Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
), heb hier nooit nadelige gevolgen van ondervonden. Volgens de da was het ook niet schadelijk. Zorg er alleen voor dat je de boel een beetje schoonhoudt bij de ruin. 
. We hadden ze dus even samer gelaten en ja, hij werd weer helemaal jong en sprong er een paar keer boven op.pantarhei schreef:Het verschil met een hengst is dat als de merrie bevrucht is, ze niet meer gedekt wil worden en de hengst afslaat. Zo;n ruin blijft er maar op raggen. En hoeze niet beschadigt? Door de deken heen lijkt het nu wel of ze schimmel heeft, overal zijn schrammen en is het haar weg. Ik ga die Pro dinges van de paardendrogist maar eens proberen

Citaat:Dat is volgens mij niet waar. Een ruin blijft er niet op raggen, want als de merrie niet meer hengstig is, dan ontbreken ook de geuren waarop de ruin reageert. Een ruin zal het alleen proberen als de merrie de juiste geur (fermonen?) produceert, is de merrie niet meer hengstig, dan zal er bij een ruin geen belletje gaan rinkelen.
Deze ervaring heb ik althans bij mijn eigen ruin, die graag op hengstige ponymerrietjes en fjorden springt, als ze maar klein zijn. Op een paardenmerrie durft-ie niet - de held. Overigens is het met de jaren afgenomen.
wimaju schreef:mijn ruin blijft ook dekken wij spuiten op de merrie antibijt
zodat ie tijdens het voorspel een vieze smaak krijgt en haakt dan af