoogte?
jackie schreef:niet erop gaan in ieder geval en ook niet in mul zand zetten/laten lopen. ik denk hier toch meer aan hoefbevangen en niet aan dunne zolen. ik zou eerst foto's laten maken, dan kun je altijd nog aan een peesscan denken. ben benieuwd wat de foto's laten zien. sterkte!
Jovarna schreef:Jovarna had dunne zolen. De DA 'adviseerde' ook ijzers, maar dat heb ik natuurlijk niet gedaan. Ik heb voor hoefschoenen gekozen. Het duurt inderdaad een paar weken voordat je de schoenen hebt, dus in tussentijd kun je gaan wandelen op ondergrond waar je paard wèl kan lopen en verder gewoon in de wei laten. Je kunt het rijden e.d. weer oppakken zodra de schoenen er zijn.
Is er geen sprake van een hoefzweer? Klinkt namelijk wel zo, daar kunnen ze van de één op andere dag stokkreupel van worden (weet ik uit ervaring).
Rode plekken in de zool kunnen wijzen op kneuzingen.
Ik ben blij dat ik destijds voor hoefschoenen heb gekozen, want inmiddels zien Jovarna's hoeven er fantastisch uit!
Jovarna schreef:Of het wel of geen hoefzweer is (of zijn), kun je gemakkelijk en snel achter komen d.m.v. een visiteertsng. Je DA of bekapper/smid heeft zo'n tang.
Ik heb de schoenen van Smit. Normaal gesproken duurt het 3 weken voordat je de schoenen hebt, soms duurt het wat langer (ik heb er 4 weken op moeten wachten).
Nu heb ik 'es gehoord dat Gerrit Smit bij bepaalde spoedgevallen wel een uitzondering wil maken en de schoenen zèlf maakt (ipv laat maken), zodat je ze sneller hebt.
Cookies schreef:Ik heb voor mijn pony toen easyboots gekocht (hoefschoenen) Die kun je zo kopen. Even de hoeven opmeten en je weet welke maat je moet hebben. Het klinkt mij echt als hoefbevangen of hoefzweren in de oren. Bij Ponto kwamen er aan allebei de voorhoeven een enorme zweer uit.
Mare schreef:Als ik dit zo lees moet ik gelijk aan dit paardje denken;
http://www.hoofcare.nl/website%20nat.%20bek/index.html
henny_w schreef:Jammer dat je het verhaal van Esther niet vanaf het begin meegekregen hebt.
Ze was allesbehalve "aan het in het wilde weg aan het snijden".
Als je niet van de hoed en de rand weet is het beter om er een persoon als Esther NIET op te veroordelen.
Armaris schreef:Dat paard?Dat is onder handen genomen door een klucht van een mens
Hiermee kan je het echt niet vergelijken hoor
Bij dit paard komt er een professionele aan te pas,hier was Esther maar aan het snijden in de wilde weg.