Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
WiMa schreef:Mijn paard heeft op dit moment ook rotstraal.Wat mij vertelt is is dat je het beste 1 keer met betadine schoonmaakt en de dagen daarop verder schoonmaakt met groene biotex. Na het schoonmaken doe ik er egyptische zalf op/in . En inderdaad zorgen dat de stal schoon en droog is. Ik ben zelf op dag drie en het schijnt dat je na 5 tot zes dagen het moet in teren..Kijk ook eens op www.hoofcare.nl.. Daar zijn ze gespecialiceerd in hoefproblemen.. Succes!
LoVe_KnOwInG schreef:Waar mee sprayen dan 2 x in de week ?

LoVe_KnOwInG schreef:De ene zegt dat teren wel goed is en de andere niet
Jackieboy schreef:Daar is teer echt niet voor bedoeld.Ik als smid raad het af om het tegebruiken als paarden rotstraal hebben.Je sluit de boel dan zo af dat je kans hebt dat een onsteking de weg naar boven baant en er bijvoorbeeld in de koot uit komt.Er onverstandig dus.Rotstraal verdwijnt door zuurstof,daar kan de bacterie niet tegen,en aangezien teer geen zuurstof door laat,erg onverstandig dus om dit te gebruiken dan.Egytische zalf is daar dan wel weer goed voor sluit niet af.Als een hoef gezond is is teer wel goed te gebruiken,maar daar zijn ook de meningen over verdeeld.teer help ook genezen