Opeens opvallend veel gapen???? gewoon of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bianca6

Opeens opvallend veel gapen???? gewoon of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 09:53

Mijn 4 jarige andalusier staat ineens opvallend veel te gapen... echt de hele tijd achter elkaar gisterenavond maar vanochtend weer.... misschien moe??? of moet ik me ongerust maken?

Quincylady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 10:33

Dat doet mijn paardje ook voordat ik het hoofdstel in doe en vaak na het rijden. Dus ik ben daar ook wel nieuwschierig naar.

simodi

Re: Opeens opvallend veel gapen???? gewoon of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 11:08

heb wel eens gehoord dat paarden ook gapen als ze pijn hebben, bijv. als er beginnende koliek is. Ik zou het eens aan je DA vragen, want zo moe zal je paard toch niet zijn ....

heleenxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:42

Soms wijst het op maagproblemen.

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:44

ohh? ik dacht juist dat gapen een teken was van ontspanning??

zie de paarden het meestal doen na het rijden..

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:53

Als ze het meer doen als anders dan kan er indedaad wat aan de hand zijn

Yellowfish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:57

Hmm, misschien de DA bellen en even daar aan voorleggen? misschien weet hij/zij iets?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 15:04

Kan soms duiden op maagproblemen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 15:04

Ow, dat zei Heleenxx al. Sorry

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 23:38

Haar paard staat net een paar weken op haar nieuwe plekje. Ze is gewoon ontspannen en heeft het naar haar zin.
Mijn paarden staan ook te geeuwen en zien er tevreden uit.

spiritoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 08:46

Gapen kan een aantal redenen hebben gewoon lekker relaxed zijn.

Maar kan ook een soort oversprong gedrag zijn.
Mijn 4 jarige hengst doet dit op het moment dat er iets spannends gaat gebeuren of net gebeurd is. Of net voor en na het werken. Ik heb bij hem ook een hart test laten doen om bepaalde dingen gewoon uit te kunnen sluiten. Ik heb ook wel eens gelezen dat dit te maken kan hebben met een gebrek aan zuurstof in de hersenen.

Door gewoon goed te observeren en te kijken en te luisteren zal je vanzelf wel gaan ontdekken of dit echt een oorzaak heeft of dat er niks aan de hand is.

Succes!!

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 23:50

Volgens mijn da kan het duiden op een maagzweer. Even da bellen dus!

Groetjes, Susan

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 23:56

Kendi doet het ook wel eens, en dan niet 1 keer, maar gewoon 8 keer achter elkaar ofzo. Maar ze doet dat al zolang ik haar heb, ongeveer eens per maand dat ik haar erop betrap. Maar Kendi is de vrolijkheid zelve, ik kan me bijna niet voorstellen datie ergens last van heeft

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 09:37

ahaa.. zuurstofgebrek in de hersenen kan ze zeker hebben !!!! (grapje!)
Ze doet het sinds gisteren alleen nog sochtends en niet meer savonds. Gaf haar sinds een week wat zemelen en ben daar sinds eergisteren mee gestopt. Misschien dat het toch wat borrelde in haar buik.
We zullen maar even afgaan op Phia... dan Anda's uit Kessenich gewoon erg lui kunnen zijn

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 09:56

atreyuevita schreef:
ahaa.. zuurstofgebrek in de hersenen kan ze zeker hebben !!!! (grapje!)
Ze doet het sinds gisteren alleen nog sochtends en niet meer savonds. Gaf haar sinds een week wat zemelen en ben daar sinds eergisteren mee gestopt. Misschien dat het toch wat borrelde in haar buik.
We zullen maar even afgaan op Phia... dan Anda's uit Kessenich gewoon erg lui kunnen zijn

Ik denk dat Evita de lucht van haar geboortestreek heeft opgenoven en dat ze het weer heerlijk vind om weer in Kessenich te zijn . Ze ruikt natuurlijk op afstand de mooie mannen daar en droomt daar heerlijk van.

Dus....... een klein Polacootje of een Presumido of een Duende of een Duque ......

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 10:24

jaja... binnenkort mag ze haar prinsen weer ontmoeten! En dan volgend jaar .... een klein Evitaatje! .. dat belooft wat! Ze is echt al een hele dame... goed dominant en heel gehaaid.. maar gelukkig ook heeeel lief!
Ze kan nu al driedubbele knopen los peuteren..... en verzint zelf kunstjes om wortels los te peuteren van iedereen die in de buurt komt... en ik krijg dus steevast bij iedereen de vraag... "ahhhh mag ik haar een wortel geven.. kijk eens hoe lief ze doet..."

Holaso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 11:49

Mijn ruin voelt zich ook goed in zijn vel, maar geeuwde ook veel. Als het vlak voor of vlak na etenstijd is, dan duidt dat meestal op maagontsteking of maagzweer. Zou er toch maar even de DA bijhalen, want als je dat niet verzorgt, kunnen ze er kolieken van krijgen.

Een paard geeuwt normaal gezien zelden, dus als dat verandert bij jouw paardje, dan heeft dat meestal wel een oorzaak.

herbey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 12:28

Paarden geeuwen ook als ze zich vervelen.
Dat is wat mijn DA me vertelde.

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 12:35

hmmm ik kijk het nog even aan. vanochtend heb ik het niet gezien maar heb ze ook alleen maar eten gegeven dus ben er niet lang bijgebleven.

Dressuurgek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 16:56

Maagzweer.....

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 17:15

atreyuevita schreef:
jaja... binnenkort mag ze haar prinsen weer ontmoeten! En dan volgend jaar .... een klein Evitaatje! .. dat belooft wat! Ze is echt al een hele dame... goed dominant en heel gehaaid.. maar gelukkig ook heeeel lief!
Ze kan nu al driedubbele knopen los peuteren..... en verzint zelf kunstjes om wortels los te peuteren van iedereen die in de buurt komt... en ik krijg dus steevast bij iedereen de vraag... "ahhhh mag ik haar een wortel geven.. kijk eens hoe lief ze doet..."

Dan Polaco er op doen, dan krijg je een komiek 1ste klas. Atje is ook een komiek, net zijn pa!

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 19:21

Paard bij ons op stal gaapt op het moment ook erg vaak.Iniedergeval ik zie het hem veel vaker doen dan normaal,maar kan ook zijn dat het me nu weer opvalt ofzo.

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 12:39

PhiaBink schreef:
atreyuevita schreef:

Dan Polaco er op doen, dan krijg je een komiek 1ste klas. Atje is ook een komiek, net zijn pa!

Nope... het wordt een Cartujano want Evita is dat ook... dus is beter aangezien ik het veulen wel ga verkopen..maar... misschien komt daar wel een Polaco nageslacht voor in de plaats? Wil graag nog een 3 jarige anda merrie, maarja... wordt een dure hobby he? We zullen zien....

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 12:46

atreyuevita schreef:
Mijn 4 jarige andalusier staat ineens opvallend veel te gapen... echt de hele tijd achter elkaar gisterenavond maar vanochtend weer.... misschien moe??? of moet ik me ongerust maken?

Heb bij mijn paard altijd het idee dat hij dat doet wanner hij zich erg lekker en ontspannen voelt

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 12:50

zal je een geheimpje vertellen.... Evita ging vorig jaar naar residelca om gedekt te worden (helaas nog niet genoeg hengstig) en toen stond daar een merrie naast haar... en we waren alle drie (Ik, Ben én Evita) meteen verliefd...
Dat was dus Flamenca....
Volgens mij niet te koop maar ik heb het niet gevraagd ook.... want nu gaat de inhoud van mn spaarpot naar ons huis ... maarre...
VERLIEFD! erg he.... zou zo Evita hebben ingeruild ... (schaam)
Dus ben verstandig... ze is toch niet te koop en ik heb er al 2..
Maarja.. dat is mijn geheim.... (nu niet meer HAHAHAHAHA)