Altijd vieze oogjes..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Altijd vieze oogjes..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 07:37

Mijn shet heeft altijd heel vieze ogen. Onder zn ogen is het ook dan helemaal hard..
ik weet dat een paard vieze ogen kan hebben als hij bijvoorbeeld in de wind staat maar hij heeft het dus altijd, of hij nou binnen of buiten staat, in de wind of niet, altijd..
zelfs als ik ze net heb schoongemaakt, kunnen ze een uur later alweer vies zijn

ik wilde het eerst even afwachten maar begin nu toch wel te twijfelen of ik niet even de DA moet bellen, en vragen wat hij ervan vind..

wat denken jullie?

marleen_usar

Re: Altijd vieze oogjes..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 07:39

koop een zakje goudsbloemkruiden en doe wat in een kopje dan kokend water er op en laten trekken. Als het is afgekoeld kan je daar de ogen mee schoonmaken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 07:42

is hij niet allergisch voor een bepaald stof?

als hij op stal staat, wat voor bodembedekking gebruik je?
dat dikke onder de ogen kan namelijk wijzen op een allergie, mensen met hooikoorts bijvoorbeeld hebben ook altijd dik onder de ogen.

anne_bento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 07:44

ik denk niet dat het een allergische reactie is, ik heb hem pas 2 weken en hij had het ook al bij zijn vorige tehuis, hij stond daar op stro en hier op zand, dus als het al vanwege het stro was, dan was het nu toch wel over lijkt mij...

marleen_usar: hoe moet ik dat precies doen..? met een sponsje oid?

Vajramani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 07:57

Heeft hij een lange voorpluk. Het kan ook komen dat deze haren telkens in zijn ogen komen wat irriteerd.

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 09:40

Hoe oud is hij? Ik heb een tweejarige en die heeft de laatste tijd ook regelmatig vieze ogen. Dit is omdat de doorkomende kiezen op de traanbuis drukken. Ofzoiets, dit vertelde de tandarts mij. Rond deze leeftijd komen die kiezen ongeveer door.

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 09:43

Mijn paard heeft ook heel snel last van vieze ogen. Ze had lange wimpers die in haar ogen prikte. Die heb ik toen wat korter geknipt en nou heeft ze er haast geen last meer van.

Je kan het ook schoonmaken met een sponsje en wat lauw water.

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 11:25

Hoi je kan watten gebruiken of keukenpapier en zorg daarbij wel dat het goed in de ogen komt want dan werkt het het beste. Het moet dan met een paar dagen over zijn.

anne_bento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 14:27

Stacey schreef:
Hoe oud is hij? Ik heb een tweejarige en die heeft de laatste tijd ook regelmatig vieze ogen. Dit is omdat de doorkomende kiezen op de traanbuis drukken. Ofzoiets, dit vertelde de tandarts mij. Rond deze leeftijd komen die kiezen ongeveer door.

dit zou dan inderdaad goed kunnen want hij word eind mei 3 jaar!

hij heeft geen lange voorpluk of wimpers dus daar ligt het denk ik ook niet aan..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 08:35

Wat stacey zegt zou bij mij ook het geval kunnen zijn, mijn merrie wisselt op't moment heel erg én het ook al zo'n raar oog (wordt 21 maart 3)!

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 08:39

Dat was ook het eerste waar ik aan zat te denken, verstopte traanbuisjes. Misschien toch even prof. advies vragen? (tandarts of DA)

RoozJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 20:37

Heey,

De pony van mijn vriendin had dat ook, dat is heel vaak rodn dese tjid van het Jaar,,,,,het gaat wel weer over, maar je kan er ook salfjes op smeren

xxx

Lissyx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 20:41

Hallo,,
Je kan het ook heel goed schoonmaken met babydoekjes.. Dan ruikt je paardje ook weer lekker hihi
gr lis

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 12:58

Ik zou geen baby doekjes gebruiken want daar zit olie in en als dat in de ogen komt wordt alles alleen maar erger.

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 13:03

Ik maak het ook altijd schoon met babydoekjes dan niet met olie maar met met lotion. Je hebt ze ook ongeparfumeerd. Je moet natuurlijk ook niet IN het oog zitten maar erom heen. Mijn paard heeft er ook altijd last van en ik kreeg te horen dat het kwam doordat zijn voorpluk net iets te kort is waardoor het vaak in zijn ogen komt en irritatie veroorzaakt.

anne_bento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 14:46

ik zal ook eens kijken naar zn voorpluk.. maar wat wou je daar dan aan doen? korter knippen?
ik zal het proberen weg te halen met babydoekjes, hij heeft nu echt van die korstjes zitten die moeilijk van zijn vacht af te krijgen zijn

Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 16:18

annuh schreef:
ik zal ook eens kijken naar zn voorpluk.. maar wat wou je daar dan aan doen? korter knippen?

Nee volgens mij kan je er weinig aan doen denk ik. Alleen hopen dat het een beetje snel groeit of als de irritatie héél erg is, misschien een tijdje zó invlechten dat het net boven zijn ogen komt ipv erin. Ik merk wel dat het minder wordt door het constant schoon te houden.

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 18:31

Een van mijn merries heeft dit ook...... Daar deed ik Bright eye op, werkt super.... Geen last meer van vieze tranende ogen!!

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 19:55

Wat is Bright Eye?

Fleur1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 19:58

Bright Eye werkt echt super! Het is een soort zalfje. Je kan het gewoon kopen bij Divoza of bij de Paardendrogist of bij sommige ruitersportzaken. Ik zorg dat ik altijd Bright Eye op voorraad heb!

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 20:27

Ooh oke dan ga ik dat ook maar eens proberen. Wat is de werking daarvan?

anne_bento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 07:52

ik heb al bright eye maar heb het nog niet gebruikt voor hem, maar aangezien ik het toch heb staan kan ik dat natuurlijk wel doen. waar smeren jullie het dan precies? alleen in de ooghoekjes of ook op de rand onder het oog? ben bang dat het per ongeluk een beetje in de ogen komt, of kan dat niet heel veel kwaad?

spettertjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 10:07

Je hoeft de manen niet af te knippen hoor, met paarden met lange voorplukken heb je het ook. Die van mij heeft ook steeds vieze ogen. Wat je er ook aan kunt doen is de voorpluk gewoon vlechten of er een staartje van maken zodat de haren er niet steeds inwaaien. Het is geen mooi gezicht maar het werkt wel zonder al die vervelende zalfjes die je in en rond de ogen moet smeren.

Fleur1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 09:58

Ik smeer het altijd in de ooghoeken en rond de rand, het is niet erg als het in het oog komt hoor, het is geen prikkend of vervelend spul. Die van mij vinden het nooit erg als ik het er op smeer. Had je het al gebruikt? Meestal zie je de volgende dag al verbetering.

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:51

Mijn paard heeft dat ook.
Vooral in de winter, in de zomer, zelfs met de vliegen heeft ze er minder last van.

Ik heb alles al geprobeert en niks werkt echt.

Ze is nu 8 en ze heeft het al een aantal jaar.
Haar moeder had hier ook last van. (misschien erfelijk)

Ik doe er nu niet echt iets aan, als er korstjes zitten, gewoon met lauw water eraf halen.