Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Alline schreef:ik zou es op www.hoefnatuurlijk.nl kijken om zoveel mogelijk te weten te komen over hoeven.. Waarom zou het helpen om je paard op ijzers met zooltjes te zetten? Als t om de schokdemping gaat dan kun je beter geen ijzers,(ik vind ijzers nooit goed, maar toch) aangezien die de schokdemping voor 66% verminderen.
Als de hoeven goed bekapt heeft die van zichzelf erg veel schokdemping. En anders zijn er ook nog hoefschoenen. Hoefschoenen belemmeren het hoefmechanisme niet en zorgen wel (in tegenstelling tot ijzers) wel voor meer schokdemping.

lorelei schreef:nou mijn paard heeft dus zooltjes gekregen en ze doet het er erg goed op!als ik had geweten dat ze het er zo goed op zou doen had ik het zeker al veel eerder gedaan.![]()
![]()
oosterhoff schreef:lorelei schreef:nou mijn paard heeft dus zooltjes gekregen en ze doet het er erg goed op!als ik had geweten dat ze het er zo goed op zou doen had ik het zeker al veel eerder gedaan.![]()
![]()
In welke gewrichten heeft je paard artrose?

) en die heeft geen ijzers. Ze staat nu bijna 2 jaar op Glucosemine, waarvan ik een schepje per dag geef en ik moet zeggen... zodra ik stop met geven merk ik direct verschil, dus ik ga er vrolijk mee door
AnoukShel schreef:Een vriendin van mij der paard heeft ook Atrose en die heeft ook Rubberen zooltjes...
En die is in Utrecht geweest en toen zeiden hun ook, Rubber is beter want dat Blijft veren en Leer wordt hard, en geeft minder veering..