Renee91 schreef:3 dagen op trektocht gaan maar wel goed bijvoeren.. dan blijft hij op kracht maar valt ook af
haha, ja gezellig met zo'n wild paard als jessie 
Sisim schreef:Veel krachtvoer (ik vind 2 kilo per dag veel) is helemaal niet nodig. Zeker als het paard niet veel werkt (een uurtje per dag bijvoorbeeld vind ik niet veel).
Van te veel krachtvoer en weinig werk worden ze dik. Zeker op stal.
Voer naar werk. Een dag niet rijden? Voer dan weinig krachtvoer, en wat extra hooi of wortelen ofzo. Een dag een flinke training of buitenrit? Voer dan wat extra krachtvoer.
De beste manier om af te vallen voor mens en dier is.....? Sporten!! Voor een paard dus flink aan het werk! Als je paard het land in gaat, blijf dan lekker met haar werken, dan valt te dik worden wel mee.
Die van mij staat het hele jaar door 24u/dag op gras, in de winter voer ik veel hooi en maar ongeveer een kilo krachtvoer per dag. Verder krijgt ze wortelen. Zodra het gras begint te groeien, schrap ik het krachtvoer. Ik rij alleen maar buiten en bij flinke ritten van een paar uur of trektochten voer ik krachtvoer bij. Maar nooit meer dan een kilo.
Geen idee of mijn manier goed is voor jou paard. Vraag advies bij een voedingscentrum ofzo.
Dit vind ik wel een goede manier! Ga het zeker proberen, dankjewel!