Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
LuckySpirit schreef:De Da is geweest ik moest maseren en veeel longeren met pesoa teugel. Dat doe ik nu dus elke dag. Ik longeer elke dag voor het rijden en heb 2 dagen in de week dat ik alleen maar goed longeer. Het gaat wel beter maar hij loopt vaak nog erg stijf zn stal uit. Zodra ik aan het werk ga is het wel over dat stijve. Maar het zit me gewoon nie lekker hoe die loopt. Zn rug spieren zater vast toen de da kwam dat is nu wel verholpen en het gaat al stuk beter. Maar blijf het idee hebben dat er iets nie lekker zit. Me zadel past goed zover ik weet heb een semi quater western zadel. Denk niet dat dat het probleem is. Voorwaards neer waards zijn we ok mee bezig en dat pakt hij heel goed op en achterhand er goed bij houden zodat ie extra me zn rug werkt.
Spirit
LuckySpirit schreef:Als symptoombestrijding werkt hoeveel belang heb ik dan nog bij de oorzaak ? Ik moet gewoon zijn spieren sterker maken en houden dan is denk ik al een heel groot deel opgelost. blijkt dat toch niet genoeg te werken PAS dan vind ik het zin hebben te gaan investeren in onderzoek. Ik heb alles over voor me paardje !!! Maar denk wel na voor ik kosten ga maken.
Spirit
LuckySpirit schreef:Als symptoombestrijding werkt hoeveel belang heb ik dan nog bij de oorzaak ?
14 jaar oud Vonnie84 schreef:Symptoombestrijding werkt meestal maar tijdelijk. Stel: jou paard heeft een scheef bekken (wat veel voorkomt bij paarden) en daarom krijgt je paard last van zijn rug. Dan kan je masseren wat je wil, dat bekken komt niet recht. Heb je meteen de oorzaak, dan kan je daarop verder borduren.
Ir111 schreef:LuckySpirit schreef:Als symptoombestrijding werkt hoeveel belang heb ik dan nog bij de oorzaak ?
Als je het symptoom bestrijdt en niet de oorzaak zal het symptoom altijd weer terugkomen... Het lijkt me dus wel van belang ook de oorzaak weg te nemen. Kost op de korte termijn misschien wat meer geld, op lange termijn zeker niet. Maar dat is natuurlijk helemaal aan jou, ik kan niet in jouw portemonee kijken!
horse_biitCh schreef:Aan de teugel rijden, zodat ze over der rug gaat lopen. desnoods met martingaal of bijzet, als je dit nog niet doet.
je gaat ook echt op je paard rijden als er rugproblemen zijn...............