Thermografie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sandy_

Thermografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 18:12

We zijn nu al zo'n jaar of 2 flink met Nienke aan het tobben. Dat wil zeggen elke keer komt er een dierenarts bij die dan toch weer niks aan doen. En elke keer krijgen we hetzelfde advies, even rust en dan rustig opbouwen. Buiten de dierenarts zijn er nog wat geprobeerd (fysio, naar de kliniek in Utrecht, tandarts, pollenkap, bitloos rijden, zonder hoofdstel rijden (met halster) enz. Omdat dit allemaal na een tijdje toch weer fout ging. Is besloten om het allerlaatste te proberen wat binnen onze macht ligt. We gaan een thermografie laten maken in de kliniek in Woudenberg(De Vallei). Ik ga morgen bellen voor een afspraak en hoop dat we niet al te lang hoeven te wachten. Nou was mijn vraag: Heeft iemand ervaringen met de kliniek in Woudenberg (De Vallei)? En heeft iemand ervaringen met een thermografie? Hoe gaat het er aan toe enz?
Even voor de duidelijkheid, wat Nienke precies heeft. Nienke loopt elke keer net niet goed, maar het is elke keer een ander been. De ene keer is het lv dan weer ra en dan ineens weer rv heel raar dus. Ook schud heel erg met d'r hoofd (hiervoor heeft ze al een pollenkap). En d'r oor gaat dan heel plat en ze doet heel spastisch met d'r hoofd. Af en toe is het zelfs zo erg dat we zelfs niet meer kunnen rijden, zo gek doet ze dan.
Ik hoop dat jullie ervaringen hiermee hebben.

Arrabel

Re: Thermografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:40

In je rijtje zie ik nog geen osteopaat staan!
Die kunnen ook heel erg veel doen voor je paardje.

Mijn veearts had al door laten schemeren dat ik maar niet te veel meer moest verwachten van mijn paard en dat als ik hem niet door peperdure chiropractors elke maand liet behandelen dat er geen hoop meer was voor mijn paard.
Die dure chiropractors kon ik betalen dus ik ben opzoek gegaan naar een andere oplossing en zo kwam ik bij een osteopaat.
Deze osteopaat is 2 keer bij mijn paardje geweest en hij is echt ontzettend opgeknapt.
Lichamelijk en geestelijk!
Hij is al bijna weer helemaal de oude en kan alweer rustig beginnen met rijden (alleen is hij niet zo rustig... )

Misschien kan je dat nog proberen.
Ik heb Nethanja Pruijssers laten komen, maar er zijn natuurlijk meer osteopaten in Nederland.
Ik ben wel zeer te spreken over Nethanja!
Ze woont in Zeeland maar ze komt overal in Nederland.
Dit is haar site: www.osteonet.nl

Heel veel sterkte en succes!

Pytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:40

ik heb ervaringen met de kliniek in woudenberg. niet met de thermografie maar wel met de dierenartsen. Ik ben er zeer tevreden over en vind het kundige en ook aardige mensen!

PolitieTed

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 15:51

Nou San, mijn ervaring ken je: 100% tevreden!

_Ananas_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 20:23

Super deskundige mensen (wat wel een klein nadeel maakt dat ze dus echt ontzettend druk zijn!) en de thermo is gewoon geweldig! Als je dit gedaan hebt kan je altijd nog naar een osteopaat! Al zal dat niet zo snel nodig zijn omdat bij De Vallei genoeg behandelmethoden zijn!

Laat je even horen hoe het geweest is?

Sandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 12:57

Bedankt voor de bericht; zoals het eruit ziet heeft iedereen wel positieve ervaringen met de Vallei! De afspraak is inmiddels gemaakt voor volgende week vrijdag (5mei). Valt dus nog mee hoe lang het duurde.
@Arrabel; Als de thermografie niks uitwijst kunnen we altijd nog een osteopaat raad plegen. In ieder geval bedankt voor de tip!
Ik laat weten hoe het geweest is volgende week.

Pytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 13:06

oke succes!

Anita_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 14:11

Ik ben benieuwd of er wat uit komt!
Wij zitten ook te denken aan thermografie voor onze pony, dus ik hou dit onderwerp even in de gaten.

Succes!

Sandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 18:06

@Anita_D: Ik zal als we zijn geweest. Even laten weten hoe het was!

Anita_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:30

Graag, dank je!

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 19:08

Ben zeer tevreden over kliniek in Woudenberg en over de thermografie ook. Ze hebben zelfs uiteindelijk toen ik nieuw zadel moest hebben de thermografie gebruikt op de zadels. Ik heb er een aantal geprobeerd en gereden en elke keer na het rijden maakten ze een thermografie van zijn rug en een van het zadel. Op basis daarvan kon je mooi zien hoe de drukverdeling was. En hoe zijn rug was na welk zadel.

Udo2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 20:45

Wat zijn de kosten van zo'n thermografie??

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 20:46

In Woudenberg kost een total body scan 185 euro.

dihjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 13:54

Ik ken ook nog een paardenfysio met thermografie camera, net over de grens in duitsland. Die komt gewoon op stal langs.
PM maar voor adres en telnr.

MysteryMum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 14:15

Tessa40

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 14:19

Ben erg benieuwd, is er wat uitgekomen?

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:37

De kliniek in Kootwijkerbroek komt ook aan huis voor een thermografie.
Ze hebben wel een tochtvrije ruimte nodig.
Je bent goedkoper uit als je het gewoon in een kliniek laat doen, met het oog op de voorrijkosten.
Een groot voordeel is ook dat er meteen onderzoek gedaan kan worden als de thermografie een "hotspot" aangeeft.

PolitieTed

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:59

Bovendien zijn de mensen in Woudenberg echt super kundig en over Kootwijk heb ik al van meerdere kanten negatieve verhalen gehoord.

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:57

Wij zijn met Joop ook naar de Vallei geweest voor thermografie
Vond het een erg fijne methode om je paard beter 'in kaart' te brengen.
Joop had (en heeft) ook steeds van die vage klachten, het was niet duidelijk aan welk been het zat, en hij was ook niet altijd even slecht.
Bij Joop zijn we uiteindelijk bij zijn rug uitgekomen, waar na een röntgenfoto in lichte mate kissing spines bleek te zitten.

Helemaal zijn we er niet uitgekomen, helaas, maar we hebben het in ieder geval goed gebrobeerd, en ik denk dat bij Joop de klachten misschien ook te vaag zijn om er echt uit te komen.

Bij de Vallei zijn ze iig super behulpzaam, we hebben zelfs een keer mijn opa meegenomen om op de thermografie te zetten
Die had al maanden last van zijn schouder, en geen dokter kon iets vinden, toen bleek met de thermografie dat er een ontsteking onder zijn schouder zat.

_Ananas_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:44

Ha ha echt geweldig! Echt wat voor hun om je opa erop te zetten! Wel jammer dat je niet een ding uit de thermografie hebt gekregen.. Maar je weet nu wel dat hij geen ontsteking ofzo ergens heeft zitten, das wel fijn.

Sandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 09:57

Sorry dat het zolang duurde voor ik weer een reactie gaf, maar het het erg druk gehad de laatste dagen.
De thermografie is ondertussen gemaakt en we hebben een redelijk positieve uitslag gekregen. Het is zo bizar hoe veel je kan zien op z'n thermografie. Na de thermografie zijn er nog foto's gemaakt van Nienke d'r benen, nek en rug. Volgens de veearts had Nienke voorbeeld benen, hihi daar waren we dus erg blij mee. Op de foto van d'r nek was duidelijk te zien dat de aanhechting naar de 2de nekwervel beschadigd is geweest (dit waarschijnlijk door een val, maar de precieze oorzaak weet je nooit). Doordat ze d'r nek heeft willen ontlasten, is ze in een verkeerde houding gaan lopen en heeft ze nu ook rugproblemen. Ze is nu ingespoten in d'r nek (ontspanningsmiddel) en ze heeft medicijnen gekregen om d'r spieren te ontspannen. We moeten nu 2 weken longeren en onder het longeren veel schakelen. Na die 2 weken moeten we terug naar de kliniek en wordt er verder gekeken wat ze voor Nienke kunnen betekenen. Het is dus nog even afwachten hoe alles verder gaat verlopen, maar we weten nu in ieder geval, waar het zit en dat ze pijn heeft.
We gaan dus nog even 2 weken afwachten.
Bedankt voor alle reactie's en vooral voor het meedenken, wat we eventueel nou zouden kunnen doen!!

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:27

Wat goed dat je nu eindelijk weet waar het probleem zit!
Had de arts voordat hij de thermografie maakte al een idee dat het probleem daar zat?

Sandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 20:34

Voordat hij de thermografie maakte had hij al wel een beetje een idee waar het zat. Maar het was gewoon moeilijk, omdat ze maar hele vage klachten had. En elke keer op een ander been kreupelde.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:35

Maar de arts weet nu zeker dat dit de oorzaak van de klachten is?
Was het heel duidelijk te zien op de thermografie, ook voor jou?

Sandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 20:42

Jep, de veearts weer (bijna) zeker dat dit de oorzaak is van de klachten. Het was heel duidelijk te zien op de thermografie, dat er witte plekken te zien waren in d'r nek en in d'r rug. Hij heeft ook alles heel goed uitlegd, zowel op de foto's als op de thermografie!