Kreupel aan voorbeen; opgezwollen pees

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marloez

Kreupel aan voorbeen; opgezwollen pees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 20:46

Na het rijden liep ze iets kort met haar ene been, maar ik wist dit niet zeker. De volgende dag was er niets te merken en heb ik ook gewoon (best intensief) gereden met haar.. De dag erna ben ik niet geweest en toen ik vandaag weer kwam was ze overduidelijk kreupel! Haar pees is warm en opgezwollen en ze heeft er duidelijk pijn aan!

Opzich niets bijzonders.. komt wel vaak voor dacht ik zo.. Maar..

..mijn pony heeft nog nooit iets aan haar benen gehad, en ik ben dus ook maar een 'beginner' met de behandeling hiervan..

Rust en 2 keer per dag afspoelen ja.. zijn er verder nog tips? Of handige ideetjes?

Kelly_ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:49

Een peesscan laten maken, en aan de hand daarvan een advies vragen aan de veearts.

Marloez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 20:53

ehm tja maar dat is ook weer zo wat..
Volgens mij zijn scans verschrikkelijk duur
Als het niet minder wordt de verdikking zal ik het wel doen als dat noodzakelijk is!

Kelly_ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:02

Best kans dat de zwelling verdwijnt hoor, of het kreupelen verdwijnt maar de schade daarmee niet.
Als er een peesprobleem zit zal deze pas na 3 maanden tot een half jaar zijn genezen. Ga je toch eerder aan het werk maak je de schade steeds opnieuw of zelfs erger.

Je kunt er eigenlijk pas echt wat over zeggen als er is gekeken naar de mogelijke schade.

Marloez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 21:09

Ow dat wist ik niet!
Ik dacht dat als het paard niet meer kreupelt en de zwelling weg is dat er dan weer (rustig) mee gereden kon worden. (langzaam opbouwen).