Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Blanket schreef:okay ik ben het met je eens dat het een slijtage is .Wat ontstaat door irritatie en als je dat kan verhelpen dan kan je het mischien niet genezen maar wel ervoor zorgen dat het niet erger wordt ?? Of zie ik het nu veelste rooskleurig allemaal
gootje12 schreef:kijk maar uit,met zo`n operatie.Als het op een zenuwsnee uitdraait,kan je paard zelf z`n voet verliezen zonder dat hij het merkt!
Mosquito schreef:Ja lekker zo'n zenuwsnede, paard voeld dus niks meer aan zo'n been
Zou hij een wond krijgen of een andere aandoening dan voelt hij niks en loopt er gewoon mee door. Je kan zo'n paard dan mooi aan gort rijden. Maar volgens mij is het ook verboden.
Tip : Natuurlijk bekappen !!!!
youngster schreef:Mosquito schreef:Ja lekker zo'n zenuwsnede, paard voeld dus niks meer aan zo'n been
Zou hij een wond krijgen of een andere aandoening dan voelt hij niks en loopt er gewoon mee door. Je kan zo'n paard dan mooi aan gort rijden. Maar volgens mij is het ook verboden.
Tip : Natuurlijk bekappen !!!!
Je moet idd ontzettend voorzichtig zijn met zo'n been. Zou er persoonlijk zelf nooit voor kiezen.
HKO is niet operabel. Als het echt heel erg is, dan werkt echt helemaal niks meer, natuurlijk bekappen niet, ijzers niet. Dan zou het enige nog op de medicatie zetten altijd een oplossing zijn, maar het beestje uit zijn lijden verlossen is dan het eerlijkste.
Simmie waar zou het paard dan geopereerd gaan worden?
oosterhoff schreef:Ik ben niet voor een zenuwsnede maar als je echt alles al hebt geprobeerd dan ik vind het wel een betere oplossing dan afmaken!!!!
Voor de geintresseerden kan je informatie winnen op 18 februarie.
www.equi-info.nl
(vernagelen of een nageldruking kan dan veel problemen opleveren, terwijl je tijdens het nagelen niet door het paard wordt gewaarschuwd dat er iets fout zit.) en fokken: vaak zit er in hko wel een erfelijke component. Riant schreef:Dit is een ethische kwestie voor mensen, ik denk dat het voor het paard geen fluit uitmaakt eigenlijk. Ik ben geen voorstander van zenuwsnedes maar ik kan me heeeeel erg goed indenken dat je als je een paard bijv. 10 jaar hebt gehad en hij kan nog 10 jaar als gezelschap bij je blijven dat mensen daarvoor kiezen.