Paard ligt veel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Paard ligt veel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 12:15

Ik weet dat ik hier al eens een topic over heb gelezen maar de zoekfunctie is waardeloos dus dan nog maar een keer.

Sinds een paar dagen ligt mijn paard heel veel in zijn stal, terwijl hij dat normaal eigenlijk alleen 's nachts doet.
Hij eet goed, heeft geen koorts, mest normaal dus ik weet eigenlijk of ik er wat achter moet zoeken of dat hij ineens heeft uitgevonden dat het best lekker ligt

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:33

Kan heel goed hoor. Lan ligt in de winter ook veel als ze op stal staat toevallig. En vooral als de stal lekker schoon is met veel stro.
Ik kan me het topic herinneren, maar kon het ook niet vinden. Heb voor je gezocht.

_Dunja_

Re: Paard ligt veel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:56

Mijn pony ligt op het moment ook meer dan normaal.
Als ze hooi krijgt gaat ze liggen en dan lekker eten dan hoeft ze niet met haar hoofd te bukken
Denk niet dat je je druk hoeft te maken tenzij je paard ook ander gedrag vertoont als hij zijn stal uit moet en moet lopen rijden etc.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:59

Er is verder niks veranderd in je training of in de stal?
Vanaf het moment dat ik travers en appuyementen ging leren is mijn paard toen hele dagen in de houtkrullen plat gaan liggen snurken, blijkbaar was het erg vermoeiend

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 13:35

Die van o0ns liggen ook veel in de winter ik denk inderdaad dat het met de winter te maken heefd want in de zomer heb ik ze nog nooit zien liggen

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 16:05

)
Urielle schreef:
Er is verder niks veranderd in je training of in de stal?
Vanaf het moment dat ik travers en appuyementen ging leren is mijn paard toen hele dagen in de houtkrullen plat gaan liggen snurken, blijkbaar was het erg vermoeiend

geweldig !

Ja, hij staat wel sinds zondag weer een beetje in training nadat hij 6 weken boxrust heeft gehad. Maar zo vermoeiend is dat nu ook weer niet. (tenminste naar mijn idee )

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:16

Kan me ook zo niks bedenken eigenlijk. Paardje bij ons op stal is boven de 20 en is chronisch bevangen geloof ik, maar ik neem aan dat je dat wel zal herkennen bij die van jou

heleenxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:51

Hou hem toch maar extra goed in de gaten. Vaak blijkt er achteraf toch iets aan de hand te zijn. Het hoort in ieder geval niet,

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:56

Bij mij gaan dan ook de alarmbellen rinkelen- pas geleden had mijn arthrose paard een periode waarbij ze (in mijn ogen te vroeg) ging liggen in de stal- gelukkig was het niet de arthrose, maar wel rotstraal tussen de hoefballen (1 voet is heel erg nauw)

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:00

Heb je al gezien hoe hij opstaat en hoe hij s'morgens zijn stal uitkomt?

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:08

Ik ken een paard van tegen de 20, ook tegen het hoefbevangen aan (of al helemaal, geen idee, is mijn paard niet) (ze heeft cushing), en ook die ligt erg veel. Ik zou niet weten wat ik zou doen als mijn paard veel ging liggen. Ik denk eigelijk ook wel dat er een (kleine) oorzaak is. Hou het gewoon in de gaten.

Ik heb trouwens ooit gehad dat mijn paard ging liggen op concours. Was zomerconcours, heerlijk zonnetje erbij, lekker op het gras. En we stonden bij de trailers en we lieten de paarden wat gras eten. Toen ging mijn paard opeens lekker liggen. En ik dacht: goh, die voelt zich tegenwoordig al lekker thuis op wedstrijd. Bleek achteraf dat hij waarschijnlijk oververhit was.
Toen had ik niet echt in de gaten dat er iets mis was en hij oogde verder ook volkomen normaal. Ik heb er verder ook niets aan gedaan, later ook niet. Maar ik las het later eens in een boek.

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:09

Ik zou het ook in de gaten houden. Hij kan lichtelijk tegen hoefbevangenheid aanzitten en zo zijn voeten ontlasten. Zou even kalm aandoen met krachtvoer en dergelijke

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:13

Ik weet dat er in de dravers wereld paniek uitbreekt als er een paard ligt. Veel liggen is een teken dat er iets niet goed is.

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 07:10

Gelukkig is Fitz geen draver

Heb al contact gehad met de kliniek en hoef me vooralsnog geen zorgen te maken. Wel kampen er heel veel paarden momenteel met wat virussen dus een kwestie van goed in de gaten houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 07:49

Houdt hem maar in de gaten, ik ken een paard dat ook heel veel lag en soms kon je zien dat hij wat buikpijn had. Dit paard had bloedwormen ondanks ontwormen. Na door DA ontwormd en heel scala door had gelopen is hij nu dusdanig opgeknapt dat hij overdag nooit meer ligt.Paard was dus echt ziek. Eigenaar zei dat het paard gewoon relaxed was en altijd veel lag.

dry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 08:03

Kan het niet (deels) komen doordat ie op stal staat?
Ze hoeven daar praktisch niks te doen voor hun eten, dat komt naar hen toe. Krijgt je paard wel genoeg beweging en heeft ie genoeg afleiding op stal?
Mijn haflinger staat ook op stal en daar ligt ie best veel.
Maar in de wei zag ik hem haast nooit liggen, want daar had ie het te druk met opletten en grazen.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 02:58

Fitzroy schreef:
Ik weet dat ik hier al eens een topic over heb gelezen maar de zoekfunctie is waardeloos dus dan nog maar een keer.

Ik was net aan het zoeken naar een ander topic, en toen kwam ik een topic tegen over veel liggen. Ik weet niet of het het topic is wat jij bedoelde, maar dit is ie:
[MD] Paard ligt veel!

tienus63

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:48

Paarden van mijn buurvrouw worden het laatste jaar eigenlijk niet meer bereden. Ze staan 's nachts op stal, maar de hare liggen met grote regelmatig in de wei te maffen.
Terwijl de onze alleen maar bij lekker zomer weer in de wei gaan liggen of wanneer wij ze zomers vanwege de temperatuur 's nachts buiten laten. Die van ons slapen alleen maar in de stal. Ik zie ze eigenlijk nooit liggen, ik kan het zien aan de deken en dat ze zich 's ochtends uitgebreid uitrekken. De onze worden wel aan het werk gezet.

Hebben ze heel hard gewerkt of de stal is net opgestrooid, dan betrappen we ze soms bij de laatste voederbeurt al liggend. Zou inderdaad dus komen door de training van je paard.

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 18:20

@Vonnie, die bedoelde ik niet. Overigens is het nu al weer normaal en hij is ook al weer wat levendiger.
Dus ik denk dat hij niet zo lekker in zijn vel zat verleden week.

heleenxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 20:41

Goed nieuws!
Houden zo, misschien toch even een virusje!

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 22:02

mijn pony ligt ook altijd plat in de stal
maar die is heelk druk in de wei die kan nog geen 10 minuten rustig grazen

LorenaAA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:35

houdt hem inderdaad maar goed in de gaten!
het hoeft niet perse iets te zijn maar het kan natuurlijk altijd.
vorig jaar deed een van mijn paarden dat ook... het bleek achteraf niets te zijn, maar je weet maar nooit...

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:41

LorenaAA schreef:
vorig jaar deed een van mijn paarden dat ook... het bleek achteraf niets te zijn, maar je weet maar nooit...

Uhm ik denk dat dit paard zich al veel beter voelt hoor, het is namelijk al bijna 7 jaar geleden.!! ;(

Frederique22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:45

Elco schreef:
LorenaAA schreef:

Uhm ik denk dat dit paard zich al veel beter voelt hoor, het is namelijk al bijna 7 jaar geleden.!! ;(

_/-\o_ := _O-

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 21:30