vandaag haal ik dr uit de stal.. ze liep n beetje stijvig, maar dat heeft ze wel vaker... dus ik gezadeld, naar de bak, en eenmaal in de bak stap ik op, en gewoon hartstikke raar wegstappen, ik me teugels op maat magen, wil ze gewoon helemaal blokkeren echt heel raar, en ze wou dus niet lopen, ik naar stal en afgezadelt en ben wat gaan stappen, maar het leek alsog het alleen maar slechter werd
dus ik zet haar in de box, en ze draait om, en staat half te hinkelen en wilde haar linkervoorbeen leek het wel ontlasten... dus ik wat mensne gehaald, haar weer eruit gehaalt, nou gewoon DRAMA hoe dat dr box uitstapte... echt gewoon 4 benen kreupel opeens...
nou veearts erbij... is ze een stuk van die linkervoorhoef af gaan snijden, op zoek naar een zweer of kneuzing, maar ik vond het er mooi wit uitzien allemaal, maar ze bleef net zo lang doorsnijden ja dan zie je vanzelf wel een rood vlekje..
wij gevraagd of ze ook naar haar achterbenen wou kijken en dr heup, nee dat deed ze niet want dat deed ze liever vrijdaga ls ze trugkwam echt heel raar...
ze heeft de linkervoorhoef dus in het verband gezet en wil dus dat we haar 4 dagen niet haar box uithalen, ze mag alleen als we gaan mesten eff haar stal uit, en aan het hek staan, maar we mogen verder niets doen....
ik persoonlijk vind dit erg raar, zeg maar gerust heel raar... het dier liep echt met 4 benen kreupel en weigerde ( als het aan haar lag ) om een stap te zetten het leek wel of alle 4 dr benen pijn deden...
echt zielig vond ik het gewoon. nu wil dus haar eigenaar morgen nog even een andere veearts ernaar laten kijken, want wij zijn het hier niet bepaald mee eens... dalijk staat het dier daar pijn te lijden en is misschien heel wat anders dan wat deze veearts denkt, en is beweging missch juist goed.. je weet het nooit...
nu morgen maar even afwachten....
wat vinden jullie hier nou van?