Ja, Amber mag gewoon niet gezond zijn...Na een heftige hoefbevangenheid in het voorjaar en een hele tijd rustig aan doen vanwege een peesblessure gaan we nu weer verder met een onbekend iets.
Gister kwam ik terug van een korte buitenrit, veel gestapt, beetje gedraafd en een korte galop. Niks raars behalve dan dat zij zich druk maakte want ze had een tijdje stil moeten staan vanwege de sneeuw.
Eenmaal het zadel eraf gehaald zie ik dat ze haar linkervoorbeen naar voren zet alsof ze iets aan het aanwijzen is. Ze loopt er absoluut niet goed mee. Ook in de wei zet ze het been naar voren. Met de rit was er niks aan de hand!
Hoeven schoon en nagekeken en d'r been helemaal afgetast: niks.
Toch een klein plekje op de hoef die iets warmer is dan de rest dus ik denk: misschien een hoefzweer.
Vandaag de hoefsmid maar die kon niet met zekerheid zeggen dat het een hoefzweer is omdat die plek dan nog warmer zou moeten zijn. Hij zegt dat het of een beginnende zweer is die nog diep zit of dat ze zich dan toch verstapt heeft. Nu moet ik wachten tot maandag en dan kijken hoe het zich ontwikkeld.
Wat denken jullie? Herkennen jullie dit naar voren zetten van het been?
Ik vind het zo erg en ik vraag me nu af waarom het nooit eens een keertje helemaal goed kan gaan met Amber..
Dat is gewoon de manier waarop paarden een "dutje" doen. Pas als ze op 3 benen echt staan, met 1 been vooruit, dan maak ik me zorgenn !