sinds maandag heb ik ondervonden dat mijn paardje zo levenloos is. Als ik erop rijd is ze echt zo mega tam, ze kijkt naar niets, ze is echt levenloos en soms krijg ik ze niet goed vooruit. Normaal is ze altijd goed vooruit en moet ik maar aan draf denken en ze gaat in draf met de minste beenhulp. Als ze dan draaft zit er geen impuls in, geef ik benen, dan gaat ze eens even versnellen maar valt 10 seconden nadien weer in dat ipmulsloosdrafje. Dus het is geen kwestie van geen benen te geven of ze niet genoeg vooiruit te rijden.
Zondag heb ik wedstrijd gereden. Mijn eerste proef was super goed.Voor mijn tweede proef was ze echt helemaal uitgeput. Ik stond zelfs nog op het punt hem niet te rijden, maar aangezien ik er toch klaar voor was heb ik hem maar gereden...de punten waren ernaar... overal impulstekort.
Vandaag heb er terug op gereden en ze was weer zo levenloos (had 2 dagen al strilgestaan). Mijn lesgeefster zei ook dat ze er echt volledig doorzit. Ze zei om de veearts te laten komen en haar bloed eens te controleren en/of vitamines voor te schrijven.
Vrijdag had ze wel koliek gehad (te veel stro gegeten). Dan heeft ze buscopan gekregen tegen de pijn. Zaterdag zijn ik en mijn lesgeefster samen gaan wandelen en toen was ze wel actief.
Zou het kunnen dat mijn paardje in een soort van depressie zit? Ik heb ze deze winter wel hard getraint (en we zijn enorm vooruit gegaan).
Deze winter heeft ze nergens last van gehad, buiten 1 keer koliek en vrijdag ook terug.
Ze staat nog in haar stal aangezien de weiden te nat liggen. Ze krijgt smorgens en savonds 1.5scheppen sportmengeling en 1 grote, of 2 kleine bieten. Savonds een lap stro en om de 2 dagen hooi. Af en toe nog wortels en hard stokbrood als tussendoortje.
Haar trainingsschema ziet er zo uit:
Maandag: 1 uur dressuur, gereden door mijn instructrice (als het zondag wedstrijd geweest is wordt ze op maandag niet gereden)
Dinsdag: 1 uur dressuur (door mezelf)
Woendag: 1 uur dressuur, LES
Donderdag: rustdag
Vrijdag: 1 uur dressuur en erna een wandeling
Zaterdag: 1 uur dressuur met tussenin enkele cavaletties
Zondag: 1 uur dressuur OF een lange wandeling
Dit is maar een schets. Ik probeer alle dagen te rijden. Ze houdt niet van springen dus ik forceer haar er ook niet in, dressuur is ons ding
.Meestal rij ik een klein uurtje en gaan we daarna het blokje om wandelen (duurt ongeveer een 30 minuutjes in stap, 20 minuutjes als je draaft en galopeert ook). Het gaat over een dressuurpaard van 6 jaar. Af en toe krijgt ze ook een week vakantie (meestal om de maand-2 maand). Dan wordt er een week niets met gedaan, en gaat ze de weide op.
Weet er iemand wat er zou kunnen schelen en wat ik eraan zou kunnen doen? Hebben jullie paarden dit ook?

.