Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
cissy schreef:ja hoor, het is helemaal waar! en als er ook nog witte haren in de staart zitten heeft ie ook nog kissing spines.... en dat komt allemaal weer goed als je groentesoep gaat voeren (of was het nou toch tomaten?)
oftewel, lekker laten kletsen...
cissy schreef:ja hoor, het is helemaal waar! en als er ook nog witte haren in de staart zitten heeft ie ook nog kissing spines.... en dat komt allemaal weer goed als je groentesoep gaat voeren (of was het nou toch tomaten?)

noekje schreef:Kheb ook nog wat vragen over hoefkatrol.
Een paard is rontgelogisch niet goedgekeurd omdat hij hoefkatrol heeft (je merkt het niet) Heeft nog nooit een pas kreupel gelopen en loopt ook niet te kort. Kan dit naarmate hij ouder wordt verergeren? Dat hij wel kreupel wordt?
Kelly_ann schreef:Ja klopt, hij heeft ook hoefkatrol als de haren anders staan.
Bij hoefkatrolontsteking is het weer een ander verhaal....
_/-o_ noekje schreef:Thanks! dus er is grote kans dat het verergert.
Hier iemand ervaring met paarden met hoefkatrol?
Na_Tjepat schreef:nOU Ik denk dat die haren er niks mee te maken hebben hoor.
ik heb ooit van een oudere man iets gehoort en dat geloof ik . die man zei:
Eigen bestaat HKO niet. HKO bestaat als je een paard VERreden hebt.
en daar bedoelde hij mee , dat als je aan het rijden bent, hem/haar gelijk in een krul trekt (aan de teugel) en dat zorgt er voor dat de rug gespannen is en de bruik ondspanenn en het moet juist anders om. als je een paard goed vooruit rijd en hoofd naar voren en pas naar goed losrijden en vooruitrijden aan de teugel rijd, moet er niks aan de hand zijn..heeft ze je paard al hoofkatrol moet je hem de eersrte poos niet aan de teugel rijden maar alleen maar vooruit... dus door dat aan de teugel rijden kan HKO ondstaan. omdat zoveel paarden VERreden worden gaan er paarden onodig naar de slacht. je moet zelf maar weten wat je wil geloven.
noekje schreef:Kheb ook nog wat vragen over hoefkatrol.
Een paard is rontgelogisch niet goedgekeurd omdat hij hoefkatrol heeft (je merkt het niet) Heeft nog nooit een pas kreupel gelopen en loopt ook niet te kort. Kan dit naarmate hij ouder wordt verergeren? Dat hij wel kreupel wordt?

Deborahtjuh schreef:Ik heb gehoord dat een paard hoefkatrol heeft als de haaren van de staart (bovenaan) heel erg in de breedte gaan. Is dat waar???
Ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel, maar ik vrees ervoor ...
en daar bedoelde hij mee , dat als je aan het rijden bent, hem/haar gelijk in een krul trekt (aan de teugel) en dat zorgt er voor dat de rug gespannen is en de bruik ondspanenn en het moet juist anders om. als je een paard goed vooruit rijd en hoofd naar voren en pas naar goed losrijden en vooruitrijden aan de teugel rijd, moet er niks aan de hand zijn..heeft ze je paard al hoofkatrol moet je hem de eersrte poos niet aan de teugel rijden maar alleen maar vooruit... dus door dat aan de teugel rijden kan HKO ondstaan. omdat zoveel paarden VERreden worden gaan er paarden onodig naar de slacht. je moet zelf maar weten wat je wil geloven.
Bar schreef:noekje schreef:Kheb ook nog wat vragen over hoefkatrol.
Kijk maar even op dit topic:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=34&t=465386&hilit=
Hier staan een aantal ervaringsverhalen van mensen met een HKO-paard.