Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Monday schreef:Wat je ook doet, in elk geval NIET teren!! Daarmee sluit je alles af en wordt het alleen maar erger.
Goed schoonmaken, evt. open krabbelen zodat er zuurstof bij kan daar houdt die bacterie echt niet van. Ik heb bij mijn paard in een tijdje CTC-spray (blauwspray) gebruikt, maar dat verbeterde niet echt. Nu heb van mijn hoefsmid een een of ander goedje dat ik met handschoenen aan met een een tandenborstel erop moet smeren en ik mag wel zeggen dat het bij mijn paard over is. Eén straal kan nog wat droger en harder, maar de andere is weer helemaal toppie.
Ik wordt zo gek van die mensen die maar blijven beweren dat zemoeten teren van de hoefsmid als ze rotstraal hebben... en het is zooooo slecht...

Nadia1503 schreef:Ik denk dat mijn paard het ook heeft.
Kan iemand me vertellen hoe het er ongeveer uit ziet.
Ik hoorde ook dat je het in kan smeren met betadine.
heeft iemand hier evaring mee?
hasten schreef:Een pony op m'n manege heeft rotstraal, ik moet het 1 keer per week teren, en verder doen ze er niets aan.. het is niet zo heel erg, van donderdag tot nu is de straal weer veel harder geworden dan dat ie was, donderdag bloedde het nog.. maar is teren alleen goed genoeg? ze rijdt ook gewoon in de lessen mee, ook springen enzo, wel in beginnerslesjes, 1 uurtje per dag, maar vind toch niet dat het kan eigenlijk.. ik stap ook per dag een uurtje ofzo

Sammie schreef:Hoof solution. Egyptische zalf is troep.