Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ellenlouise schreef:De stal kort en klein slaan is ook niet erg goed voor het herstel, dus als je dan uit 2 kwaaien moet kiezen dan zou ik er maar op gaan zitten (als je zeker weet dat je haar dan wel onder controle kan houden). Overleg het nog even met je da.
Verder - maar dat doe je misschien al - terugzetten in voer, veel hooi, wilgentakken in de stal tegen de verveling etc..
girliegirl schreef:Ja ik wilde ook al een kruidenmix voorstellen. T is voor je paard ook fijner om rustig op stal t staan. verder zou ik bij je DA aangeven waarom je erop wilt gaan zitten en waarom je niet met muisjes verder wilt. laat die da maar een ander voorstel doen...
En anders idd rustig erop gaan een stappen, maar alleen als je weet dat dat 100% veilig is voor jou en je paard
Ik hoop alleen dat dat dan wel bij de andere homeopathie kan, nl peescompositum en levercompositum. 
Sammie schreef:Je moet ook niet stappen met een paard met peesblessure. Enkel alleen naar de spuit om te coolen, maar verder zo min mogelijk.

Sammie schreef:Je moet ook niet stappen met een paard met peesblessure. Enkel alleen naar de spuit om te coolen, maar verder zo min mogelijk.
Melf schreef:Fijn dat je toch nog even contact hebt kunnen hebben met je eigen dierenarts. Nu weet je tenminste zeker hoe of wat. Veel succes!

Cassidy schreef:En Sammie, een peesblessure vergt een langdurig genezingsproces, soms wel een half jaar of langer. Wil jij een paard een half jaar in zijn box opsluiten? Koelen kan namelijk ook met coolpacks of koelingsbandages, en genezing van een pees (die toch al slecht doorbloed is) vergt toch echt beweging....
Sammie schreef:Zolang een pees nog in de eerste fase is heeft een pees volledige rust nodig. Tijdens de rustfase (2) kun je langszaam gaan stappen, maar niet overvragen. Tijdens de herstellende fase (3) kun je dit uitgaan breiden. Zo is het mij verteld, zó is mijn paard genezen. De 1ste da raadde mij ook stappen aan en daarvan kwam het nimmer in de fase 2.
suziehj schreef:ik zou dr in ieder geval niet op gaan zitten tijdens t stappen want zo belast je de pezen alleen maar meer.