Voor meer foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Album=H6N7SDMN
Blijft het daar kaal, wordt het haar wit? Blijft er een bobbel zitten, net zoals bij een schieffel?
Wie heeft er nog meer verstand van zulke wonden en kan me meer vertellen?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

lumikki schreef:Ik denk dat die bobbel wel blijft zitten.
Het is echt een flinke bult. Hij is al ietwat geslonken, maar toch is ie nog erg groot. Dierenarts komt donderdag, dus kan hem mooi ook gelijk even om advies vragen. Kyona schreef:Zelf vind ik calendulazalf altijd heel goed helpen. Dat kan je (als het dicht is) er voorzichtig inmasseren. Bevordert de heling, strakkere huid (minder kans op wildvlees). Tja, of het witte haren worden: zou kunnen maar dat kan je nooit voorspellen...
Stacey schreef:lumikki schreef:Ik denk dat die bobbel wel blijft zitten.
Dat zijn berichten waar je me niet blij mee maakt...Het is echt een flinke bult. Hij is al ietwat geslonken, maar toch is ie nog erg groot. Dierenarts komt donderdag, dus kan hem mooi ook gelijk even om advies vragen.

lumikki schreef:Sorry... Ik heb zelf ook een paard die een wond op zijn hoofd heeft gehad,en dat is heel mooi genezen. Hij heeft nog altijd een bult op zijn hoofd...voor mij is hij er niet minder mooi om.
Ik tel gewoon alle positieve reacties bij elkaar op en dan heb ik over een tijdje weer een mooi paard.
Stacey schreef:Kun je die zalf gewoon bij de ruitersportzaak halen of moet je daarvoor bij de dierenarts zijn?
phannie schreef:mijn paard heeft pas geleden ook een flinke jaaper op zijn been gehad..was echt een flinke wond en kon niet gehecht worden ik ben gelijk met calendulazalf gaan smeren ook gewoon op de open wond natuurlijk eerst goed schoon gemaakt en bla bla..maar het is echt super genezenKyona schreef:
Zelf vind ik calendulazalf altijd heel goed helpen. Dat kan je (als het dicht is) er voorzichtig inmasseren. Bevordert de heling, strakkere huid (minder kans op wildvlees). Tja, of het witte haren worden: zou kunnen maar dat kan je nooit voorspellen...
hier ben ik het helemaal mee eens, calendula geneest zeer mooi, is nl. ook voor schaaf- en brandwonden. zeer goede zalf, is bij de drogist te krijgen van VSM.

Stacey schreef:volgens mijn kan je best gaan smeren hoe eerder des te beter ..zalf kan nooit kwaad (candulan)is allemaal op natuurlijke basis wondt van mijn paard lag helemaal open en ik ben het er ook op gaan smeren is gewoon allemaal toppie genezen en ik raad je het echt aan..De hechtingen zijn er nog niet uit, maar die gaan er ook niet uit. Ik bedoel, ze verteren ofzoiets. Dus misschien kan ik nog maar beter even wachten voor ik ga smeren??