Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

marel schreef:Kuilgras of hooi helpt goed. Ik voer mijn paard arm kuilgras en daar komt die iets van mij. Verder iets van aanvulling, ik geef die van mij snijmais en slobber met maiskiemolie erdoor, maar vorig jaar maakte ik zelf slobber van maismeel en olie en dat werkte ook goed.
. Ik zou em maismeel bijvoeren! naam schreef:warom raden jullie maismeel aan ipv gebroken mais??
ik wil dit wel eens weten omdat ik mijn paard met gebroken mais wat dikker heb gekregen, maar zou het met maismeel nog harder gaan???
.
)en had hetzelfde probleem. Slaolie, mais meel. enz. werd mij afgeraden. Dit zou niet goed zijn voor een paard. Je laat een paard op een snelle manier dik worden, het is veel beter om dat langzaam op te bouwen, anders heb je kans op koliek. Een vriendin van mij raadde aan om eerst hooi te voeren en dan pas te voeren. Ik geef mijn merrie nu 2 kilo sportbrok en 1 kilo muesli op een dag> Veel hooi en de hele dag op de wei. Ook geef ik haar ong. 1 keer per week een bak slobber. Langzaamaan zie ik dat ze dikker begint te worden. Het gaat niet snel, maar er is al een begin. Je moet niet te snel willen. Gr. en succes met je paard 
emilysissi schreef:en kuilgras is ook een zeer goed idee; nog even over die maismeel: je moet je paard natuurlijk ook niet ineens kilo's tegelijk geven!!!
gewoon driekwart kilo per dag ongeveer: rustig opbouwen!!
.
.