Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

maar vaak in de kliniek hebben ze meer apparatuur om het eens van binnen te bekijken.. zo bedoelde ik het.geeek schreef:ik snap wel dat je er alles aan doetmaar vaak in de kliniek hebben ze meer apparatuur om het eens van binnen te bekijken.. zo bedoelde ik het.
ik hoop dat je gauw weet wat het is, want ik zou echt gek worden als ik niet wist wat mijn paardje had, dat zul jij denk ik ook wel!
) zeg maar door de darmen, waardoor de kans op koliek kleiner is. Nancy_evita schreef:hhm, ik zou iig, als je haar weer gaat voeren, lijnzaad er doorheen doen.
Dat 'glijdt' (ieeuw, dat klinkt vies) zeg maar door de darmen, waardoor de kans op koliek kleiner is.

darinka schreef:hoi make heeft ook een paar jaar terug steeds heftige kolieken gehad en die bleven steeds terug komen.
we zijn naar utrecht gegaan en daar kwamen ze erachter dat ze maagzweren had toen ze medicijnen kreeg hiertegen werden de koliekken ook minder heeft toen nog maar 1keer koliek gehad.
symptomen van maagzweren zijn steeds kauwen (zonder dat ze eten in d emond hebben.
Petersburg schreef:ook een vraagje, heb je hem op stal met stro-vlas-zaagsel staan?
in ieder geval, laat het paard wel in beweging (stappen dan) zodra het minder wordt naar de da, of laat da nog een keer komen kijken
Blue_Star schreef:Ik herken deels dit verhaal
Vooral de peesblessure wekte bij mij erg aandacht op
Het kunnen kolieken zijn van te lang stilstaan(peesblessure)maar misschien ook de overgang stal naar paddock,lijkt me erg moeilijk als je lang op stal staat en opeens op de paddock gaat
Ik ben niet zeker,ik denk alleen maar mee
liannes schreef:wat tola zegt, daar lijkt het het meeste op,
onze friese merrie had dat ook , toen na de dracht 3 keer tijdens de hengstig heid,
ze was dan helemaal gek van de koliek,
snel weer drachtig gemaakt, en voila over,
succes