Wat voeren jullie aan jullie paard + Prijs.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Noname

Wat voeren jullie aan jullie paard + Prijs.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 19:48

Hey,
Binnenkort ga ik naar een weide.
Nu is mijn vraag wat moet ik m'n paard voeren dat 5 x per week redelijk zwaar werkt? En hoeveel dat kost? Alvast bedankt!

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 19:57

onze paarden rijden 2x in de week redelijk zwaar, en krijgen die dag smorgens en savonds een voerschep en 2 plakken hooi.
anders een halve schep en 2 plakken hooi

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 19:57

oja we voeren gewoon ponybrok van subli, €6,85 per zak, en ze hebben energie zat

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:00

Ik voer aan mijn 3jarige merrie, nu nog op rust Strucmix van Cavalor, 20 kg is zo'n 10 euro.

Micha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:30

geheel afhankelijk van de ontwikkelimg van het paard en hoe hij het lichaamlijk verwerkt. Kijk dus gewoon erg goed hoe het paard zich ontwikkeld en let op zaken als huid etc. Wij zelf zijn helemaal enthousiast aangaande "de natuurlijke weg" of tewel "the natural way" het is een iets duurdere brok maar met holistsche inslag ontwikkeld.

Wij hoeven aanzienlijk minder te voeren met deze brok in vergelijk met andere algemeen bekende merken, dus per saldo valt de prijs ook mee (ongeveer 12 a 13 euro per 25 kg)

maar ja zo heeft een ieder zijn ervaring, daarnaast wees erg kritisch op het ruwvoer dat je voert.

Succes

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 21:11

En ik voer natuurlijk ruwvoer , altijd hooi.
Verder krijgt ze, afhankelijk van welke periode en hoeveel training, aantal wel iets van kruiden en een een scheutje olie over der muesli.

monsera

Re: Wat voeren jullie aan jullie paard + Prijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 09:48

Wat voer je je paard nu dan?Ik zou dat gewoon blijven voeren als je dat goed bevalt.En dan mss iets minder geven omdat hij nu op het land komt.Ik geef in de zomer als ze op het land staan ook vaak iets minder maar blijf wel gewoon voeren wat ik nu ook geef ik ga niet elke keer omwisselen van voer hier doen ze het heel erg goed op.

Ik geef powerplusmix van Havens.Dit is een granenmix.Mijn C-pony krijgt nu 1.5 kilo op een dag als hij arbeid moet verichten anders 1 kilo.Mijn E-pony krijgt 2 kilo als zij arbeid moet verichten anders 1 kilo.Volgens mij kost een zak 9.45 en er zit volgens mij 20 kilo in.Ik voer ongeveer 3 zakken per maand voor deze 2 pony's.Als ze straks heledagen op de wei staan ga ik minder voeren meestal halveer ik het in de zomer.

Lynn_Noname

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 09:54

Ik weet niet wat m'n paard krijgt, m'n instructrice doet dat (sta op een stal nu). Ik weet wel dat hij Pavo Sport krijgt en haver (haver s'avonds denk ik), de rest weet/ken ik niet. en smiddags 1 plak hooi.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 13:53

Vind je dat hij het er goed op doet?Zit hij lekker in zijn vel? Ziet hij er goed uit?Loopt hij fijn?

Vraag eens aan je instructrice wat zij hem nu geeft en dan kun je dat overnemen of eventueel aanpassen.Vraag ook eens waarom ze dit voert aan je paard en waarom die hoeveelheid.Is erg interessant en kun je wat van leren.

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 06:29

ik voer nu alleen nog maar cavalor voer (www.cavalor.be )
Ik geef ze allemaal strucomix original en laila krijgt strucomix senior en de andere strucomix pony erbij.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 14:21

Miirthe schreef:
En ik voer natuurlijk ruwvoer , altijd hooi.
Verder krijgt ze, afhankelijk van welke periode en hoeveel training, aantal wel iets van kruiden en een een scheutje olie over der muesli.

De kruidenmix die ik momenteel voer is van Hoba Cultura, het bevat zeewieren, appel, wortel, rozenbottel, goudsbloem, knoflook, fenegriek en sporenelementen, kost 18 euro voor 2 kg.
De olie die ik geef heet Trias Omega Olie, van de Groene Os. Superolie, 500 ml. 19,95.
Kruiden van de plaatselijke ruitersportzaak, olie van de Paardendrogist vandaan (ook te bestellen via De Groene Os zelf en VanderPigge)

Tender

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 14:27

Wij voeren Marstall, onze paarden (arabieren) moeten allemaal redelijk hard werken, staan overdag op de wei (van 8.00 tot 18.00 ongeveer) en krijgen zoveel hooi als ze willen.

We voeren Marstall E zonder haver, ongeveer 3/4 kilo per dag (0,39 EURO per dag)

Onze paarden zien er perfect uit (al zeg ik het zelf ) en hebben energie voor 10!

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:41

Ik lease een manegepaard en die werken ook wel hard:
Strucomix van cavalor. Zit van alles in wat goed is voor de darmen en maag, zodat die wat te verteren hebben. Ook is het goed voor het hart en er zitten volgens mij omega 3 + 6 in.
Fenegriekpoeder: voor d'r snotneus en smaakversterking; ze is er dol op
Lijnzaadolie voor de vacht en weide-stal overgang.

Binnenkort ga ik beginnen met Eplus van Pavo. Voor verzuring van spieren en zware intensieve arbeid. Heeft ze wel nodig in de hete zomermaanden.

Hoop dat je er wat mee kan. Misschien is lijnzaad en de Eplus een aanrader. De lijnzaad is van HobaCultura en was 7 euro. De Eplus is van Pavo en was 36 euro(heb hem overgekocht en was voor mij 10 euro)
Strucomix is ook een aanrader!!

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 18:17

mijn paard staat nu 24/7 op de wei (met weinig gras) en krijgt een halve kilo biks per dag van Havens, Basis-sportbrok. Dat kost rond de 7,50/8 euro. En hooi krijgt hij.
edit: hij moet 6x per week aan het werk.

Rosaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 15:43

Mijn pony krijgt 3 dikke plakken hooi per dag, staat overdag op de wei en (voorlopig) 's nachts nog binnen...
Verder krijgt hij twee keer een kleine 1/2 kg Mijten Gerstemix (www.mijten.be) (granenmengeling) à 8€ voor een zak van 25 kg.
Dit is natuurlijk voer, het bevat geen kunstmatige toevoegingen, ruikt heerlijk en mijn pony is er dol op! Voor mij niets anders meer...
Onder de Gerstemix meng ik ook nog lucerne van Hartog, ook aan 8€ per zak van 25 kg.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:05

Ik voer

Voor paard 1,5 kilo presatiebrok + halve kilo 6 granen mix. + 1 kilo wortelen + 4 plakken hooi per dag.

Voor pony 1 kg presatiebrok + halve kilo 5 granenmix + 2 plakken hooi + kilo wortelen.

zak brokken kost rond de 10 euro, granen mix rond de 12 hooi kost 2 a 2.50 per pak en wortelen kosten voor ongeveer 30 a 35 kg 3,50.

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 07:23

Mijne krijgt eigelijk best veel maar ze doet het er goed op:
s'ochtends 2 kilo bix en 3 plakken hooi
s'middags 1 luzerne,1 zemelen en 1 museli aangevuld met water
s'avonds 1 brok en 1 haver en 3 plakken hooi.

In totaal dus zo'n 7 kilo voer, hoewel luzerne en zemelen natuurlijk minder zwaar zijn

Ik voer Basic voer, dus gewone brokken, die alle voedingstoffen bevatten zonder toeters en bellen en ze glanst als een spiegeltje, en is niet te dik of te dun (zie onderschift)

beccieloeken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 09:59

de mijne krijgt ook wel veeeel voer en spijtiggenoeg kan ik hem maar 2 keer per dag etengevn omdat ik nog op school zit en dus niet tijdens d middag kan komen voeren. Maar mijn paardje heeft een versnelde spijsvertering dus ik moet hem wel zoveel geven anders wordt hij schraal...

smorgens geef ik 1,5 schep sportmengeling en 1,5 schep gewone mengeling , daar giet ik ong 100 tot 150 ml olie over (ofwel maisolie of zonnebloemolie), daarboven doe ik 2 volle scheppen geweekte bietenpulp en hij krijgt nog 2 plakken hooi. aangevuld met nog wat luzernegras.
'savonds krijgt hij 3 scheppen basisbix met olie derover, daarboven weer 2 vole scheppen geweekte bietenpulp en 2 plakken hooi ofwel vacuum gras...

ik doe ook ofwel 'smorgens of 'savonds een schepje knoflookpoeder in zijn eten

hmmm das een hele hoop voer en dan durft die nog mager te staan in de winter... hij staat dus op ong 10kg voer en dan nog hooi derbij...Ik schrik zelf even van het aantal...

maar ik heb gelukkig een heel slim paard dat niet alles in 1 keer opeet als ik het in zijn voerbak doe . Dat heb ik al gemerkt tijdens de vakantie...dan ga ik hem om 8 u 'smorgens eten geven. en als ik dan terugkom om hetm op de weide te zetten dan ligt er nog voer in zijn bak en dan ligt er nog hooi...dan mag hij een paar uur buiten op de weide. en trug binnen rond 2 u, als ik dan tegen half 6 kom voeren dan is alles mooi opgegeten en kan de volgende lading voer gegeven worden....
slim paardje he die rex....hahahah

beccieloeken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:02

en dan moet je weten dat mijn andere paarden allemaal maar op de helft staan van voer
of zelfs minder en die staan dan soms te dik
gek paardje hoor die rex......

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:11

Wij voeren van brok Reform Kruidenmix van Havens (12.5 euro per zak) en Cavalor Essential (iets van 7 euro/zak).

De Cavalor is meer als wat buikvulling. We willen ze toch genoeg krachtvoer geven maar van sportbrok wordt ze te heet, daarmee deze oplossing. De kruidenmix vindt ik persoonlijk echt super Is ook nog eens met weinig eiwitten.

Voerschema: 's ochtends (en 's avonds) ( Ze wordt enkel in het weekend gereden, in de week gelongeerd )
2 scheppen geweekte pulp en zemelen gemengd
1 schep bovenstaand voer gemengd
knoflook, zonnebloemolie,appelazijn, soms zeewier en foenegriek.
Voordroog (=kuilgras), eigenlijk onbeperkt

Ze ziet er echt súper uit. zeer kort in het haar en echt blinken en mooi vol buikje maar niet té

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 07:57

hier krijgen ze de granenmix van puur natuur (Equisanum) en kost ongeveer 12.- de zak.

maar ik zou niks veranderen als het zo goed is.

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:52

Ik voer mijn pony Bais/sportbrok van Havens, dit kost 7 euro of 6,50 afhankelijk van waar ik het haal.
Het komt heel zelden voor dat ik ander voer moet halen, dit is dan een subli basisbrok en kost hier 6,45 euro

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:37

ik heef men paard een onderhoudsmengeling van voeders lanno martens. ik denk 15 euro voor een zak. maar ik vind eigenlijk hooi en dus het ruwvoer veel belangrijker dan het krachtvoer! een paard kan niet zonder ruwvoer, wel zonder krachtvoer. ik rij er normaal mee, in de vakantie ver om de twee dagen of meer in het schooljaar 3 keer in week

als je echt wilt kijken wat het beste voor je paardje is loop eens langs bij voederverkopers en vraag folders, zo kan je kijken wat er allemaal inzit en wat er op maat is van je paard, ook qua sport.
greetz

Freedom1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:37

ma denk dat het 10 euro is zal het iets te hoog gezegd hebben

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:37

Tender schreef:
Wij voeren Marstall, onze paarden (arabieren) moeten allemaal redelijk hard werken, staan overdag op de wei (van 8.00 tot 18.00 ongeveer) en krijgen zoveel hooi als ze willen.

We voeren Marstall E zonder haver, ongeveer 3/4 kilo per dag (0,39 EURO per dag)

Onze paarden zien er perfect uit (al zeg ik het zelf ) en hebben energie voor 10!

Citaat:
onze paarden (arabieren) moeten allemaal redelijk hard werken, staan overdag op de wei (van 8.00 tot 18.00 ongeveer)

Hebben die nachtploeg dan ?