Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Gullbra schreef:Nu ben ik er dus gister achter gekomen dat achter in het paspoort staat dat ze als slachtpaard is aangeboden. Is dit een verborgen gebrek?
Niine schreef:Waarom zou je het doen ? Als paard niks markeert? Ik bedoel en jij vindt hem leuk, zou je hem dan alleen weg doen omdat het een slachtpaard is ?
jasmijn78 schreef:Gullbra schreef:Nu ben ik er dus gister achter gekomen dat achter in het paspoort staat dat ze als slachtpaard is aangeboden. Is dit een verborgen gebrek?
Nee, want het stond gewoon in de papieren. Jij hebt bij de aankoop zelf de papieren niet goed doorgelezen. Na een jaar kun je er zowiezo niets meer mee. Je zit aan het paard vast.
polly2 schreef:Als je blij bent met het paard zou ik me er niet druk over maken. Ik neem aan dat de rpijs er ook naar was?
Er zijn veel paarden die slachtpaard zijn....maar die niks mankeren.
Of die voor het gebruiksdoel niet meer geschikt zijn...maar voor jouw doel nog wel...
Dus gewoon genieten van je paard....wees blij dat je haar hebt...anders was ze nu paardenworst!
jacimatho schreef:wat voor paard is het?
Soms worden er ook gezonde paarden aangeboden voor de slacht, er hoeft niet per definitie iets mis mee te zijn.
Gullbra schreef:Het is nog geen jaar later en is een verkoper niet verplicht dit te melden?
Gullbra schreef:Ik heb €4500,- voor haar betaald, beetje veel voor een slachtpaard.
Citaat:Het gaat mij om het financiele plaatje...
Ik heb €4500,- voor haar betaald, beetje veel voor een slachtpaard.
Mocht ik haar ooit om wat voor reden willen verkopen krijg ik dat er nooit meer voor terug natuurlijk...
daffodil schreef:Ik ben het wel met TS eens dat een bedrag van € 4500 voor een paard dat als slachtpaard weggegaan is, wel heel erg riekt naar oplichting! Ik vraag me dan ook af hoe het komt dat dit paard gewoon weer de handel in gegaan is......voor het zelfde geld is dit dus een paard wat te goeder trouw door zijn eigenaar middels een verzekeringskwestie afgekeurd is en dus geslacht zou worden, maar stiekem gewoon de handel in gegaan is.
Ik vind het in ieder geval wel een vreemd iets! Heb je toevallig de chip al een keer laten controleren, want het zou ook nog zo kunnen zijn dat je het verkeerde paspoort hebt!

Gullbra schreef:polly2 schreef:Als je blij bent met het paard zou ik me er niet druk over maken. Ik neem aan dat de rpijs er ook naar was?
Er zijn veel paarden die slachtpaard zijn....maar die niks mankeren.
Of die voor het gebruiksdoel niet meer geschikt zijn...maar voor jouw doel nog wel...
Dus gewoon genieten van je paard....wees blij dat je haar hebt...anders was ze nu paardenworst!
Als de prijs er naar was is het wat anders, maar de prijs was er absoluut niet naar. Ook heb ik met mijn vorige paard veel ellende gehad en uiteindelijk in moeten laten slapen. Ik wil dit niet nogmaals meemaken....
Tavanta schreef:Citaat:Het gaat mij om het financiele plaatje...
Ik heb €4500,- voor haar betaald, beetje veel voor een slachtpaard.
Mocht ik haar ooit om wat voor reden willen verkopen krijg ik dat er nooit meer voor terug natuurlijk...
Niet zonder keuring nee, maar ik begrijp niet zo goed waarom je zoveel geld uit geeft zonder het paard te laten keuren.
Je hebt geen idee waarom ie bij de slacht is aangeboden? Misschien kun je dat bij een vorige eigenaar achterhalen, hoeft natuurlijk niets mis te zijn met het dier, soms mankeren ze iets dat best te genezen is met veel geduld en tijd, dat kan voor iemand al een reden zijn om hem naar de slacht te brengen.
KirstenFranc schreef:maar ook als je zelf de prijs er niet naar vond is het toch ook niet zo slim om hem te kopen? Zat andere goede paardjes voor die prijs. Maar hoelang heb je hem nu al, korter als een jaar, maar als ze niets heeft en ik denk dat je er toch al wel mee gereden hebt enzo dan maakt het toch niets meer uit?