Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Wendy schreef:Stuur Cookies hier op bokt eens een pb, zij heeft er sowieso ervaring mee!
(sielugh)
en dus heeft ze in onze ogen nog een half jaar te lang moeten lijden
. Dit is dus vreselijk, als die tumor kapot gaat moeten de mensen echt niet meer te lang wachten want dat is echt een ramp, andere paarden waren ook heel afstandelijk tegen haar vanwege de stank. Daar werdt je echt
van. Volgens de da (lingehoeve) kwam het ook weinig voor dat de tumor kapot ging. Deze pony was toen al ver in de dertig. 

snowylover schreef:Heel erg bedankt. De DA komt morgen en denk dat we haar laten inslapen. Ze komt niet meer van haar plaats. Fijn dat jullie me zo steunden.
Cookies schreef:Wendy schreef:Stuur Cookies hier op bokt eens een pb, zij heeft er sowieso ervaring mee!
Kijk de tamtam begint al te werken![]()
Ja, een van de sympthomen van Cushing kan hoefbevangenheid zijn. Er zijn heel veel sympthomen. Hetgene wat je het meeste ziet is die rare droge krullerige vacht die maar niet wil verharen (of gedeeltelijk) Je dierenarts kan een bloedtest doen. Maar daar komt het in veel van de gevallen niet uit. En bij hoefbevangenheid kun je de test niet eens doen want je DA moet je paard met iets inspuiten waar hij weer hoefbevangen van kan raken. Wel kan je DA aan de hand van de sympthomen kijken of hij een vermoeden van Cushing heeft. Bij mijn pony was er eigenlijk geen twijfel mogelijk. Dus zijn we gelijk maar met de behandeling begonnen. Er zijn verschillende middelen waarvan "pergolide" eigenlijk de beste en de goedkoopste is. Mijn pony (28) is weer helemaal opgeknapt en we rijden zelfs weer.

Dus morgen maar eerst even overleggen wat de DA zegt. LecyTinker schreef:voor honden en katten zijn er hele goed oplossingen... dierenartsen weten voor die dieren een stuk meer... en er is ook reguliere medicatie voor honden en katten.