Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Jellie schreef:Bedoel je dat haar vacht daar wit is? Of is er sprake van verharding? Is ze er gevoelig op? Probeer het iets duidelijker te omschrijven of maak er een foto van
Lenneku schreef:Gewone witte haren komen vaker voor doordat peesbeschermers (of andere beenbeschermers) te lang hebben omgezeten. Dit komt wel vaker voor.
libke schreef:Na drukplekken groeien er nadien witte haren terug (zie je ook veel bij de schoft) kan eigenlijk geen kwaad ,is alleen maar estetisch minder . De beenbeschermers kunnen weer aan hoor!!
crossmonster schreef:zo te horen knellen je peesbeschermers, ik zou er alleen mee rijden als het echt nodig is, met buitenrijden en springen/
sorayaaaaa schreef:crossmonster schreef:zo te horen knellen je peesbeschermers, ik zou er alleen mee rijden als het echt nodig is, met buitenrijden en springen/
ja ik denk dat ik dat ook maar ga doen.
want een verzorgster had ze een nacht op gelaten. gelukkig waren der benen niet dik en warm! ik schrok me dood.
maar toen had ze al die witte plekjes.
maar bedankt voor de tip. ik ga het zeker allen met springen en buitenrijden doen!
groetjes Miranda
sorayaaaaa schreef:crossmonster schreef:zo te horen knellen je peesbeschermers, ik zou er alleen mee rijden als het echt nodig is, met buitenrijden en springen/
ja ik denk dat ik dat ook maar ga doen.
want een verzorgster had ze een nacht op gelaten. gelukkig waren der benen niet dik en warm! ik schrok me dood.
maar toen had ze al die witte plekjes.
maar bedankt voor de tip. ik ga het zeker allen met springen en buitenrijden doen!
groetjes Miranda
.
.
Rupsje schreef:Het zijn volgens mij inderdaad gewoon drukplekjes wat een paard ook wel vaak bij zijn schoft heeft.
Die witte haren kunnen geen kwaad, maar je peesbeschermers schuren dus een beetje.
Afscheren helpt niet om de echte kleur terug te krijgen, het blijft gewoon witte haren dacht ik.
Heeft mijn pony ook..

simodi schreef:Kan komen door beschadiging onder de peesbeschermers. Let er op dat er geen zand tussen de huid en de peesbeschermer zit/komt, altijd heel nauwkeurug schoonmaken a.d. binnekant na gebruik. Anders ontstaat er een schuurplekje en de afgeschuurde haartjes komen als witte haatrjes weer terug. Misschien heb je toch niet het goede model beschermer voor je paard/pony? Ze zijn er immers in veel verschillende maten en uifvoeringen. Misschien is de voering ookwel net te ruw voor haar wel, probeer dan eens beschermers met lamsvel a.d. binnenkant.
merrieveulen schreef:deze plekken zijn drukkingen. de oplossing is simpel. zachtere beenbeschermers of de huidige beschermers losser doen. als je beschermers hebt met elastiek, moet je ze zo doen dat het elastiek net niet meerekt. als je de beschermer op en neer beweegt moet de huid van het paard wel meebewegen. dan heb je ze precies goed.