Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Marijn4045 schreef:Ik kreeg net de PenS pas en heb het artikel meteen opgezocht. Volgens mij is dit het ideale middel om preventief (eens per jaar) te bekijken hoe het zit met de (over)belasting van je paard. Ik heb nu een paar rottige jaren achter de rug met Tjalko met verschillende blessures die niets met elkaar te maken hebben. Ik ben daardoor redelijk onzeker geworden in wat hij aan kan en wat niet.
Ik heb er dus zeker wel 110 euro voor over om af en toe een beeld te krijgen of ik nog wel goed bezig ben met hem.
Pipo schreef:Thermografie is een interessant iets, echter zul je wel de kreupelheid 100% moeten kunnen aansluiten, dus niet alleen de thermografie maar ook dmv kreupelheidsonderzoek en verdovingen.

Moreno schreef:ze zei dat bij thermografie, als ej je hand bijvoorbeeld op de hand van de rug legt dat dat dan al zou aangegeven worden als een pijnlijke plek. maar volgens mij klopt dit heelmaal niet want in de P&S stond dta dit een paar jaar terug zo was maar dat de apparatuur inmiddels al was aangepast..
SisLeone schreef:...Gertjan den Heijer van de kliniek in Woudenberg...