Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Needje schreef:Kan idd van t kuil zijn. Ik geloof dat als je 1x in de week een of twee eetlepels azijn over t voer doet dat t weggaat. (gewoon simpele azijn uit de supermarkt)
Ludora schreef:Het kan idd door te veel aan eiwitten komen.
Ik zou zeggen houd het gewoon goed in de gaten..... Eventueel minderen in kuilgras.... Sommige paarden zijn er erg gevoellig voor.
Katoo71 schreef:eiwitbultjes werd tegen mij verteld toen mijn vorige paardje dat ook had, ga gauw over op hooi en niet te veel !
Oydis schreef:Katoo71 schreef:eiwitbultjes werd tegen mij verteld toen mijn vorige paardje dat ook had, ga gauw over op hooi en niet te veel !
Die van ons kan hooi eten wat ze wil, daar heeft ze geen last van, maar kuil en gras zijn de boosdoeners
Needje schreef:Ik vraag t nog even voor je na hoeveel je precies moet geven! Laat t je zsm weten!
Oydis schreef:Ik weet natuurlijk niet hoe snel jouw paardjuh last heeft van die bultjes. Maar die van ons heeft ze erg snel. In de bovenstaande reactie van mij stond al dat zij helemaal het land niet op kan. Hooguit een kwartiertje grazen per week!!
Ik hoop voor jou dat die van jou het in mindere mate heeft, dan kan hij gewoon lekker het land op

Chrystal-gek schreef:Als het een eiwit-allergie/overgevoeligheid is, paard van de kuil af en op hooi (is sowieso niet verkeerd). Kuil zit boordevol met eiwitten.
Eiwt-arme brok, oppassen met (eiwitrijk) gras.
Verder gooi ik azijn over haar voer (brokken) heen, elke dag een scheut. Gewoon azijn uit de supermarkt.
Paard eet het gewoon op, nu doe ik er meestal ook (zonnebloem)olie doorheen, maar ook zonder de olie eet ze het op.
Anders eerst een heel klein beetje er overheen doen en dit steeds ietsjes meer tot de gewenste hoeveelheid.
Het kan natuurlijk ook een reactie op iets anders zijn, bijv een (allergische) reactie op het wasmiddel waar het dekje mee gewassen is?

.