Wat doen jullie als je paard koliek heeft, of lijkt te hebben? (buiten de veearts bellen enzo
). Gaan jullie rondstappen tot de veearts komt, of laat je het paard met rust ... Mij hebben ze altijd gezegd van dat paarden niet mogen gaan liggen en zeker niet gaan rollen ... en dat je dus daarom er altijd mee moet rondstappen als ze tekenen van koliek vertonen ..
Maar heb ookal gehoord dat je best je paard in de weide kan laten of bv. in een bak ofzo en je paard met rust laten, en dat die kan gaan liggen wanneer die wil of wat rondstappen of gewoon stilstaan ...
Wat weten jullie hiervan?
Groetjessss

kwam ik er dus achter dat mijn pony al zwetend en rollend bezig was...ik en touw gepakt en me moeder heeft de DA gebelt! toen ben ik er mee gaan lopen want als ik stil ging staan wou die liggen en rollen! nadat de DA was geweest moest ik van hem nog een half uur lopen met em tot het beter ging en dan moest ik em rustig op stal zetten en kijken hoe dat ging. ook mocht ie de eerste uurtjes niks eten om zen darmen rust te geven... gelukkig is het goed gekomen maar laat je paardje nooit rollen als ie koliek heeft want dit maakt het alleen maar erger! het verschilt per paard wat ze doen en per DA wat hij jou adviseert, maar ik denk altijd maar zo die DA heeft er voor gestudeert en hij zal het wel weten