Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
xjemarisxje schreef:mijn paardje heeft telkens een slokdarmverstopping, al 3x een dierenarts bij geweest en nu had hij het weer, ik ben naar de dierenkliniek geweest en is alles onderzocht er blijkt niks te zien zien aan de slokdarm, was alleen kleine rode plekjes te zien in de long, een longinfectie, hij heeft 10 dagen antibiotica gehad. wat nu sinds gister is afgelopen, nu vandaag word ik opgebeld dat hij het weer heeft, dit keer was het wel heel erg en weer de dierenarts gebeld, hij heeft hem weer voor 5 dagen antibiotica gegeven.
Hij staat al op zaagsel, krijgt bix als slobber en hooi word natgemaakt en steeds kleine beetjes gegeven, en door de stal gespreit.
ik ga hem nu lucerne geven ipv hooi om te kijken of het over gaat.. heeft iemand verder nog meer tips of meer oplossingen?
Lisjuh87 schreef:Volgens mij is het probleem dat je nat hooi geeft juist! Bij ons op stal hebebn deze week 2 paarden het gehad en de dierenarts zei dat nat hooi snel voor verstopping zorgt en ze dat dus neit meer in de regen mochtten eten!
WiMa schreef:Jeetje, wat vervelend voor jou en jouw paardje..Ik zou dan eigenlijk ook niet meer weten wat je zou kunnen doen. Even een paar weken aankijken hoe hij het doet zonder hooi inderdaad..Ik denk zelf dat daar het probleem ligt want van slobber kan het bijna niet komen..Dat is nat en dat glijd gewoon door..Geen slecht idee, ik hoop voor je dat het werkt!!
WiMa schreef:o,ja, ik weet niet of jouw paard ook via een zonde is doorgespoeld en hoe vaak want die doorspoelingen zorgen voor littekenweefsel wat vernauwingen geeft in de slokdarm..Waardoor dus makkelijker wat blijft hangen..Het allerbeste!!
WiMa schreef:Als jouw paardje hierdoor een bloedneus heeft gekregen net zoals de mijne kun je er zeker van zijn daar ergens littekenweefsel zit..Wat voor problemen kan zorgen maargoed daar heb je nu niets aan..Lucerne lijkt me nog steeds een goed plan..
WiMa schreef:Ik blijf dit wel even volgen, ben namelijk reuze benieuwd hoe het straks gaat met jou en jouw paardje..Ik heb trouwens de foto's bekeken en wat een leuk paardje!:-)Laat je het vervolg even weten?
xjemarisxje schreef:WiMa schreef:o,ja, ik weet niet of jouw paard ook via een zonde is doorgespoeld en hoe vaak want die doorspoelingen zorgen voor littekenweefsel wat vernauwingen geeft in de slokdarm..Waardoor dus makkelijker wat blijft hangen..Het allerbeste!!
ze zijn met een slangetje door de neus gegaan en hebben alleen met een camera van binnen erin gekeken
Citaat:ik weet niet of jouw paard ook via een
zonde is doorgespoeld
Zullen we het op een sonde houden?