Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
aerdenhout schreef:Zwemmen,want daar hebben we het over,is voor mens en dier natuurlijk heel goed.Probleem is dat je voor een paard een ander zwembad nodig hebt als voor mensen.Ze zijn er wel,maar het zullen er niet veel zijn.Ik zou zeggen,je dierenarts kwam met het idee,dus zal hij ook wel weten waar je heen kunt.Ben benieuwd.Als je wat weet laat het ons horen.
Renske20 schreef:in het Thermografie topic reageerde een bokker waarvan het paard ook aquatraining heeft, in Woudenberg is dat geloof ik?
Bramblerose schreef:SisLeone hier op bokt heeft er ook ervaring mee. Haar paard heeft kissingspines en krijgt ook aquatraining. Volgens mij was zij er wel enthousiast over!
SisLeone schreef:Het paard van Vlinder op bokt staat er sinds een klein weekje. Misschien kun je haar PB sturen wat zij ervan vindt?
oosterhoff schreef:Waar zit de artrose? Dat is nogal van belang. Spieren kan je ook op een andere manier trainen. Natuurlijk zijn aquatrainingen heel zinnig voor een paard, het hangt natuurlijk af van de ernst van de plessure.
Misschien is deze dag interessant voor je: www.equi-info.nl
kijk ook eens op www.hoefkatrol.com
Groeten Kirsten
oosterhoff schreef:Ik neem aan dat het in de voorbenen zit?
Mijn paard heeft artrose in het kootgewricht voor. Na de eerste les, zelfs de eerste 5 minuten, van mijn huidige trainer heeft mijn paard geen pas meer onregelmatig gelopen. Naar mijn mening zijn voorbeenproblemen hoofdzakelijk op te lossen door rijkunst.
Vraag je maar eens af hoe het komt dat sommige mensen met veel paarden nooit ergens last van hebben en andere altijd met paarden met blessures zitten.
De klassieke methode van rechtrichten en op de achterhad is heel belangrijk. Zorg dat je iemand vind die je goed instrcutie kan geven hierin!!!
oosterhoff schreef:Ik neem aan dat het in de voorbenen zit?
Mijn paard heeft artrose in het kootgewricht voor. Na de eerste les, zelfs de eerste 5 minuten, van mijn huidige trainer heeft mijn paard geen pas meer onregelmatig gelopen. Naar mijn mening zijn voorbeenproblemen hoofdzakelijk op te lossen door rijkunst.
Vraag je maar eens af hoe het komt dat sommige mensen met veel paarden nooit ergens last van hebben en andere altijd met paarden met blessures zitten.
De klassieke methode van rechtrichten en op de achterhad is heel belangrijk. Zorg dat je iemand vind die je goed instrcutie kan geven hierin!!!
annepanne schreef:Aquatrainen is niet zwemmen!!! Bij aquatrainen lopen de paarden op een lopende band en wordt daar water bijgelaten tot een bepaald niveau. Zwemmen heeft voor paarden weinig zin omdat hij dan heel andere spieren moet gebruiken en die dus normaal niet gebruikt!!
Voor nieuwsgierigen kijk op www.fpcdehofstede.com hier kan je door klikken op aquatraining en daar staat het een en ander uitgelegd! De resultaten zijn echt verbluffend!! Momenteel loop ik stage bij de aquatrainer heb je vragen pb effe of bel een van de genoemden op de site!!
De aquatrainer staat trouwens in Achterveld/ Leusden, 10 minuutjes van woudenberg. Er wordt doorverwezen via de vallei maar dat hoeft niet, kan ook via je eigen dierenarts of zelf!

annepanne schreef:Ja ik had het eigenlijk ook meer tegen aerdenhout die meteen concludeerde dat het zwemmen was zonder er iets vanaf te weten!! Had wel het idee dat jij goed geinformeerd was hoor!
Op zich is het een heel simpel principe maar de werking is gewoon super!! Hoe het met jouw paard zit kan ik je niet vertellen, ben geen DA maar wacht ff je verzekering af (sommige doen geloof ik 80 % vergoeden als het anders afkeuren van het paard is) en neem dan contact op met de aquatrainer!!
Misschien zie ik je binnenkort!!
O ja dit is de enige in Nederland!!
nu moet ik eerst anderhalf uur met de trailer jullie kant op. Het scheelt niet veel of gertjan kan bij ons ook een gave toko beginnen.
SisLeone schreef:[
[/quote]
Hey!!
Hoe is het met jouw paard trouwens??
quote]
Gaat wel goed geloof ik. Ben er vandaag ff geweest(waar ik Annepanne ook tegenkwam). Maar het is nu wachten op mijn zadel en om het voor elkaar te krijgen dat ik, Gertjan en zadelmaker op dezelfde dag kunnen om te zien hoe het zadel ligt. Als dat voor elkaar is dan hoeft het niet lang meer te duren en is ie weer thuis. Kan ik weer lekker elke dag knuffen...
annepanne schreef:Hij werkt ongeveer van 's ochtends 8 uur tot 's avonds 10 a elf (als het meezit..) dus echt respect!! Hoop dat ie een beetje uit kan zieken...
Ja geloof dat ik het weet dan (en ga t morgen wel ff checken, hi hi)