Verschil kosten castratie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Verschil kosten castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:00

Vanochtend was ik even een rondje aan het bellen om te vragen wat de kosten zijn van castreren.

Kliniek Emmeloord : 597 euro excl. BTW
Kliniek Hattem/Wapenveld: 267 euro excl BTW.

Beide operaties gaan via de lies en blijven de paarden enkele dagen in de kliniek. De nazorg zit bij kliniek Wapenveld erbij, bij Emmeloord is er niets over gezegd.

Te gek voor woorden toch, dit prijsverschil??

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:02

Sall

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:05

ongelooflijk...

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:14

Ach ja, DA's. De verwijdering van de kies van mijn kat kost bij mijn eigen DA 193 euro, bij de kliniek 3 km verderop 53,50 euro.......

_Sammy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:18

zoo dat kost wel wat bij ons konijn kosten het iets van 80 euro...

Olympia96

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:26

!!! Ik snap het even niet... Gaat dit over de castratie van een hengst? Of van een olifant???
Toevallig hebben mijn buren vorige week 2 hengsten gecastreerd. Nou ja, laten castreren door de DA. De kosten? 95 euro per paard. Vind ik persoonlijk een erg ander bedrag dan het genoemde. Of heb je een superspeciaal geval ofzo? Ook ivm het herstellen?
De beide hengsten van m'n buren liepen een half uur na de castratie gewoon in de wei. De ene had helemaal nergens last van (was gelijk druk aan het draven en galopperen), de ander heeft nog even gebloed. Merkwaardig hoor... Heb je een toelichting? Ben een beetje nieuwsgierig geworden...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:27

Olympia96 schreef:
!!! Ik snap het even niet... Gaat dit over de castratie van een hengst? Of van een olifant???
Toevallig hebben mijn buren vorige week 2 hengsten gecastreerd. Nou ja, laten castreren door de DA. De kosten? 95 euro per paard. Vind ik persoonlijk een erg ander bedrag dan het genoemde. Of heb je een superspeciaal geval ofzo? Ook ivm het herstellen?
De beide hengsten van m'n buren liepen een half uur na de castratie gewoon in de wei. De ene had helemaal nergens last van (was gelijk druk aan het draven en galopperen), de ander heeft nog even gebloed. Merkwaardig hoor... Heb je een toelichting? Ben een beetje nieuwsgierig geworden...

Dan hebben je buren het paard staand gecastreerd. Deze hengst word via de lies onder narcose gecastreerd. Daardoor is het duurder.

michele

Re: Verschil kosten castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:34

zo daar kan je wel een telefoontje voor plegen jah. Men wat een geld

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:35

Ik heb Triumph 2,5 jaar terug over de lies laten doen in Emmeloord en was toen iets van 315 euro kwijt en hij heeft er 3 dagen gestaan.

(IMO overigens een verstandige keuze wb de methode, het beest wat ik nu rijd is voor 2/3 maanden terug via de ouderwetse methode gedaan (wel in een kliniek), hij is er 3 weken echt ziek van geweest en er komt nog steeds af en toe zooi uit.)

Olympia96

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:44

Maar de hengsten zijn wel liggend en onder narcose gecastreerd, gewoon thuis. Heb sindsdien elke dag gekeken, en na de eerste dag was er helemaal geen troep meer op een beetje wondvocht na... Heb wel gehoord dat op de klassieke manier castereren ook op verschillende manieren kan. Staand of liggend, hechten of niet hechten e.d.
Goh, ik wist niet dat het zó duur kon zijn zeg!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 09:47

Ik heb in principe best goede ervaringen met staand castreren, echter zijn dat dan wel jonge hengsten.

Hier gaat het om een 4 jarige en dan neem ik het risico liever niet.

Maar thuis onder narcose en liggend? Lijkt mij niet dat ze via de lies geopereerd zijn, want hygienisch is dat niet.

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 09:59

Dat is inderdaad een fors verschil.

Zanzibar is een klophengst en die catratie gaat ook iets van 500,- kosten.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:08

Jeetje.... ik ga maar alvast sparen

Olympia96

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:09

Pipo schreef:
Maar thuis onder narcose en liggend? Lijkt mij niet dat ze via de lies geopereerd zijn, want hygienisch is dat niet.

Nee, klopt. Ze zijn niet via de lies geopereerd. Goh, wat een gedonder met die hengsten zeg!

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:56

Je kunt ze thuis ook liggend castreren, maar dan gaat de castratie zelf op dezelfde manier als bij staand castreren. Oftewel, halfbedekt.
Voor oudere hengsten, zoals deze van 4 zou ik inderdaad ook kiezen voor castratie onder kliniek omstandigheden. En tja, het scheelt inderdaad nogal per kliniek wat die er voor vragen.

SuperPepeijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 11:40

Ik vind het eigenlijk wel wat voor jou om de kliniek te bellen en gewoon te vragen waarom er zo'n prijsverschil is!

michele

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 12:07

SuperPepeijn schreef:
Ik vind het eigenlijk wel wat voor jou om de kliniek te bellen en gewoon te vragen waarom er zo'n prijsverschil is!

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 12:17

Ik ga het dus wel vragen vanavnd met het enten van de kat, waarom er zó'n verschil is.
Je hebt als klant toch recht om te weten wat er aan de hand is?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 12:32

Hmm Maan, je brengt mij op ideeen

Gaat nu ff bellen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 12:43

Ze konden niet uitleggen waarom dit prijsverschil er was

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 12:57

Ik heb wel vaker gehoord dat ze in Emmeloord erg duur zijn. Die nieuwe kliniek moet waarschijnlijk toch ergens van betaald worden?

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 12:58

Pipo schreef:
Ze konden niet uitleggen waarom dit prijsverschil er was

Lekker vaag.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 13:46

Het blijft vreemd dat alle klinieken en dierenartsenpraktijken niet gewoon dezelfde tarieven hebben.
Ik begrijp best dat het per kliniek iets kan verschillen wat betreft de stallingskosten, maar een operatie is een operatie en medicijnen zijn medicijnen, ik vind het belachelijk dat de verschillen zo groot zijn!
Je kunt tegenwoordig het beste even rondbellen van tevoren om te kijken waar je het voordeligst uit bent.

Laui!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:34

In Utrecht kostte over de lies volgens mij ook iets van 250 (2 jaar terug alweer). Heel zeker weet ik het niet ik heb het niet hoeven betalen
Dat was overigens een 9-jarige en ik ben sindsdien helemaal fan van over de lies. Hij was volop getraind maar werd een beetje heet, 2 weken na de operatie was hij in principe weer de oude. We hebben 'm wel voorzichtig aangepakt, maar behalve een ietsje spierverlies hebben we niks aan 'm gemerkt... ja, dat hij in no time een stuk minder heet was.

Mieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:39

Paard van een vriendin is anderhalf jaar geleden ook via de lies gecastreerd in Emmeloord. Daar was ze iets van 400 euro voor kwijt omdat het achteraf een klophengst bleek, dus de operatie was wat ingewikkelder.