Ik zet mijn paard zonet vast in de poetsstal, hij komt met een touw los en kan daardoor gaan snuffelen op de grond.
Eerder had ik wat kopstukken & leer gepoetst met van die kleine ronde leersponsjes.
En ik betrapte hem er nog net op eentje van die op te eten!!!
Ik heb nog snel geprobeerd het uit zijn mond te krijgen, maar helaas te laat, hij had het al door.
Ik voel me zo vreselijk hierbij. Ik had die daar natuurlijk nooit mogen laten liggen.
Ik heb reeds DA gebeld, maar die zei dat er momenteel niets is dat hij kan doen. Ik moet gewoon afwachten en hem om de 3 uur controleren op mogelijke koliek verschijnselen.
Is dit ook reeds iemand overkomen en hoe liep het af? Het was een klein rond schijf sponsje (diameter zo ongeveer 6cm en 2cm dik). Het zat wel helemaal onder de leerzeep
Ik snap het niet meer.
Vorige week na het rijden, kom ik uit de bak op het steentjespad en daar stopt hij plots en wrijft z'n neus aan zijn voorbeen, maar daarna neemt hij een kiezelsteentje op en slikt ook dit door!!??
Ik heb sindsdien dagelijk zijn mest grondig nagezien of dit steentje er al uit is, maar nog steeds nikske. Zou het kunnen dat die er nog ergens in zit? En wat moet ik daar nou mee?
Ik heb dit nog niet aan de DA verteld, maar die komt maandag voor een van mijn andere jongens dus zal ik dit ook maar even vragen.
Waarom eet hij toch van die rare dingen. Hij heeft heus niets te kort. Steeds ad-lib hooi, zoutsteen, dagelijkse weidegang, wordt regelmatig bereden, kan spelen met andere paarden, kortom gelukkig paard, maar toch is hij steeds klaar om ongewenste dingen te eten. Hij krijgt ook een all-round voedingsupplement.Waarom oh waarom?
Ik hoop zo dat hij geen last krijgt van dit sponsje.
Alle ideeen welkom. Dankjewel
Groetjes,
Patsy.
Toen zag ik dat je in de USA woont

. Gelukkig is alles weer ok.