Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
nikyta34 schreef:ik raakte mijn voor ijzer n paar jaar geleden ook steeds kwijt en de eerste week met springschoenen aan hielp echt dus wie niet waagt wie niet wint,
Doet dat niet zeer op ijzers lopen??
Doet dat niet zeer op ijzers lopen??
Djesseka schreef:Spark is een topper die erg fijn loopt en in ruim anderhalf jaar nooit een dierenarts heeft gezien (*Klopt af*), maar de hoefsmid zien we bijna wekelijks.
Dinsdag 14 februari: bekappen en nieuwe ijzers
Donderdag 16 februari: ijzer lv eraf op wei
Dinsdag 21 februari: ijzer er weer onder
Zaterdag 25 februari: ijzer lv eraf met longeren
De smid komt altijd op dinsdag, maar vandaag natuurlijk net niet.. Spark loopt zonder ijzer kreupel, doordat ze op haar straal loopt en een gevoelige zool heeft. Normaal alleen op het harde, maar nu ook steeds op het zachte. In totaal heeft ze tussen donderdag 16 en vandaag twee dagen goed gelopen. Bovendien is lv haar slechte voet; ze heeft er ook al eens een zweer aan gehad en het is altijd deze voet die een ijzer mist als er één mist.
Wat denken jullie hiervan?
!
Djesseka schreef:Een tijdje wei is voor een 6-jarige Z2-er geen hele fijne optie.
Bandida schreef:Djesseka schreef:Een tijdje wei is voor een 6-jarige Z2-er geen hele fijne optie.
Toch wel hoor, maar voor jou niet zo.
Laat die ijzers er maar gewoon afhalen, door een goeie smid/bekapper, die heeft hij waarschijnlijk toch niet nodig. Dat wordt een tijdje aanpassen (zool en straal harden) maar daarna heb je een paard met gezonde voeten.
Citaat:En hoe bedoel je dit?
Citaat:Kun je daar aankomen zonder ijzers?
Citaat:Ik vind de foto's van Smurf er heel goed uitzien!