help wat heeft mijn verzorgpony ...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Brownie

help wat heeft mijn verzorgpony ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 14:56

ik wou vandaag op mijn verzorgpony gaan rijden.
ik haalde haar uit de wei en bond haar vast
voor haar lag lekkere hooi ..
en ze begon te eten .
na een poosje begonnen al haar spieren samen te spannen en brownie begon te hoesten (soort kokhalsen) je hoorde ook kreunende geluiden. uit haar mond en neus kwam dat hooi maar dan vloeibaar en dik. toen ging het weer een poosje goed en daarna kwam het weer en zo is het wel een poos doorgegaan. ik heb haar daarom maar weer in het weiland gezet ... ik vond het ook zielig om er dan op te gaan rijden.

ik denk zelf dat het een alergische reatcie is ... wat denken jullie ..??

Vlimmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:24

ik denk een slokdarmverstopping, als hij er nog niet uit is zou ik ff een dierenarts bellen........

Coconut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:25

ik zou de DA bellen! Dit klinkt niet goed..

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:27

Ik denk ook dat het een slokdarmverstopping was. Heb je de pony wel in de gaten gehouden nadat je d'r in de wei hebt gezet en het tegen de eigenaar vertelt?

Brownie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 15:29

ja helaas is het mijn verzorgpony en de baas is nogal gierig ...:S het beld zoiezow die da niet in het weekend omdat dat duurder is ... ik mag allang blij zijn als hij hem beld ..

Brownie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 15:29

ja ik heb het tegen de eigenaar verteld ja ... en die zou het verder in de gaten houden ik ben weer naar huis gegaan ...

Coconut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:30

Nou lekker baasje heeft die pony dan (sorry dat ik het zeg ) maar dit klinkt wel ernstig...ze heeft echt een DA nodig

Melanie_B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:32

DA Bellen!
Maakt niet uit, beter nu dan nooit

Brownie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 15:34

Siebjelover schreef:
Nou lekker baasje heeft die pony dan (sorry dat ik het zeg ) maar dit klinkt wel ernstig...ze heeft echt een DA nodig

ja idd dat vind ik zelf ook ... maar helaas kan ik niks doen dat is nog het ergste

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:36

Dit is inderdaad slokdarmverstopping! Als de wiedeweerga een dierenarts bellen want het gaat bijna nooit van zelf over met alle gevolgen van dien!De pony kan er in het ergste geval zelfs aan dood gaan!

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:39

jup zeker weten slokdarmverstopping. Idd heeel gauw een dierenarts bellen.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:41

Dode pony, of DA. De keus lijkt mij duidelijk...

Brownie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 15:47

Schimmelig schreef:

jongens het is niet mijn pony .. voor mij was het al lang duidelijk ik had al lang 10x de da gebeld maar het is niet mijn pony ...dat is het probleem ...

netam12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:48

Ik denk ook een slokdarmverstopping. als je het zeker wilt weten moet je even de dierenarts erbij halen * als et nogsteeds gebeurd)

paardjes___l

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:49

het is inderdaad erg vervelend dat je er niks aan kan doen.
ik hoop voor je en je verzorgpony dat de DA toch gebeld wordt om wat duidelijkheid te krijgen !

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:50

Brownie schreef:
Schimmelig schreef:

jongens het is niet mijn pony .. voor mij was het al lang duidelijk ik had al lang 10x de da gebeld maar het is niet mijn pony ...dat is het probleem ...

Waarom is dit precies een probleem? Voor een baas die er geen geld aan uit geven wil, pakt een dode pony waarschijnlijk duurder uit.
Blijkbaar geef je weinig om het beestje? Gezien hij snel een DA nodig heeft, zou ik maar bellen

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 16:44

Schimmelig je kunt het Brownie niet aanrekenen dat er niets aan gedaan wordt! Het is haar pony niet en een dierenarts in het weekend kost veel geld! De eigenaar van deze pony is er verantwoordelijk voor! Brownie ben je eigenlijk nog terug gegaan om te kijken hoe het nu gaat met de pony??? Als het nog steeds mis is en de eigenaar wil er niets aan doen kan je misschien de dierenambulance bellen het het hele verhaal uitleggen! Grote kans dat die dan ingrijpen!

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 16:47

Nou Aerdenhout, geld of niet, eigendom of niet. Zoiets moet in een 'noodgeval' niet uitmaken.

Dachten er maar meer mensen zo over!

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 16:50

Je mag trouwens niet zomaar iets met andermans pony doen, of het nu met goede bedoeling is of niet, hoe groot je verantwoordelijkheidsgevoel ook is...

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 16:55

Tieneke schreef:
Je mag trouwens niet zomaar iets met andermans pony doen, of het nu met goede bedoeling is of niet, hoe groot je verantwoordelijkheidsgevoel ook is...

Als de eigenaar zo'n pony verwaarloost ook niet?
Ik heb zelf recent gehoord dat bekenden van mij een aantal pony's (graatmager) van een weiland hebben gehaald, omdat de eigenaar er niet meer naar omkijkt. Er heeft geen haan naar gekraaid. Zou jij zieke/magere pony's aan hun lot overlaten? Dat is gewoon wreed

Edit: typo

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:01

Bel je zelf even de dierenarts en laat de rekening naar jou opsturen! Als het allemaal zo gemakkelijk lag zou er minder dierenleed zijn! En het verhaal over de verwaarloosde pony's die vriendinnen uit het weiland hebben gehaald....als de eigenaar kwaad wil zitten ze goed fout! Het is dan namelijk diefstal!

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:02

Deze pony is verre van verwaarloosd, heeft gewoon een crappy eigenaar, daar kan de TS ook niet aan doen. Als die pony nu graatmager was, half dood lag en hoeven van een halve meter had (bij wijze van spreken), zou je van verwaarlozing kunnen spreken. Het enige wat de TS nu kan doen is de eigenaar overtuigen dat het echt wel ernstig is. Zelf een DA bellen kan ze doen, maar met alle gevolgen van dien, want dan draait de TS voor de kosten op en mag ze die pony misschien nooit meer zien. Zo'n verantwoordelijkheid kan je niet in haar schoenen schuiven.

Die pony heeft hulp nodig, vind ik ook, maar zonder de eigenaar kan je in dit geval weinig doen.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:05

Beter een goede dief, dan een slechte eigenaar.

Greenpeace doet zeker wel alles helemaal legaal

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:06

Een dier medisch noodzakelijke hulp onthouden is strafbaar!Misschien kun je als tegenprestatie dat je mag rijden(als je er niets voor betaald)zelf de DA bellen?

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:08

Tieneke schreef:
Deze pony is verre van verwaarloosd, heeft gewoon een crappy eigenaar, daar kan de TS ook niet aan doen. Als die pony nu graatmager was, half dood lag en hoeven van een halve meter had (bij wijze van spreken), zou je van verwaarlozing kunnen spreken. Het enige wat de TS nu kan doen is de eigenaar overtuigen dat het echt wel ernstig is. Zelf een DA bellen kan ze doen, maar met alle gevolgen van dien, want dan draait de TS voor de kosten op en mag ze die pony misschien nooit meer zien. Zo'n verantwoordelijkheid kan je niet in haar schoenen schuiven.

Die pony heeft hulp nodig, vind ik ook, maar zonder de eigenaar kan je in dit geval weinig doen.

Goed, het is duidelijk dat ik het hier niet mee eens ben.

Als ikzelf een dier in nood tref, help ik graag (of dit beestje nu van mij is, of niet). Rekeningen daar gelaten (wat kan mij het geld schelen, of ik daar nu super veel van heb, of niet)... Regel #1 van het universum, wat je geeft, krijg je terug (behandel een ander zoals je zelf behandeld wil worden)
Dit geld bij mij ook voor de beestjes.